10 Reacties

5 jaar geleden

Ik zit in m'n eerste onverwachte zwangerschap en wist ook daarom eigenlijk vrij weinig van af. Ben wel al 27 jaar dus heb wel een en het ander meegekregen. Maar het nu zelf meemaken is toch wel onzeker. Niets is zo onzeker als zwangerschap, maar het genieten van het moment is wel belangrijk. Probeer gesprekken te voeren, ondanks ik ook pas vandaag mn tweede echo heb gehad, geeft het mij wel rust. Je wilt toch een soort van band. Voor mij helpt het om motivatie te halen en positief te blijven. Hoewel ik snap dat het lastig is, wie weet helpt het voor bepaalde momenten voor jou ook. Succes! En een hele fijne zwangerschap gewenst.

5 jaar geleden

Lieve Jessica, allereest wil ik je feliciteren met je zwangerschap! Je angst en onzekerheid is volkomen te begrijpen. Het is daarom ook belangrijk om je gevoelens en emoties naar buiten te brengen. Vind het heel moedig van je dat je hierover een topic hebt gestart. Mijn advies aan jou is om vooral te genieten van elk moment en te mentaliseren in het hier en nu. Laat je niet leiden door het verleden, maar verheug je op de toekomst samen met je gezin. Een voldragen zwangerschap is een gunst en het is dan ook aan jou om deze gunst zo mooi en goed mogelijk te laten verlopen. Praat erover en denk vooral positief. Het zal je wat tijd kosten, maar je komt er zeker. Groetjes, G.

5 jaar geleden

Reactie op WINGMANIFICT

Ik zit in m'n eerste onverwachte zwangerschap en wist ook daarom eigenlijk ...
Ik sluit me hier helemaal bij aan. Zelf ook onverwachts zwanger en heb veel stress gehad omdat het me overviel. Heel erg getwijfeld of ik het wel aankon. Slapeloze nachten gehad. Uiteindelijk helpt praten, goed potje huilen helpt ook om je cortisol uit je lichaam te krijgen. En lekker kamille thee drinken en rust nemen met boek of tv in bed. Nu, 9+4 weken is het als sneeuw voor de zon verdwenen en begin ik veel meer vertrouwen in mezelf en de baby te krijgen. Kom maar op met je roze wolk hihi. Komt allemaal goed!

5 jaar geleden

Héél herkenbaar! Maar dit hoort ook echt wel bij de fase waar je in zit. Je gaat de raarste dingen denken. Dingen waarvan je straks zult denken, wat een flauwekul haha. Ik heb ook ervaring met miskramen en ik denk nu maar 'die eerste weken zijn altijd zó onzeker maar je hebt het NIET in de hand. Onmogelijk om hier iets in te sturen oid dus laat ik het zoveel mogelijk los'. En echt, zorgen maken hoort er bij, daar kan jou kindje echt wel tegen. Ik had bij mijn tweede ook echt stress/zorgen (ivf en ervaring met miskramen) en met hem is alles goed gekomen hoor :)

5 jaar geleden

Heel logisch! Een echo is maar 40 euro, dus kun je altijd extra doen. Sterkte en laat je niet gek maken.

5 jaar geleden

Het is ook logisch dat je onzeker bent. Ik denk dat bijna iedere vrouw dat heeft aan het begin van de zwangetschap. Bij ons is het de tweede en ook hier weer de onzekerheid of ik zo'n kleintje wel weer aan kan en of het de goede keuze is geweest. Heb bij deze zwangerschap die onzekerheid of alles goed gaat veel meer dan bij de 1e! Spreek inderdaad je angsten uit, blijf er over praten en ik hoop dat de 2e echo je wat meer rust gaat brengen. Denk je dat zo'n pret echo je meer zekerheid brengt.. lekker doen! Soms hebben ze bij de opleiding verloskunde ook gratis echo's als de studenten moeten oefenen. Wie weet is er wat bij je in de buurt!

VRIEND

5 jaar geleden

Hai Jessica, ik begrijp je helemaal! Vorig jaar augustus mijn zwangerschap na 17 weken moeten afbreken. Nu inmiddels 10 weken zwanger. Na de afbreking hebben wij begeleiding gehad vanuit het ziekenhuis; psychosociale begeleiding. Dit was heel fijn. Inmiddels hebben we weer begeleiding van dezelfde dame om ons er nu door heen te slepen. Misschien is er in jouw ziekenhuis ook een mogelijkheid hiervoor, of via de huisarts? Daarnaast inderdaad alles vragen en uitspreken! Sterkte en probeer, net zoals ik constant probeer, positief te denken!

5 jaar geleden

Hoi Jessica, begrijp je helemaal! Ik ben ook mijn kindje verloren met 29 weken, vijf dagen daarvoor kregen we te horen dat hij ernstig ziek was. Ook al is het voor mij ondertussen al vele jaren verder, vergeten doe je nooit en de angst blijft bij elke volgende zwangerschap, vooral de eerste weken, maar het wordt echt beter, na elke controle of echo ga je er meer vertrouwen in hebben. Praat en deel je angsten, het is echt heel normaal. Vraag om de extra controles, zowel bij de verloskundige als de gynaecoloog .. je hebt er recht op. Ik wens je een hele goede zwangerschap toe en gefeliciteerd!

5 jaar geleden

Goed nieuws. Kleintje is weer door de apk en doet het super!

5 jaar geleden

Ons kleintje is ook weer door de apk gekomen. We hebben voor de eerste keer de hartslag gehoord. Zo mooi om die te horen. En de nekplooi is 1 mm. Ons kindje kreeg een dikke 10. In the pocket. Nu weer 2 weken wachten op de volgende echo.