129 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben zwanger van mijn tweede kindje. Mijn eerste kindje was ook heel groot. Lag ook altijd al weken voor op groei. Nu tweede kindje is wederom aan de grote kant. Je kunt er zelf niets aan doen en moet je er niet schuldig over voelen.

4 jaar geleden

Mag ik vragen waarom je je schuldig voelt? Had je iets anders kunnen doen om het gewicht te verminderen?

4 jaar geleden

Ik heb zwangerschapsdiabetes en mijn kindje is ook te zwaar. Ben je daar niet op getest?

4 jaar geleden

Zou me niet druk maken en zeker niet schuldig voelen. Ze gaan pas volgende maand weer een groeiecho maken, anders hadden ze je echt wel eerder laten komen... Wel al een glucosetest gehad, ivm zwangerschapssuiker?

4 jaar geleden

Reactie op Sharon Breeschooten

Mag ik vragen waarom je je schuldig voelt? Had je iets anders kunnen doen o ...
Ik ben zelf ook al 17kg bijgekomen. Dus ik eet waarschijnlijk te veel. En nu vermoed ik dat mijn kindje daardoor ook te zwaar is.

4 jaar geleden

Ik ben getest op zwangerschapsdiabetes laar dat heb ik niet. Waarde was 104

4 jaar geleden

Ik precies hetzelfde! Vandaag 32.5w zwanger. Kindje 2420 gram geschat. Zit daarmee echt boven gemiddelde. Zelf 11 kg aangekomen. Maar je kan er niks aan doen. Maar ik snap je schuld gevoel wel!

4 jaar geleden

Wees gerust mijn dochter woog ook 2 kilo 200 gram aan 28 weken, ik ben ook van plan om te vragen aan 37 weken indien ze al meer dan 3 kilo weegt om te laten inleiden, want ik ziet niet zitten om een baby van 5 kilo te bevallen.

4 jaar geleden

Een goeie tip wat ik mee kreeg. Zorg da je minder koolhydraten eet, dit zijn snelle suikers waardoor de baby sneller aankomt. Ik had dit probleem ook en heb 4 weken zo weinig mogelijk brood, pasta, aardappelen enzo gegeten met als resultaat mijn ukkie zit terug goed. Nu laat ik me af en toe gaan en let dan weer ff op.

4 jaar geleden

Waar ze alles op herleiden is een gemiddelde. Ieder kindje heeft zijn eigen groeilijn en geloof mij jaren in de kraam gewerkt wij hebben liever een 4000 gram kindje dan 2700 gram. Kunnen ze wat hebben en die kleine heeft het gewoon heel goed in je buik! Wees blij! Bij ons is dat ook zo en de gynaecoloog zei gezonde baarmoeder gezonde navelstreng top!

4 jaar geleden

Hier ook! Met 30weken woog mijn babytje 2kg100g. Geen zorgen maken. Sommige babys zijn gwn groot.

4 jaar geleden

Ja en ze mogen met groeiecho’s zon 500 gram mis zijn wat best veel is voor een baby...

4 jaar geleden

Ik ook hoor, met 32 weken bleek ie 500gr meer te wegen, dus aankomende vrijdag krijg ik de extra groeiecho’s. Ik ga t zien/merken. Doe al mijn best, dus meer kan ik niet doen.

4 jaar geleden

Reactie op Ik

Ik ook hoor, met 32 weken bleek ie 500gr meer te wegen, dus aankomende vrij ...
Ben aankomende vrijdag trouwens 35 weken..

4 jaar geleden

Mijn verloskundige zei laatst dat het er niet aan ligt dat je teveel eet als je kindje te zwaar is. Mijn baby was gemiddeld bij de laatste groeiecho en ik eet super veel, dus daar hoef je je echt niet schuldig om te voelen. Ik begrijp je zorgen, maar beter te zwaar dan te licht.

4 jaar geleden

Volgens mij groeit het kindje gewoon hoor ook al eet je niet veel... Niet schuldig voelen! Onze kleine zit boven gemiddeld en krijg 3x extra groeiecho's. Het is voor de zekerheid. Als de kleine op de curve blijft (bovengemiddeld) kan ik bij goede gezondheid doorgaan. Ze zullen me niet eerder inleiden. Kleine was bij 29 weken 1452 gram. Ze zouden niet eerder inleiden. Alleen mij niet tot de 41 weken laten lopen 😘

4 jaar geleden

Bij m’n tweede kindje kwam ook aan de zware kant, tijdens bevalling was echt 400 gram minder dan wat ik te horen kreeg tijdens de groeiecho. Nu ben ik 31 weken en m’n kindje (voor mij dan) is ook wat aan de grote kant. Maar ik heb zwangerschap suiker dus daardoor groeit de baby zoveel. Ben nu op dieet.

4 jaar geleden

Niet schuldig voelen! Alleen maar goed denk ik dat t baby’tje zo goed groeit. Bij mij was het zo dat de eerste werd ingeschat op ongeveer 3,4 kilo. Totdat ze werd geboren en bijna 4,2 kilo woog.. dus hoe precies ze kunnen zijn met lengte en gewicht zegt in mijn ogen ook niet heel veel.

4 jaar geleden

Mijn eerste kindje schatte ze op ongeveer 3800 gram.. hij werd uiteindelijk met 4606! geboren. Tijdens de controles nooit geschat op een groot kindje. Ik kwam ook niet erg veel aan, at gewoon normaal enz.. Nu bij de 2e extra groei echo’s gehad en krijg ik nog (ben bijna 34weken) maar tot nu toe alles volgens schema. Ik ben benieuwd hoeveel deze nog gaat groeien de laatste paar weken.. bij de eerste namelijk het gevoel gehad dat hij pas de laatste 2/3 weken flinke groeide...

4 jaar geleden

Hoe weten jullie allemaal hoe groot jullie kindje is? Ik heb een echo gehad bij 20 weken en krijg er pas weer 1 bij 36 🤨 liggingsecho.. werden jullie kindjes dan al groot geschat bij de 20 weken echo?