14 Reacties

4 jaar geleden

Hier ook gehad twee weken geleden. Mijn schoonvader overleed dus stress alom. Ik wilden ook absoluut niet stoppen maar had nog maar 60/80cc uit twee borsten. Deze week zijn we toch op vakantie gegaan en heb haar vaker aangelegd. Ik gaf sws nog maar twee keer per dag BV. Maar heb nu wel weer volle maaltijden. Misschien moet je het zien als klusteren en vaker aanleggen hopen dat je dochter het meer stimuleert en je BV weer omhoog gaat. Ik vond ook echt een dingetje om ermee te moeten stoppen dus ik ben vaker gaan aanleggen.

4 jaar geleden

Ik heb het 2 weken terug ook gehad. Die van mij dronk dus uit 1 borst vanaf de geboorte a. Als ze een keer na 3 uur of 4 uur wilde drinken, had ze 1 borst te lang overgeslagen. Het liep echt enorm terug. Daarnaast wilde ze de fles niet meer en hapjes ook niet. Ik ben haar om de 2 a 3 uur gaan aanleggen op beide borsten. 4 dagen later merkte ik het gelijk. Ze wil nu wel hapjes gelukkig, ze krijgt haar 1e tandje/kies denken we, maar de fles wilt ze niet met kv. Flesje met bv eerst ook niet, tot ze geproeft heeft. Maar met een regelmaat aanleggen helpt voor de productie. Verpleegkundige zei tegen mij, als je de motivatie hebt en ook regelmatig aanlegt komt het zeker goed. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Hier ook gehad twee weken geleden. Mijn schoonvader overleed dus stress alo ...
Gecondoleerd 💐

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Hier ook gehad twee weken geleden. Mijn schoonvader overleed dus stress alo ...
Oh wat verdrietig, gecondoleerd. Ja ik ga eens kijken hoe het loopt vandaag en morgen, dan ben ik thuis dus kan ik inderdaad meer aanleggen. 👍

4 jaar geleden

Ik had een dip door stress... Drukte op werk en dat mijn productie tegen viel.. Ik kolfde op een gegeven moment niet voldoende voor revi. Ik heb toen het luxe kolf apparaat gehuurd, diegene die je ook in het ziekenhuis hebt. Daar kolfde ik wel weer voldoende mee. Nu bleek dat het aan de vacuüm lag van de pomp die ik had. Uiteindelijk een nieuwe gekocht en nu kolf ik gemiddeld per dag 730ml. Merk dat de productie wel minder wordt.. Hij was eerst 900ml 🤭 revi is bijna 6 maanden

4 jaar geleden

Herkenbaar hier kwam het inderdaad door de menstruatie... waar ik normaal 150 kolf savonds had ik nu 4 dagen maar 20 a 40 cc... nu niet meer ongesteld en eergisteren weer 120 cc en gisteren weer gewoon 150 cc :)

4 jaar geleden

Drinkt ze snachts ook nog? Merk dat als hij hier snachts vaker drinkt als anders, normaal om de 2 a 3 uur snachts maar pas bijna om het uur omdat hij buikpijn had doordat ik soja op had, m'n productie weer veel meer was. Heb dan snel last van over productie dus voor mij fijner als het niet te veel wordt, dan kan hij weer niet meer goed drinken en spuugt hij veel meer. Ik denk dus echt veel aanleggen proberen, ook snachts... Succes, hoop dat het goedkomt!

4 jaar geleden

Ik geef ook nog steeds borstvoeding en later in de dag kolf ik steeds minder. Ik doe sinds 2 weken een paar keer extra kolven en de productie is verhoogd. Geef jij al hapjes aan je baby? Misschien is 100cc/150cc volgende als hij nog hapjes eet. Ik twijfelde ook een dagof ze genoeg zou binnen krijgen en ik had na elke voeding kv gegeven en elke keer spuugde zij die extra. Soms is een kwestie van geven en observeren of ze goed plaast en vrolijk is. Als niet dan heeft ze honger... Mijn advies is leg hem vaker aan. Succes 👍👍😉

4 jaar geleden

Merk door onregelmatige diensten dat mijn productie ook erg wisselend is, maar door frequent te blijven kolven blijft het wel op gang. Kolf op het werk om de zes uur en nog een keer extra als ik thuis kom. Daarbij wisselende hoeveelheden, maar genoeg om met grote voorraad in vriezer niet afh van kv te zijn. Waar ik veel voordeel van heb gehad en nog heb is mijn haakaa. Daar vang ik sochtends(En bij avond, nacht of vrije dag iets vaker tussendoor) de lekstroom uit de andere borst op als ik mijn dochter aan de borst heb en dat levert makkelijk 30-50cc extra vaak op, waardoor als ik dat de hele dag doe weer extra flesje voor de dag erna heb. Veel succes, het blijft mijn minst favoriete bezigheid kolven. Maar mijn dochter aan de borst kunnen hebben maakt het al die moeite waard zolang het lukt

4 jaar geleden

Ik heb ook de zelde probleem toevallig ben ik nu ook ongesteld en me productie loopt erg achter ik hoop dat het beter wordt na me mensturatie ik baal er enrom van :(

4 jaar geleden

Ik had een dip bij 5 maanden en werdt toen inderdaad ongesteld. Nu weer normale productie. Dus zou inderdaad zomaar kunnen!

4 jaar geleden

Dank voor alle tips en het hart onder de riem! Veel aangelegd de afgelopen dagen en ik kolf nu weer rond 22 uur, zodat het een beetje op peil blijft en ik wat extra heb voor de dagen dat ze de fles krijgt. Het lijkt langzaamaan weer beter te gaan 🙌👍

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Ik had een dip door stress... Drukte op werk en dat mijn productie tegen vi ...
Oja dus je kolft alles? Ik weet niet precies hoeveel ze drinkt op een dag maar ik probeer nu 2 keer 150 cc achter te laten als ik ga werken en dan drinkt ze s ochtends bij mij en s avonds vaak 2 keer. Op zich ook wel logisch dat ze minder gaan drinken denk ik doordat ze ander voedsel erbij krijgen? Of doe je dat nog niet?