33 Reacties

4 jaar geleden

Zelfde probleem gehad afgebouwd met BV en langzaam over naar KV. Dit was ook nog wel dingetje aantal weken. Nu over op volledige KV sinds twee weken. Ze gaat rond 20:00 na bed laatste voeding (met haver) om 23:00 en madam komt nu rond 7:00 probleem was ineens opgelost.

4 jaar geleden

Hier zoontje van 8 maanden (fv), maar slaapt ook nog niet door hoor! Wordt in de nacht nog wel een aantal keer wakker en is in de ochtend altijd tussen 0430 en 0530 klaar om de dag te beginnen 🤭🤷🏼‍♀️

4 jaar geleden

Je zegt dat de papfles niet wil ivm het grote gat. Hier dan de tip: wij doen s ochtends een pap fles, gebruiken speen 3 (avent. Dus geen papfles speen) en heb daar met een schil mesje het gaatje wat groter gemaakt. Eigenlijk gewoon wat in gesneden zodat hij het er makkelijker uit kon krijgen. Was wat gepruts maar als je hem eenmaal goed hebt hoef je er ook niet meer wat aan te doen! Je kan het s avonds proberen, geen idee of dat werkt. Wij gebruiken s ochtends fijne granen, geen rijstebloem. Ik heb zowel bv als kv gegeven en hij sliep op beide door. Dus geen tips wat dat betreft. Hij wordt s nachts ook gewoon wakker hoor. Kraait een keer, draait zich om, zoekt soms zijn speen en gaat dan het hele bed door. Ik doe er alleen niks mee, hij valt vanzelf wel in slaap. Hij ligt op zijn eigen kamer dus soms hoor ik hem en soms niet.

4 jaar geleden

Hoelaat gaat je kindje naar bed? Wij zijn begonnen met dr om 23 uur in bed te leggen omdat ze dan tot 6/7 uur sliep en zijn elke paar dagen een kwartiertje gaan vervroegen. Inmiddels slaapt ze van 20/20.30 tot 6/7. Wij gaan er ook meer niet uit bij elke kick. We wachten een paar minuten en als ze dan blijft huilen gaan we kijken. Ze krijgt snachts geen voeding en als we dr troosten tillen we dr niet uit bed maar gaan naast dr zitten en wrijven over dr hoofd en dr buikje tot ze weer stil is. Verder heb ik geen tips helaas.

4 jaar geleden

Reactie op Snm20

Overdag slaapt hij ook heel weinig nu maar 2x 30/45 minuten. Vanaf begin is ...
Lieke pikt de papfles ook niet. Ze hebben van Nestlé diverse papjes. Ik gebruik voor Lieke ontbijtpapje, maar ze hebben ook pyjama papje. Dat is dik genoeg om het op te lepelen, misschien is dat een oplossing....? Hier smult ze ervan, maar krijgt het wel in de ochtend

4 jaar geleden

Het klinkt misschien raar, maar waarschijnlijk is het een gewenning van je baby dat hij iedere keer wakker wordt. Als je er dan heen gaat went de baby daar ook weer aan. Het is vaak een patroon wat je moet doorbreken door als je baby wakker wordt hem/haar gewoon te laten en er vooral niet heen te gaan. Tenzij hysterisch natuurlijk. Het helpt namelijk onwijs. Je zal merkdan dat na 3/4 dagen dit doen ze opeens niet meer wakker worden.. Of wakker worden en zelf weer in slaap vallen. 😊

4 jaar geleden

Hier geen probleem met slapen, krijgt ook enkel bv smorgens en savonds 20u30 zit hij erin en slaapt mooi door tot 5 a 6u. Als hij snachts al eens wakker wordt (wat zeker iedere baby wel eens heeft... ) Gewoon tutje terug geven knuffel goed leggen sterrenhemel en muziekje aan en hij moet dan terug zelf weer inslaap vallen. Idem als je hem erin steekt altijd wakker in ze bed gelegd en geleerd dat hij zelf inslaap moet vallen. Hij is super zot van zijn sterrenhemel.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje van 7 mnd slaapt ook niet door. Ook 2 a 3 keer per nacht wakker. Zij krijgt fv. Soms is alleen de speen voldoende, maar sinds een paar dagen moet ze ook weer de fles hebben om verder te kunnen slapen. Ze is momenteel verkouden, ik denk dat ze daarom de fles wil. Ze drinkt nu overdag slecht. Wij hoeven 's nachts niet met haar te wiegen ofzo. Speen erin en ze slaapt verder. :) Hoe ziet dat er bij jullie uit?

4 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 7 maanden hij is ook om de 4 uur wakker krijgt ook alleen borstvoeding (en vaste voeding)..voor zijn 6de maand sliep hij langer snachts..fijn zo een topic zijn niet de enige 😅..in veel topics had iedereen erover dat hun kinderen gwn klok rond slapen..maar het lijkt mij zeer normaal dat babys snachts nog wakker worden

4 jaar geleden

Sinds 6 weken ben ik volledig over naar kunstvoeding. In het begin kwam ze nog in de nacht (tot die tijd één voeding vaak tussen 20 u en 7 u) net als toen ze bv kreeg. Sinds 4 weken slaapt ze op haar eigen kamertje en heeft ze duidelijk meer rust, ze slaapt nu van 19 u tot 6/7 u. Ik hoor haar wel eens in de nacht, even piepen /draaien of spelen en dan gaat ze zelf weer slapen. Merkte dat toen ze nog bij mij op de kamer sliep ik haar maar ging voeden zodat ze snel weer verder ging slapen maar blijkt dus niet nodig te zijn.

4 jaar geleden

Hier een meisje van bijna 7 maanden op bv en slaapt ook nog niet door;) in de regel komt ze 1x snachts. En dat is dan echt omdat ze honger heeft!

4 jaar geleden

Mijn tip zou inderdaad ook zijn om niet meteen te reageren als je kleintje wakker is snachts, maar het echt even af te wachten. Hier ook een baby van 7 maanden die meerdere keren wakker wordt, maar meestal ook zelf weer in slaap valt. Ik zet tegenwoordig de babyfoon zacht, dan word ik niet van iedere kick wakker. Als ze huilt dan hoor ik het wel.

4 jaar geleden

Hier ook geen doorslaper (bijna 7mnd). Om 2u snachts honger. Tip van het CB: ga de voeding snachts verdunnen, zodat er minder voedingswaarde in zit, en bouw dan ook langzaam de hoeveel water af. Weet nog niet of het werkt, zitten er nog middenin, en heeft er tot nu toe in geresulteerd dat ze nóg een keer wakker wordt snachts en dan wat wil drinken (na paar slokjes water gaat ze weer slapen)...