5 Reacties

één jaar geleden

Komt goed. Mijn dochter van 3 moest eerst helemaal niks van potje/wc hebben. Erover hebben was al niks. Tot ze met haar verjaardag een leuk boekje kreeg dat over plassen op potje ging. (Bobbi op het potje) En van oma en opa een goed potje kreeg (dat goed stabiel staat en brede rand) Toen mooie onderbroekjes gehaald (die ze zelf uit mocht kiezen, dat was dus Hello Kitty ondergoed 🙂) Eerste wat we wel deden was onderbroekje onder de luier. Dus leren wat de ‘nattigheid’ aanvoelde. Toen kwamen de signalen van ow ik moet plassen. En eigenlijk ging het toen haast vanzelf. Want toen zag ze bij een klasgenootje oorbelletjes. (En dat wou ze ook) wij zo oké. Daar staat wat tegenover. Stickerlijst erbij halen. Zelf een groot vel papier met vakjes gemaakt. Mocht ze zelf velletje stickers uitzoeken. En bij elk bezoek en zichtbaar plasje (dus geen drupje) mocht ze sticker plakken. Nu maandje verder en ze heeft vandaag haar oorbellen mogen halen. (Ja ruimschoots verdiend)

één jaar geleden

Oh wat vervelend! Is er iets wat ze leuk vindt om te doen (bijv. boekje lezen, stickers plakken of een liedje zingen) zodat ze dat op de wc of op het potje kan doen? Dan leid je haar af terwijl ze lekker gaat plassen. Ik lees niets over zelf luier uit doen en onderbroekje aantrekken. Zou ze het interessant vinden om het zelf uit te vogelen? Veel succes iig!

één jaar geleden

Bij ons stond het potje al in de woonkamer voor ze 2 werd geloof ik. Gewoon haar er soms opgezet in der blote kont. Ze heeft toen 1 keer een plasje gedaan. Daar heb ik iets te enthousiast op gereageerd waardoor ze waarschijnlijk dacht nou laat maar. Daarna gebruikte ze m lang als stoel. Tussendoor heb ik m opgeruimd omdat ik merkte dat ze er nog niet aan toe was. Toen een jaar later ofzo weer tevoorschijn gehaald. Neergezet en voorgedaan. Haar het zelf laten ervaren en der bloot laten lopen. Heel veel ongelukjes verder snapte ze het, vond ze het echt leuk. En inmiddels is ze al bijna een half jaar overdags zindelijk. Sinds een maandje ongeveer ook s'nachts. Helaas sinds een week weer teruggevallen dus in de nacht weer een luier om sinds 2 dagen. Mijn advies zou zijn laat het haar ontdekken. Lekker in der nakie laten lopen, vooral met mooi weer ideaal. Prijzen als ze een plasje doet al is dat op de grond of bank. Ik zei dan wat goed dat je geplast hebt. Zullen we dat de volgende keer op het potje of de wc doen. Dan komt het vast vanzelf wel.

één jaar geleden

super vervelend en ik herken het!!! half jaar iver gedaan en pamper heeft ze nu alleen om als ze moet poepen dat wil ze absoluut niet op de wc... maar goed komt allemaal vanzelf, blijven proberen maar niet dwingen..

één jaar geleden

Geen tips, maar lijkt mijn dochter wel! Ik ben erg benieuwd hoe het ondertussen gaat? Ik kom er maar niet verder mee namelijk. Nu heeft Eliza ook nog het probleem dat ze alles op alles zet om haar ontlasting tegen te houden. En inderdaad bij iedereen lijkt alles maar vanzelf te gaan ☺️