18 Reacties

4 jaar geleden

In de kleine lettertjes staat dat een paspoort en id kaart afgewezen mag worden als de foto niet genoeg meer lijkt.. gezien het prijs verschil zou ik dus voor ID kaart kiezen tenzij er plannen zijn snel naar een niet EU land te reizen.

4 jaar geleden

Bij id kaart moet er ook een foto op voor 5 jaar 🤪

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op XxPatricia

Bij id kaart moet er ook een foto op voor 5 jaar 🤪
Lol, klopt alleen id is goedkoper in onze gemeente

4 jaar geleden

Nou mijn id kaart koste echt 65 euro!

4 jaar geleden

Weet niet of dat verschillend is tussen kinderen en volwassen

4 jaar geleden

Reactie op XxPatricia

Bij id kaart moet er ook een foto op voor 5 jaar 🤪
Naar mijn wete doen ze niet moeilijk als het kind er maar beetje op lijkt.

4 jaar geleden

Wij hebben een paspoort aangevraagd omdat we volgend jaar buiten Europa willen. Alleen zei de medewerker dat de kans aanwezig was dat je kleine nog geweigerd wordt als hij/zij teveel van de foto afwijkt, maarja dat gebeurt natuurlijk snel bij een baby en 5 jaar 🤭

4 jaar geleden

Ik zou inderdaad alleen een paspoort doen als je waarschijnlijk binnen 5 jaar buiten de EU wilt reizen. De kosten zijn per gemeente bepaald, maar dit zijn de maximale bedragen (die liggen wel vast): paspoort - kind € 55,37 - volwassene € 73,23 identiteitskaart - kind € 30,73 - volwassene € 58,31 Beiden zijn 5 jaar geldig (voor kinderen, voor volwassenen is een paspoort 10 jaar geldig).

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Wij hebben een paspoort aangevraagd omdat we volgend jaar buiten Europa wil ...
dan zou er toch een kortere geldigheid op moeten zitten

4 jaar geleden

Wij hebben voor een id kaart gekozen. Als je buiten Europa wilt gaan reizen in die 5 jaar zou ik een paspoort doen. Ben je dat niet van plan dan gewoon id. En je word echt niet zomaar geweigerd hoor in die 5 jaar omdat je kindje niet meer erop lijkt. Anders hadden ze vast ook wel een geldigheid van een jaar gedaan Inplaats van 5 jaar.

4 jaar geleden

Wij hebben paspoort, niet over nagedacht, we hebben zelf ook paspoort die hij nu ook😂

4 jaar geleden

Vanaf hoe oud heeft een baby een id of paspoort nodig? (als hij niet buiten Nederland gaat)

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Vanaf hoe oud heeft een baby een id of paspoort nodig? (als hij niet buiten ...
In principe na de geboorte al, in ziekenhuizen kunnen ze op een gegeven moment een betaling vooraf eisen als je geen geldig legitimatiebewijs hebt.

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Vanaf hoe oud heeft een baby een id of paspoort nodig? (als hij niet buiten ...
Inderdaad officieel na de geboorte al.

4 jaar geleden

Let wel op met het maken van een pasfoto. Ik ben naar een gerenomeerde fotograaf geweest die bekend staat om de goede babypasfoto's, maar eenmaal bij de balie in het gemeentehuis, vonden ze dat zijn hoofd er te groot op stond...🙄

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op NicoleM1985

Let wel op met het maken van een pasfoto. Ik ben naar een gerenomeerde foto ...
Vreselijk zeg. Ik heb ook foto's laten maken. Ik heb morgen een afspraak, hopelijk zijn ze goed!🍀

4 jaar geleden

Kan je je baby ook bijschrijven in je eigen paspoort?

4 jaar geleden

Reactie op Chantal8

Kan je je baby ook bijschrijven in je eigen paspoort?
Nee daar mag niet meer.