54 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op maaike-vs

Ja hier ook al een week of 2 4 voedingen van 3x180+6 en 1x210+7 met olvarit ...
Geef je dan de volle 210+7 schepjes? In giet vaak nog af tot 225 ml

4 jaar geleden

Ons zoontje van 18 weken heeft het volgende schema : 7 uur fles 9-10 uur slapen 11 uur fles 11.30 uur fruithapje (zelf gemaakt) 12-14 uur slapen 15 uur fles 15.30 uur groente hapje (zelf gemaakt) 16.30-17.30 uur slapen 18.00 uur fles 19-22 uur slapen 22.00 uur fles 22-7 uur slapen. De hapjes zijn oefenhapjes, maar als we beginnen wil hij best veel eten. Flessen zijn allemaal 180ml 6 scheppen.

4 jaar geleden

Onze zoon van 14 weken en ruim 6,2 kg krijgt nu een dikke week 4 flessen kv. Hij kreeg 5 flessen van 180+5, maar daardoor kwam hij te laat naar bed. Hij sliep namelijk slechter als ik hem wakker moest maken. Nu krijgt hij 4x210+7 kv om 6:00 - 10:30 - 15:00 - 20:00. Daarna naar bed en nergens last van. Wij beginnen met 17 weken met oefenhapjes.

4 jaar geleden

Reactie op EVLNR

Mijn zoontje is nu 17 weken maar hij zit al sinds 8 weken op 4 voedingen. H ...
Mag ik vragen hoeveel hij dan per keer drinkt? 🙈 Zou ook graag naar 4 flessen gaan maar mijn dochter drinkt niet meer als 150ml laat daarvan vaak bij 1 fles 70ml of meer staan. Dus dacht misschien een fles er tussen uit. Maar dan ben ik bang dat het weer te weinig is en ze niet genoeg groeit

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Mag ik vragen hoeveel hij dan per keer drinkt? 🙈 Zou ook graag naar 4 fles ...
Ik denk dat het voor jou dan nog niet zo verstandig is om naar 4 te gaan. Ik denk dat haar maag dat nog niet aan kan aangezien ze nu al bij 150 stopt met drinken en als je met 150ml op 4 voedingen gaat zitten krijgt ze denk ik echt te weinig op een dag binnen. Je kan altijd een keer proberen wat meer te geven en langer tussen ze flessen te laten. Mijn kleine zit nu ook op 4 voedingen en heeft daar eigenlijk zelf naar toe gestuurd door wat langer tussen de flessen te laten zitten dus misschien is ze er nog niet aan toe :)

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Naamloosaccount

Ik zie vaker pap staan.. Ik heb daar nog niets over gelezen of gehoord. Onz ...
De Olvarit heeft rijstebloem die je vanaf vier maanden mag geven om pap te maken. Wij zijn daar mee begonnen op advies van cb omdat onze zoon altijd dunne ontlasting heeft en pap zou een remmende werking kunnen hebben op de darmen. Dit doen wij nu nog als tussendoortje omdat hij hier erg aan moet wennen. Hij zit ook op 5 flessen en hoop de hoeveelheid pap zo op te kunnen bouwen dat 1 fles hiermee vervangen wordt. Merk wel sinds de pap dat de flesjes niet meer leeg gaan, langzaamaan begint de behoefte aan 5 flessen te verminderen.

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Wij zitten sinds 3 weken op 4 voedingen. Moesten hem om 22.00 altijd uit ee ...
Hoeveel geven jullie per fles dan? En welk schema qua flessen zoon beetje? Mijn meisje in nu ruim 16 weken, moest van het consultatie bureau haar 's morgens om 8 uur wakker maken om aan 5 flessen te komen. Maar in principe slaapt ze van 2300 tot 900 en s avonds dan vaak nog van 21 tot 23 tot we haar wakker maken voor de laatste fles. Maar ik merk dat als ik haar wakker maak dat ze dan d'r flessen niet leeg drinkt. Ze krijgt nu 180 ml + 6 scheppen

4 jaar geleden

Ik geef bv op verzoek en onze zoon van 16 weken komt nog zo'n 8x per 24u. Ieder kind is verschillend :-)

4 jaar geleden

Hier al best lang 4 voedingen..... wel fles van 180 water + voeding. Nu met groente en fruit de 2 middelste flessen 150 water + voeding. Wij maken hem niet wakker voor de late fles van 23u. Dit werkt niet. Drinkt dan amper en gaat tegen ons gevoel in. Blijkbaar krijgt hij zo genoeg....

4 jaar geleden

Reactie op Evy88

Hoeveel geven jullie per fles dan? En welk schema qua flessen zoon beetje? ...
7.00 - 11.00 - 14.30 - 18.15 4x 210+7. Rond half 6 geven we hem een oefenhapje groente sinds 1,5 week. Maar toen zat hij al op 4 flessen. Met 5 flessen gaf ik 180+6 en dan exact dezelfde tijden als hierboven maar dan om 22.00 nog eentje. Om 19.00 gaat hij altijd slapen en dan maakte we hem om 22.00 nog even wakker maar dat doen we dus niet meer.

4 jaar geleden

Reactie op Evy88

Hoeveel geven jullie per fles dan? En welk schema qua flessen zoon beetje? ...
Denk dat je het gerust kunt proberen. Klinkt alsof ze het niet meer echt nodig heeft. Ons ritme is 7 tot 7 en bij jou zo te zien 9 tot 9 dus als je dan rond 20.15 die voeding geeft kom je een beetje hetzelfde uit? Hoe laat geef je die voeding nu? Heb eerst die voeding van 18.15 naar 210 verhoogt en toen hij dus doorsliep de rest de volgende dag ook. Zodat hij toch genoeg binnen krijgt.

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Mag ik vragen hoeveel hij dan per keer drinkt? 🙈 Zou ook graag naar 4 fles ...
Ik heb fulltime gekolfd tot 11 weken. Vanaf week 8 tot 9.5 kreeg hij ongeveer 150ml, nadien vervolgens 170ml tot 11 weken. Wel een beetje afhankelijk van hoeveel ik had gekolfd. Vervolgens heeft hij tot 12.5 weken 180+6 flesvoeding gekregen. Vanaf 14 weken hebben we de ochtend- en avondfles verhoogd tot 210+7 en sinds 16 weken krijgt hij alle flessen 210+7. Wij hebben altijd ons zoontje gevolgd...hij sliep ook heel snel door, wat wel hielp. Hij drinkt ook altijd zijn fles leeg. Enkel toen hij nog nachtvoedingen kreeg de eerste weken liet hij af en toe een beetje over.

4 jaar geleden

Hey allemaal, ik heb vandaag onze dochter even extra laten wegen op het consultatiebureau. Ze was in een paar weken tijd amper aangekomen. Wel gegroeid in de lengte. Ik houd het nog even op 5 voedingen voorlopig voor de zekerheid 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Hey allemaal, ik heb vandaag onze dochter even extra laten wegen op het con ...
Dat zou ik dan ook zeker doen! 😘 Dat moment komt vanzelf!

4 jaar geleden

Reactie op Mariannevdv85

Hey allemaal, ik heb vandaag onze dochter even extra laten wegen op het con ...
Ahh ja dan zou ik ook even op 5 voedingen houden komt vanzelf als ze ook meer vast voedsel krijgen😊 slim dat je bent gaan wegen!

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ahh ja dan zou ik ook even op 5 voedingen houden komt vanzelf als ze ook me ...
Het mocht meteen ! Heel handig.

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Dat zou ik dan ook zeker doen! 😘 Dat moment komt vanzelf!
Zo is dat en ik heb totaal geen haast hoor.

4 jaar geleden

Mijn dochter krijgt al 4 voedingen met 4 maand. Daarnaast een fruithapje en een groentehapje. Het zal wel anders zijn bij elk kindje! De mijne heeft genoeg baby spekjes om de hele nacht door te trekken van 7 tot 7. (lucky me)

4 jaar geleden

Mijn kleine krijgt 4x 210+7 met jbp. Komt rond 10 voor zijn eerste fles en dan om de 5 uurtjes. Tussendoor is hij een uur anderhalf wakker. Hij is 13 weekjes en weegt bijna 7 kilo .Aankomende donderdag krijgt hij zen eerste hapje 😁

4 jaar geleden

Reactie op FCE.93

Wij zitten sinds 3 weken op 4 voedingen. Moesten hem om 22.00 altijd uit ee ...
Hoe groot zijn de 4 flessen die hij drinkt?