25 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje van ruim een jaar krijgt er ook nog 3 😊 ochtend 100 ml melk en 100 ml pap, middag 150 en avond 100 ml.. ik laat het, hij geeft wel aan als hij niet meer wil. Hier drinkt ie de avondfles het slechtste dus dat zal de volgende zijn die hier afvalt denk ik

3 jaar geleden

Ik zou zeggen: als je dochter er behoefte aan heeft, volg haar hierin! <3 Ze vindt het een fijn momentje samen, en food onder one is just for fun. Ze kan fee melk nog goed gebruiken.

3 jaar geleden

Hier krijgt ons zoontje er ook nog 3 , ochtend en avond nutrilon en na het brood een klein beetje gewone melk

3 jaar geleden

Onze zoon krijgt er ook nog 3 hoor.. meer melk dan jouw dochter. Hij krijgt 180+6 waar ik pap van maak 's ochtends en 2 keer 210 cc, 1 keer met 4 scheppen en 1 keer met 6 scheppen. Hij drinkt weinig water etc, dus wij geven de flessen nog gewoon. Doe waar jij je goed bij voelt! Als je dochter er nog lekker van geniet en ze heeft geen overgewicht, lekker geven!

3 jaar geleden

Ons zoontje is net 1 geworden. Ook hij heeft nog 3 flessen van 180cc. De avondfles moet eraf. We maken nog even de opvolgmelk op en we gaan dan naar gewone melk zo uit het pakje. Dan gaan we ook naar 2 flessen. Hij vind het inderdaad erg lekker. We zijn niet zo vlot in het aanbrengen van veranderingen. Maar zoals ook voor de groei en motoriek van het kindje, heeft elk kind zijn eigen tempo.

3 jaar geleden

Volg je kindje in wat ze aangeeft. Onze zoon had een verkorte tongriem en heeft 2 mnd te weinig gedronken. Hij krijgt nog 3 flessen 180 +6 drinkt ze niet altijd op, laat soms een bodempje, soms ook 20ml over.. Cb zegt ook volg hem gewoon in wat hij aangeeft. Brood wil hij nog niet in de ochtend, dat probeer ik over een maandje nog wel eens..

3 jaar geleden

Ons zoontje krijgt nog 2 is bijna 1. Die van 14 00 hebben we kortsgeleden vervangen door een bakje yoghurt. Dit vind die ook prima! Dus ons zoontje had ook voorkort nog 3 flessen. Denk dat als ik 22 febr naar cb moet ze gaan zeggen dat hij normale melk mag en teveel flessen krijgt haha. Hij komt zelfs nog snachts voor zen fles rond 05.00 en slaapt hierna door. Al van alles geprobeerd om deze af te bouwen ect.. niks heeft geholpen. Als ze eraan toe zijn merk je het vanzelf denk ik altijd. En ons zoontje is niet te dik /stevig dus ik vind het best. Ik volg mijn zoontje en niet de richtlijnen 🙈

3 jaar geleden

Mijn dochtertje is vandaag 1 geworden en drinkt 3 a 4 flessen van 200 ml..(7.00 - 13.30 - 18.30 - 22.30).. we proberen nu de middagfles eraf te krijgen..en dat gaat de ene dag beter dan de andere dag. Op het cb vertelden ze mij dat dit niet erg is (3 a 4 flessen)..als ze maar niet enorm aankomen in gewicht..dat de lijn in de curve gelijk oploopt.

3 jaar geleden

Hier zoontje van bijna 1 en die drinkt er ook nog 4. 2x 180 cc en 1 x 150 cc en EEN verdelen we, 100 pap en 100 melk.

3 jaar geleden

Hier ook nog 3, we proberen de fles in de middag te vervangen door gewone melk in een beker maar dat schiet nog niet erg op. S avonds gaat het meestal niet op maar soms wel. Als ik het zo lees is het helemaal niet zo gek 🤗

3 jaar geleden

Hier 3 flessen. Sindskort pas. Blijf het zolang geven als hij wilt. Merk het vanzelf als er nog een fles af kan🥰

3 jaar geleden

Onze dochter wordt volgende week 1. Sinds vorige week krijgt ze nog 2 flessen van 180, in de ochtend en avond. De middagfles hebben wij afgebouwd steeds een schepje minder tot we nog op 60cc zaten. En van toen af aan eigenlijk vervangen door het fruithapje. Deze kreeg ze eerst rond 12 uur met 1 boterham, nu krijgt ze 2 boterhammen om 12 uur en later wanneer ze normaal de fles kreeg dus het fruithapje. Ze mist er niks aan. Alhoewel ze bij die 2 flessen die ze nog wel krijgt, hele grote blije ogen opzet als ze de fles ziet.

3 jaar geleden

Net vorige week afgebouwd naar 1 fles van 210 in de avond. Rest vervangen door vast voedsel. Mijn zoontje wordt morgen 1 jaar.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje wordt volgende week 1 en krijgt er nog drie. Die bij de lunch is een kleine en gaat vaak niet leeg. We zijn van plan om de avondfles als eerste te laten vervallen, op advies van het cb.

3 jaar geleden

Ik geef in de ochtend 210+7 pap, middag en avond 180+6. En hij drjnkt het meestal gewoon op😊 gewoon je kleintje volgen🥰

3 jaar geleden

Volgens mij maakt het niet uit hoevaak je de fles geeft maar hoeveel je melk geeft.

3 jaar geleden

Hier een plotselinge flesweigeraar, nadat ze nog 3 flessen van 180cc op een dag dronk. Wilde er ineens niks meer mee te maken hebben. Langzaamaan de avondfles weer geprobeerd en die drinkt ze nu weer heel graag. Ik twijfel nu: ook weer een ochtendfles geven of juist houden bij 1 fles en daarnaast vast voedsel?

3 jaar geleden

Ik zou zeggen volg je eigen kind. Ik verbaas me wel over dat vele nog op 2 of 3 flessen zitten op deze leeftijd. Mijn zoontje krijgt nog 1 fles savonds voor het slapen rond 1930. Die gaan we afbouwen als hij daaraan toe is.

3 jaar geleden

Onze dochter krijgt savonds alleen nog nestle pyjamapapje en verder gewoon halfvolle melk smorgens en tussendoor water en fruit, groente tussendoortje etc.. verder niks geen melk meer

3 jaar geleden

Mijn dochter drinkt in de ochtend ongeveer 120ml en voor het slapen gaan bijna 300ml (borstvoeding). Sinds gisteren begonnen met yoghurtjes om mezelf wat te sparen 😉. Melk is gezond dus gewoon geven wat ze nodig heeft, doen wij hier ook. We stoppen pas met eten geven als zij haar hoofd wegdraait. Dit doen we overigens ook met fruit en groenten.