17 Reacties

3 jaar geleden

Ze mogen 300 ml zuivel per dag toch? Onze zoon (13mnd) krijgt in de ochtend 100 ml halfvolle melk in een fles, een toetje magere yoghurt en dan rond 23:00 nog 150ml melk in een fles. Twijfel ook of we die laatste fles nog moeten geven, maar aan de andere kant komt hij zo dus aan die 300ml. Lees graag mee. Ik zou iig steeds minder in de avond fles doen en zo in een paar dagen afbouwen naar niks.

3 jaar geleden

Ons schema Ochtend 150 ml melk plus 1 broodje 10.00 2 stuks fruit plus water/roosvicee 12.30 1 broodje plus thee 15.00 lange vinger of rijstewafel plus water/roosvicee 17.30 avondeten plus danoontje 19.30 150 ml papfles Probeer anders pap met water te geven of ander warm drinken(hier vinden ze warme roosvicee heel lekker ook onze 4 jarige🙈)

3 jaar geleden

Wij zijn in 1 keer gestopt.. na het eten yoghurt gegeven in plaats van de fles. Hij slaapt precies hetzelfde als met de fles en lijkt het niet te missen.

3 jaar geleden

Hier krijgt ze smorgens bij het ontbijt een rietjesbeker optimel, na het avondeten een danoontje en voor het slapen gaan een rietjesbeker met avondpapje.. tussen door krijgt ze 2 a 3 flessen water/ranja.. bij het cb zeggen ze dat het teveel is maar onze dochter doet het er goed op dus wij vinden het prima zo!

3 jaar geleden

Morning! Ik ben ineens gestopt met de ochtend fles en geef een beker thee. Daar drinkt onze zoon de helft van. Maar eet wel bijna 2 boterhammen erbij. Ik geef s middags 100 melk en als hij slecht gedronken heeft dan na het avondeten nog 150cc melk. Toetje eet hij meestal wel goed. En dan drinkt ie die fles eigenlijk niet meer. Slapen gaat goed hierop.

3 jaar geleden

Waarom wil je stoppen? Als ze er zo van geniet is het toch geen probleem om wat extra melk te krijgen. Beter melk dan sap/ranje ofzo. Hier ook nog smorgens en savonds 200cc. Soms als ze pieperig is smiddags ook nog melk. Ik werk op een kdv en veel kindjes krijgen ook nog smiddags melk

3 jaar geleden

Beste is cold turkey stoppen. Maar wij geven zelfs nog 3 flessen melk... Ochtend, middag en avond. Maak altijd 2 van 180 1 van 150 maar hij drinkt ze nooit helemaal op.

3 jaar geleden

Hij krijgt hier 's ochtends 150ml melk uit een beker en na het avondeten krijgt hij nog 150ml uit de fles. We geven verder geen toetje dus eigenlijk is die fles z'n toetje. Hij houdt niet zo van yoghurt en heeft dan toch liever melk. Heb al wel eens geprobeerd de fles weg te laten maar dan wordt hij heel verdrietig, ik weet het dus eigenlijk ook niet.

3 jaar geleden

Je zou trouwens als alternatief, thee kunnen geven, dit is ook lekker warm voor het slapen gaan☺️

3 jaar geleden

Ik lees even mee: als jullie gewone melk geven uit de fles, warmen jullie dat ook op? En dat dan i.p.v. nutrilon melk?

3 jaar geleden

Onze dochter krijgt in de ochtend pap van Nestlé biscuit smaak vind ze heerlijk dat is 150 gram en in de avond voor het slapen nog 250 ml Pyjama papje, gewoon nog uit de fles. Ik zou die misschien wel kunnen vervangen voor yoghurt maar ze vind het lekker dus ik vind het prima zo.. Ontbijt kan je een boterham geven met 150 ml melk erbij en na het avondeten 150 gram yoghurt komt ze ook aan haar zuivel op een dag. Succes!

3 jaar geleden

Mag ik vragen hoe jullie zijn overgestapt naar gewone melk? Hier geen succes namelijk. Vind nutrilon melk namelijk erg lekker maar gewone melk gaat er hier niet in! Iemand tips?

3 jaar geleden

Reactie op Leonie89

Mag ik vragen hoe jullie zijn overgestapt naar gewone melk? Hier geen succe ...
Met elkaar mengen! Dus eerst 3/4 kunstvoeding en dan 1/4 gewone melk en dat dan steeds verder uitbouwen tot hij 100% gewone melk accepteerde. Kunstvoeding na 1e jaar (de Dreumesmelk) schijnt onzin te zijn en eigenlijk alleen maar te zoet te zijn ten opzichte van gewone melk.

3 jaar geleden

Reactie op Maggy

Ik lees even mee: als jullie gewone melk geven uit de fles, warmen jullie d ...
Klopt beide. Dus ja we warmen het op (maar volgens mij accepteert hij ook koud) en we hebben het in plaats van nutrilon.

3 jaar geleden

Ik ben langzaamaan de melkfles (gewone melk uit pak) gaan verdunnen met water. In de eerste instantie ook om de hoeveelheid zuivel af te bouwen, tot ik op een gegeven moment een fles helemaal heb vervangen door water.

3 jaar geleden

Ik heb het warme eten met de fles omgeruild. Dus 17 uur fles. En 18.15 uur warm eten. 19 uur naar bed.