14 Reacties

4 jaar geleden

Hey! Ik weet niet hoe oud je dochter is, Lieke is 23 weken. Toen zij een week of 17-18 was hebben wij de dagflessen met 30ml en 1 schep opgehoogd en de late avond fles ineens laten vallen. Wij moesten haar dan wel uit een diepe slaap halen voor die late fles. Ze dronk tot ze aan de hapjes en boterhammen begon een week of 3 geleden 4x 210 + 7. Ze slaapt al vanaf de geboorte de nachten door, nu nog steeds. Succes!

4 jaar geleden

Wij hebben het een keertje uitgeprobeerd. Een maandje terug een keertje niet gegeven en toen kwam ze snachts dus we hebben de voeding er toen toch maar ingehouden. 2 weken terug nog een keer geprobeerd en nu slaapt ze door van 19/19.30- 6.00/6.30

4 jaar geleden

Als ze voor die fles wakker gemaakt moet worden zou ik hem gewoon laten vallen en kijken wat het word.. bij ons ging dat hartstikke goed. Als dat niet wil en ze blijft s nachts komen kun je altijd de laatste fles steeds wat eerder en wat minder geven.

4 jaar geleden

Zoals ik hieronder ook las, het beste is om de nachtfles te verdelen over de dagflessen. misschien wordt ze wel vroeg wakker. maar de 1e dagfles lekker ophogen. Stel ze wordt 5 uur wakker. kijk of je kan rekken tot 6 uur. Misschien zal ze in de middag minder willen, maar probeer de laatste fles ook te rekken, zodat ze meer drinkt dan normaal. Heeft ze overdag meer gedronken dan normaal. dan kun je pas echt zien of het resultaat heeft gehad. Je kan natuurlijk ook eerst de dagflessen ophogen en dan de nachtfles weglaten. Maar misschien wil ze dan de 1e dagfles niet meer drinken, omdat er niet veel tijd tussen zit. Maar je kan beide doen.

4 jaar geleden

Wij hebben de avondfles steeds met 15 min vervroegd totdat deze nog maar op 1.5 uurtje van de fles voor het slapen gaan zat en toen hebben we deze laten vervallen. Geen idee of je kindje dan vroeger wakker gaat worden, die van ons is altijd rond 5 wakker, nu begint hij pas af en toe wat later wakker te worden. Maar een nachtfles heeft hij dan ook niet extra nodig gehad na het vervallen van de late fles. Slaapt sinds het vervallen van die fles wel een stuk rustiger!

4 jaar geleden

Wij zijn er toevallig net mee bezig. Maar het is met vallen en opstaan. We geven 4x 180+6 en de laatste om 21:30 nu sinds een week verlagen we die en geven we nu 4 schepjes. Dat doen we alleen als hij zijn groentehap ook wel goed eet, anders geven weer in de avond weer een grotere fles. Heb dus geen tip. Onze slaapt tot 06:00-06:30 en gaat tussen 18:15-19:00 op bed en soms moeten we hem wakker maken, maar soms wordt hij zelf wakker om 21:30.

4 jaar geleden

Ik heb het niet afgebouwd maar ben er nu een week mee gestopt. Hij begon ineens grotere hoeveelheden te drinken, 180 per voeding en toen op een dag had ie bij bedtijd met die fles al voldoende binnen voor die dag, alleen nu verdeeld over 4 flessen ipv 5. Moest hem ook altijd wakker maken voor de fles van 22.30 dus dacht gewoon proberen om het niet te doen en 5 van de 6 nachten ging top ☺️ 1 nacht was die om half 5 wakker, beetje melk gegeven en sliep door..

4 jaar geleden

Reactie op esmeralda1987

Ik heb het niet afgebouwd maar ben er nu een week mee gestopt. Hij begon in ...
Eens proberen dan 😁 dank je voor de reactie!

4 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Hey! Ik weet niet hoe oud je dochter is, Lieke is 23 weken. Toen zij een we ...
De flessen overdag verhogen is hier geen optie want ze drinkt haar flessen nu al niet leeg...

4 jaar geleden

Reactie op DorienDHoe

Eens proberen dan 😁 dank je voor de reactie!
Ja zou dat gewoon doen! Vandaag toevallig te weinig gehad hier dus wel een avondflesje straks.. anders morgen vroeg feest 😂 maar zo maar een beetje proberen, de mijne is daardoor wel beter gaan drinken overdag, ochtend ineens 160-180 ipv 100 ofzo dus misschien gaat ze dan overdag wel meer drinken per fles ☺️

4 jaar geleden

Wij hebben ook niet afgebouwd, het ging ineens vanzelf. Alleen onze late fles was rond 9-10 u en nu is de laatste fles 7-8 u. Hij krijgt 4 flessen van 210ml. Bij ons sliep hij sowieso al door, eerst van 9-9 alleen nu van 7/8 - 6/7/8.

4 jaar geleden

Onze dochter van 5 maanden komt al vanaf week 12 niet meer snachts, ik denk dat jouw kleintje het gewoon nog nodig heeft❤️ ze krijgt 4 flessen van 180cc en ze slaapt van 20.00 tot 8.30.

4 jaar geleden

De ggd hier vond meer dan 180+6 scheppen wel meer dan genoeg om per keer te geven. Hij is tenslotte net vier maanden. En weeg ruim 7 kg.

4 jaar geleden

Wij zijn de fles steeds 15 min vroeger gaan geven.. Elke dag 15 min eerder. Tot we uitkwamen bij 22 uur. Dat hebben we een week aangehouden. En toen zijn we elke dag minder ML gaan geven in de fles. Elke dag 10 eraf.. En nu heeft hij geen fles meer. Krijgt de laatste om 18 uur. 😊