33 Reacties

4 jaar geleden

Hier kunst voeding maar ook onze kleine man is wel 4 á 5 keer wakker snachts al is het enkel voor zijn speen. Stiekem ben ik best een beetje jaloers op alle mama’s hier van de kindjes die al zo onwijs knap doorslapen.

4 jaar geleden

Hier zoontje van 7mnd geef flesvoeding maar wordt nog 1keer wakker snachts geeft tss 3 en 4maand wel doorgeslape daarna niet meer en weet ook niet wat doen 😔

4 jaar geleden

Hier ook kunstvoeding en ook geen doorslapende baby. Heb wel eens gelezen dat tot 1 jaar 40% van de baby's niet doorslaapt. Maar blijkbaar is het niet iets waar mensen over praten. Ik heb altijd het idee dat alle baby's doorslapen behalve die van mij ;-)

4 jaar geleden

Ons zoontje van precies 7 maanden kreeg tot 5 maanden borstvoeding en sindsdien kunstvoeding. De nachten die hij doorgeslapen heeft tot nu toe zijn op 1 hand te tellen. Heel veel baby 's slapen niet door. We proberen hier zoveel mogelijk rust en regelmaat te bieden. Verdere tips heb ik helaas niet....

4 jaar geleden

Misschien kan het schelen als ze overdag minder slapen??? Ik ben een van de mama’s die niet hoeft te klagen, Lieke sliep in de eerste week al door en doet dat nu 7mnd oud nog steeds. Wel slaapt ze overdag maar 2x Max een uurtje, meer wil ze niet. Ze is dan om 18 uur al uitgeteld, rond 18:30 ligt ze op bed. En wordt 6:30 wakker. Ze slapen tussen de 11-14 uur per dag rond 7 maanden, Lieke red dat dus wel. Misschien al eens een papfles in de avond geprobeerd?? Wellicht is ie dan meer verzadigd en slaapt ie door. Succes

4 jaar geleden

Reactie op Djennifer

Hier kunst voeding maar ook onze kleine man is wel 4 á 5 keer wakker snacht ...
İnderdaad, ik ook. İk dacht dat mijne de enige was die niet doorsliep. Maakte me al zorgen

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Hier ook kunstvoeding en ook geen doorslapende baby. Heb wel eens gelezen d ...
Dat idee heb ik ook dus, want ik hoor van de meeste die dus wel doorslapen. Dacht dat t te maken had met kunst/borstvoeding.

4 jaar geleden

Laat je niet gek maken! Nachtvoeding zijn heel normaal (en doorslapen niet:)). Hier ook borstvoeding en ik voed 2 á 3x per nacht. Ze hebben ons nodig! En ook al ben ik soms zó moe als ik er weer uit moet 's nachts, het zijn ontzettend fijne momentjes samen. Dat gefriemel, de stilte, mijn meisje dicht tegen mij aan met opgetrokken beentjes, de warmte van elkaars lijf. En dan een heerlijk voldaan babytje weer slapend in bedje leggen.. Ik koester de nachtvoedingen :)

4 jaar geleden

Reactie op Liekes Mama

Misschien kan het schelen als ze overdag minder slapen??? Ik ben een van de ...
Overdag slaapt hij ook heel weinig nu maar 2x 30/45 minuten. Vanaf begin is hij al een moeilijke slaper. Papfles lukte niet hij kon er niet mee drinken vanwege dat grote gaatje in de speen. İk denk dat er niet veel gaat veranderen :(

4 jaar geleden

Reactie op Tamtam-24

Laat je niet gek maken! Nachtvoeding zijn heel normaal (en doorslapen niet: ...
Natuurlijk is het een heel fijn moment om borstvoeding te geven. Alleen ik ben zelf ook toe aan doorslapen na 7 maanden :)

4 jaar geleden

Reactie op Snm20

Natuurlijk is het een heel fijn moment om borstvoeding te geven. Alleen ik ...
Ja, ik snap het helemaal hoor! En eigenlijk vroeg je ook om tips, maar die heb ik helaas niet echt..misschien kan je partner en afgekolfd flesje geven. Dan kan jij in elk geval één keer blijven liggen.

4 jaar geleden

Ons dochtertje slaapt sinds een maand of 2 ook niet meer door. Vaker niet dan wel in ieder geval. Ze is bijna 7 maanden en wordt nu zeker 2-4x per nacht wakker voor de speen.

4 jaar geleden

Hier ook hetzelfde houd de tel.niet bij hoe vaak mijn kleine komt. Ik leg me er bij neer en bekijk het maar zo dat het gewoon nog heel goed is dat hij snachts Komt. Ook op de dag een slechte slaper van max 45 min... dus dat is ook t zelfde. Hele dag druk 😅

4 jaar geleden

Ons zoontje is 6,5 maand en wordt ook nog steeds minimaal 1x per nacht wakker. Liet zich eerder nog wel eens weer in slaap brengen zonder voeding maar de laatste tijd gaat dit moeizamer. Ik geef ook nog alleen borstvoeding. Hij lijkt meer moeite te hebben met doorslapen momenteel. Bij ons helpt voor overdag sowieso om de armpjes in zn slaapzak te doen want hij slaat anders voortdurend zn speen uit zn mond :) En verder heb ik me er voor de nacht maar bij neergelegd dat ie dit nodig heeft.. Het zal vanzelf wel stoppen. En inderdaad zijn het ook wel hele speciale momentjes samen, zo zie ik het ook. Zorg goed voor jezelf :)

4 jaar geleden

Reactie op Snm20

Overdag slaapt hij ook heel weinig nu maar 2x 30/45 minuten. Vanaf begin is ...
Het kan ook andersom werken, dat hij juist beter slaapt als hij overdag meer slaapt. Hier wel het geval als hij met slaapt overdag, gaat het snachts ook beter vaak, vooral het in slaap komen. Hier ook nog van half 9 tot volgende morgen half 9 zeker 4 keer borstvoeding. Maar ook nachten dat hij dan na een uur huilend wakker wordt door reflux of als ik iets verkeerd gegeten heb alleen maar kramp en steeds wakker is en op mij wil slapen en ik alleen kan dommelen. Of we moeten echt met m lopen om m rustig te krijgen dus die 4 voedingen vind ik prima als dat het enige is.

4 jaar geleden

Tips voor door slapen heb ik niet helaas. Bij m'n dochtertje ook van alles geprobeerd dus ging uiteindelijk met 15 maanden ongeveer doorslapen. Wat hier werkt is 1 of 2 keer per week echt vroeg naar bed gaan en als hij onrustig is slaapt m'n zoontje dan beneden, soms elk uur wakker dus dan ik vast 3 uur slapen. En hij slaapt naast me in de co sleeper zo hoef ik er niet uit, is het alleen pakken, drinken en terug leggen, ik ben dan maar kwartiertje half wakker, kijk niet op m'n telefoon hoelaat het is en tel ook niet hoe vaak hij komt. Als hij dan 4 keer komt ben ik bij elkaar nog maar een uur wakker als ik tegelijk zou slapen. Ik was trouwens helemaal niet zoveel uitgeruster toen de oudste ging door slapen, was er aan gewend denk ik en moeder zijn is gewoon Sietske vermoeiend. M'n moeder is denk ik nog vermoeider met een gewone nacht slaap als ze een dag opgepast heeft omdat ze het niet gewend is. En weten dat het voorbij gaat en je dan terug kijkt dat het eigenlijk maar even was en toch soms wel geniet momentjes waren scheelt ook. De nachten duren soms lang maar de jaren gaan zo snel. Is ook een mooi filmpje van.

4 jaar geleden

Ons zoontje krijgt ook kunstvoeding en slaapt vaak van 22 00 tot 04 00 komt dsn vaak voor speen of blijft huilen. Dan pak ik hem vaak bij mij .. vervolgens wordt hij weer wakker om 06.30 voor fles en slaapt dan weer tot 08.30/10.00 verschilt heel erg. Dus onze uk slaapt niet aan een ruk door maar wel fijne tijden. Alhoewel mama moeilijk weer in slaap komt ben ik blij dat hij zijn slaap wel krijgt snachts! Nu hebben wij ook actieve baby die veel draait zodra die wakker is/wordt en hierom ook nog wel vaak huilt nacht. Ze slapen vanzelf langere tijden.. ons zoontje sliep bijv eerst maar 45 min overdag is nu ook beter geworden! Met wakker tijd van max 2.5 uur. Alleen de nachten.. tsja zal vanzelf wel beter worden denk ik =) en zolang het niet zo is geniet ik vd momenten dat hij nog bij mij wil slapen🙈 heb dus niet specifieke tips voor je hehe.

4 jaar geleden

Hoeveel slaapt je kindje overdag? Bij ons merken we het meteen als hij overdag te weinig heeft geslapen, dan zijn de nachten ook ruk. Heb veel gehad aan de gids voor slaaptipsvooebabys

4 jaar geleden

Reactie op MoniqueKsW

Ons zoontje van precies 7 maanden kreeg tot 5 maanden borstvoeding en sinds ...
Hier hetzelfde. Onze dochter is nu 6 maanden. Ik ben moedermelk aan het afbouwen en kolf gemiddeld nog 250ml. Verder krijgt ze kunstvoeding. Onze dochter wordt ook vaak 1-2x wakker. Consultatiebureau gaf aan dat dit heel normaal is. De verpleegkundige zei dat baby's vaak beter gaan slapen als ze overdag meer koolhydraten gaan eten en adviseerde om (meer) brood te gaan geven.

4 jaar geleden

Reactie op Biancadebruyne

Hier zoontje van 7mnd geef flesvoeding maar wordt nog 1keer wakker snachts ...
Precies dit wat een ellende inderdaad mijn dochter sliep ook door nu om 1 uur wakker en 5 uur en waardoor zeg het maar.