24 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb toen de armpjes langs het lichaam in dr slaapzak gedaan. Dan vinden ze wel vanzelf de weg naar de armen maar slaan ze zich niet wakker.

4 jaar geleden

Bij mij zal het er ook aankomen binnenkort, dus ik lees even mee ☺️

4 jaar geleden

Ik gebruik de love to dream slaapzak speciaal voor de transitie van inbakeren naar slaapzak en werkt heel fijn https://www.mamaloesbabysjop.nl/love-to-dream-swaddle-up-50-50-grey-large-8-5-11-kg-inbakerslaapzak?channable=e109505.NTExNDM&gclid=Cj0KCQjwiYL3BRDVARIsAF9E4Gc69MbbNZ587stADemVWwE5Bz8lCOv17cIgF2Is1zAB-Fhwm9xWNjwaAoJjEALw_wcB

4 jaar geleden

Bol.com en baby dump verkopen ze ook Je kan ook op you tube kijken hoe het werkt. Aanrader! Sterkte

4 jaar geleden

Wij hebben het cold turkey gedaan vorige week aangezien de inbakerzak in de was zat 🙈 dus begonnen met haar dutjes en dat ging direct goed. Duurde in de avond inderdaad iets langer maar na een paar dagen slapen ze weer zoals normaal! Gewoon even volhouden dus :) ze moeten er ook wel klaar voor zijn. Een maand geleden hadden we dit ook geprobeerd en toen lukte het niet...

VRIEND

4 jaar geleden

Ik had hetzelfde probleem. Gebruik nu de slaapzak van Fedde & Kees, daar kun je de armpjes op een gewenst niveau dichtritsen. Ben er erg blij mee. Ze slaapt goed door in haar slaapzak en kan toch haar armpjes bewegen.

4 jaar geleden

Het slaapzakje van Fedde en Kees is echt top om af te bouwen en gebruiken wij sinds 1 week. Was heel huiverig maar dit is een super methode doordat je de ritsjes steeds iets verder open kunt ritsen. De slaapzakjes zijn wel prijzig maar t geld meer dan waard. Succes!

4 jaar geleden

Wij hebben de afbouwdoek van Pacco gebruikt. Eerst 1 armpje los en daarna de andere. Ligt nu sinds vandaag alle slaapjes 'los' en ook in een nieuwe slaapzak (puckababy). Gaat heel goed. Liz draait nog niet zelf dus we hadden even de tijd. Als ik jou hoor dat ze al draait zou ik toch voor cold turkey gaan. Het risico dat ze zich op de buik draait en zich niet omhoog kan duwen.. ook met de fedde&kees zal dat dan niet lukken. Het is even gedoe maar ik het is een kwestie van volhouden 💪

4 jaar geleden

Reactie op NLL2021

Wij hebben de afbouwdoek van Pacco gebruikt. Eerst 1 armpje los en daarna d ...
Ah ja, dan gewoon dus even bikkelen en hopen dat ze snel went aan slapen met armpjes los! Ik had nog wel hoop in die fedde en kees of die andere die werd aangeraden hierboven. Maar als je het zo zegt, dan wil ik her risico zeker niet nemen. Kost mama hier veel energie. We zitten ook midden in een verhuizing, dus we kunnen elkaar ook niet echt aflossen, want papa is aan t klussen in de andere woning.

4 jaar geleden

Je kunt haar op haar buik leggen. Dat schijnt hetzelfde gevoel te zijn als inbakeren (zei het cb bij ons). Wel fijn als je dan aero sleep matras hebt. Succes!

4 jaar geleden

Bij ons was het afgelopen maand elke nacht een gevecht met de inbakerslaapzak. Dus waren we begonnen met overdag zonder inbakeren en ‘s nacht wel soms nog (omdat hij dan niet op zijn handen kon zuigen). Maar uiteindelijk gewoon van de ene op de andere dag mee gestopt. Enkele onrustige nachten gehad maar daar moet je volgens mij sowieso wel even door.

4 jaar geleden

Hi, als ze van buik naar rug rold heb je nog even. Ik kan dat uit je verhaal niet opmaken 🙈 hier zijn we cold turkey gestopt, nadat ze haar vaccinaties gehad heeft. Toen mocht het natuurlijk niet, en merkte dat ze eigenlijk beter sliep dan ik van te voren gedacht had. Mijn dochter rolde met 8 weken al om van buik naar rug, maar doet dit nu weer bijna niet meer. Dus misschien heb je nog alle tijd. Ik las eens dat als een kindje er zelf klaar voor/mee is het een stuk makkelijker gaat. https://www.inbakeren.nl/inbakeren/afbouwen/ Dit vond ik een hele fijne site. Succes🍀

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Hi, als ze van buik naar rug rold heb je nog even. Ik kan dat uit je verhaa ...
Ik wist niet dat het niet mocht na de vaccinaties. Waarom is dat zo?

4 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Ik wist niet dat het niet mocht na de vaccinaties. Waarom is dat zo?
Omdat ze na een vaccinatie koorts kunnen ontwikkelen. Des te belangrijker dat ze de warmte kwijt kunnen

4 jaar geleden

Hier was mijn zoontje steeds onrustiger van het inbakeren. Zijn toen over gegaan naar een slaapzak. In het begin heb ik nog een hydrofiele doek over zijn armpjes en beetjes strak ingestopt. Dan kwamen uiteindelijk zijn armpjes wel naar boven maar het hielp wel met het in slaap vallen (dat hij niet zo onrustig sloeg met zijn armpjes). Na een paar dagen was dit niet meer nodig (uitzonderingen daar gelaten). Succes! 💪🏻💪🏻

4 jaar geleden

Ben wel benieuwd hoe het gaat met uitbakeren? Hier geprobeerd met de gewone slaapzak van Puckababy newborn bij de ochtenddut maar helaas ging ze niet slapen... Volgende keer weer proberen.

4 jaar geleden

Reactie op Mom2be-27

Ik wist niet dat het niet mocht na de vaccinaties. Waarom is dat zo?
Sorry zie je bericht nu pas. Vanwege de verhoging als een kindje koorts heeft mag het ook niet ingebakert of in een slaapzak. Ze raken dan de warmte niet kwijt

4 jaar geleden

Ben wel benieuwd hoe het gaat met uitbakeren? Hier geprobeerd met de gewone ...
Ik heb een normale slaapzak gebruikt met armpjes los. Ik heb een knuffeldoekje/speendoekje even een paar uur bij me gehouden (zodat mijn geur erin zou zitten) en dit samen met speentje gegeven. Ze associeert nu dat doekje met slapen. Eerste dag was heel lastig. Maar daarna ging het goed. Hoop dat dit misschien ook voor jou een optie is!

4 jaar geleden

Reactie op Yasmin32

Ik heb een normale slaapzak gebruikt met armpjes los. Ik heb een knuffeldoe ...
Een speen wil ze niet. Heb haar net een doekje gegeven wat ook altijd bij haar in de wieg lag en nu is ze in slaap gevallen! Het begin is er.

4 jaar geleden

Een speen wil ze niet. Heb haar net een doekje gegeven wat ook altijd bij h ...
En hoe is het gegaan met de rest van de slaapjes?