35 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Leonie_6

Ik ben ook aan het meelezen. Bij ons ook precies hetzelfde ! Ik dacht dat ...
Hoe doen jullie dat ‘snachts?

4 jaar geleden

Reactie op Alleenmaarliefde

Hier hetzelfde! Maar hij kan sinds 4 dagen op de knieën zitten en trekt zic ...
Ben ook benieuwd hoe jullie dat ‘snachts doen

4 jaar geleden

Joe! Hier nog zo’n jongetje 😖 Gister 8 maanden, inmiddels 4 tandjes door in een paar weken. Vannacht ook weer veel moeite met hem in bed krijgen. Hij wordt sowieso elke avond rond 23u en nacht rond 3u nog wakker, soms alleen rond 2u, en heel erg soms nog alleen rond 23u. Geen pijl op te trekken, ik geef hem sinds een paar weken geen voeding meer ‘s nachts. Even uittesten of het honger is of niet, maar dat is het dus niet. Gisteravond ook rond 23u fles, vannacht 3u weer wakker. Man heeft hem weer een fles gegeven van 90 (overdag drinkt ie 150 hooguit), maar toch ellende en een uur verder voordat ik hem uiteindelijk in bed kreeg. Ik ben kapot! Als hij wakker wordt ‘s nachts haal ik hem uit bed, geef hem z’n speen en knuffel en loop met hem heen en weer door zijn kamer. Soms ben ik met 4 minuten al klaar, dan is ie rustig en leg ik hem vrij snel terug. Vannacht kon ik hem tot 5 keer toe eruit halen en weer heen en weer lopen. Ik praat niet tegen hem en doe zo min mogelijk licht aan. Het is een fase, onze oudste had dit ook wel 😔 Het gaat over en blijkbaar hebben ze je dan gewoon even nodig. Ze zijn nog zo klein he.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft dit ook sinds 3 dagen. Ze wordt dan snachts wakker en als je der pakt is het goed. Laten liggen of terug leggen kan echt niet dan moet ze zo hard huilen. Wij leggen der dan maar tussen ons in en dan na een half uurtje kruipt ze tegen me aan en valt weer in slaap. Ze moet wel echt weten dat ik er ben, want ik hoef me maar te bewegen en ze zit rechtop.. Ze is de laatste paar dagen echt bewust bezig met leren kruipen etc dus ik denk dat het daarvan is, dat ze het allemaal even moet verwerken snachts Succes allemaal!

4 jaar geleden

Ben ook benieuwd hoe jullie dat ‘snachts doen
Als hij erg moet huilen gaan we erheen. Alles donker houden, speen in, proberen te troosten vanuit bed. Raakt hij meer overstuur pakken we hem op tot hij is uitgesnikt. Geen contact maken verder. Dan terug leggen op de buik, tegendruk geven en dan witte ruis aan. Dan wordt hij rustiger en valt weer langzaam in slaap. Als hij tegen zijn slaap aan zit laat ik langzaam los en ga ik de kamer uit. Dan zie ik hem op de camera vaak nog wat draaien en pruttelen maar vat hij zijn slaap vaak wel weer. Vind het wel mega lastig. Zeker als dit meerdere keren gebeurt

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Mijn dochtertje heeft dit ook sinds 3 dagen. Ze wordt dan snachts wakker en ...
Ohh exact! Hier ook sinds paar dagen bewust aan het kruipen. Misschien is dat het

4 jaar geleden

Ohh exact! Hier ook sinds paar dagen bewust aan het kruipen. Misschien is d ...
Ja zou best kunnen hoor! Ik heb wel eens gelezen dat ze daar dan zo druk mee zijn in hun hoofdje dat ze er moeite mee hebben om het te verwerken. Dat merk je dan vooral snachts.. gelukkig zijn het maar fases :) en stiekem vind ik het ook wel lekker hoor als ze zo tegen me aankruipt en dan wel slaapt haha

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Ja zou best kunnen hoor! Ik heb wel eens gelezen dat ze daar dan zo druk me ...
Haha ja ik ook, maar tegelijkertijd is het ook heel zuur als je de volgende dag moet werken

4 jaar geleden

Haha ja ik ook, maar tegelijkertijd is het ook heel zuur als je de volgende ...
Haha jaa dat zeker, hopelijk hebben de kleintjes het snel door :)

4 jaar geleden

Hoe doen jullie dat ‘snachts?
Ik geef paracetamol 120mg en dentinox. Dan draag ik hem 30 minuten en probeer hem weer weg te leggen in eigen bedje. Als hij na 30 minuten nog steeds overstuur is bij het weg leggen weet ik dat hij huilt ivm behoefte aan nabijheid en niet vanwege de pijn (pcm en dentinox hadden dan moeten werken). Dan neem ik hem mee in ons bed, geef hem daar nog wat borstvoeding om tot rust te komen en dan slapen we nog beetje (hij dan). Ideaal is het niet naar het beste wat ik wist....

4 jaar geleden

Hoe is het slaapschema bij jullie kindjes? Hoeveel slapen ze overdag? Mijn dochter wordt nu ook 's nachts huilend wakker.

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Hoe is het slaapschema bij jullie kindjes? Hoeveel slapen ze overdag? Mijn ...
Bij ons is het ongeveer; in de ochtend max een uur en in de middag 2 uur. Als een van beide dutjes niet goed gaat, dan slaapt hij meestal nog ergens tussen 16:00 en 17:00 uur.

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Haha jaa dat zeker, hopelijk hebben de kleintjes het snel door :)
Ik heb dus vannacht mijn dochtertje een extra rompertje aangegeven om te slapen. Nu sliep ze door net als altijd. Misschien had ze het koud of is het toevallig dat ze nu weer wel doorsliep..

4 jaar geleden

Reactie op Evelien__

Ik heb dus vannacht mijn dochtertje een extra rompertje aangegeven om te sl ...
Wat toevallig! Wij hebben twee dagen geleden de winterslaapzak aangedaan en het ging een stuk beter. Nog steeds wel wakker geweest even, maar niet bij ons bed hoeven nemen

4 jaar geleden

Schijnt dat ze rond deze leeftijd kunnen gaan dromen