129 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Druifje89

Hoe weten jullie allemaal hoe groot jullie kindje is? Ik heb een echo gehad ...
Ik heb standaard 2 groeiecho's gehad, omdat ik overgewicht heb.

4 jaar geleden

Ik ben momenteel 32+3 weken zwanger. Afgelopen vrijdag heb ik een groeiecho gehad (bij deze verloskundige schijnt dat standaard te zijn). Ons mannetje is nu 2500 gram, maar ik voel mij daar niet schuldig over hoor. Hij zit boven de gemiddelde lijn en heeft wat langere beentjes. Maar ikzelf ben 1.91m en mijn man 1.94m, dus het verbaast mij niets 😉

4 jaar geleden

Ik erger me vooral aan de verloskundige praktijk. Ik wil graag een groei echo omdat mijn kindje 2 weken voor loopt op de groei. Dit werd bij mijn vorige verloskundige praktijk ook gewoon gedaan en word ook gewoon vergoed door de verzekering. Ik zie het niet zo zitten om te bevallen van een heel groot kindje. Vorige bevalling ging ook niet echt goed, dus balen:(

4 jaar geleden

Reactie op Druifje89

Hoe weten jullie allemaal hoe groot jullie kindje is? Ik heb een echo gehad ...
Die van ons werd inderdaad bij de 20 weken echo al groot geschat, sindsdien veel extra echo's gehad(nu bijna 35 weken)

4 jaar geleden

Met de 20 weken echo gaven ze bij mij aan dat onze jongen ook boven gemiddeld was qua grootte. Nu heb ik wat pech in mijn zwangerschap gehad vanwege een galblaas die eruit moest. Dus heb ik twee weken op afdeling gynaecologie gelegen en daardoor extra onder controle gestaan. Daar bleek weer dat het een flinke jongen was. En ben ik getest op zwangerschapsdiabetes daar kwam niets uit. Voor de zekerheid een extra onderzoek gehad en ze schatten hem op 9 pond met 40 weken. De ene gynaecoloog zei dat ik ingeleid moet worden met 38 weken en de ander zei sowieso niet boven de 40 weken. De huisarts waar ik onder controle sta zegt dat inleiden ook niet altijd de beste optie is omdat je lichaam er dan niet klaar voor is. Dus we houden het nu goed in de gaten. Ik ben nu 31weken en 2 dagen zwanger maar merk dat het extra gewicht toch wel zijn tol begint te eisen. Zelf ben ik niet heel veel aangekomen. Maar ik ben heel benieuwd wat mijn arts gaat beslissen.

4 jaar geleden

Yess, ik ook. Voel me echter niet schuldig... kan ook in de familie zitten. Ik krijg 15 januari een groei echo en dan gaan ze bij mij bepalen of ze het in week 38 gaan halen. En wees blij, eerder knuffelen met de kleine hihi. Ohja en kleinere kans op keizerrsnede!

4 jaar geleden

Op 31 weken blijkt onze jongen ook bijna 2kg te wegen. Zelf 17kg in totaal al aangekomen. Wel heel veel vruchtwater blijkbaar. Vorige week wel gediagnosticeerd met zwangerschapsdiabetes en vandaag een afspraak bij de diëtiste.. ben benieuwd.

4 jaar geleden

Hoe weten jullie allemaal de lengte en het gewicht? Mijn laatste echo was met 20-weken en toen was alles in orde. Ben nu bijna 32 weken maar volgens mij staat er geen echo meer gepland.

4 jaar geleden

Hoe weten jullie allemaal de lengte en het gewicht? Mijn laatste echo was m ...
Ik heb t toen een keer gevraagd tijdens een echo met de eerste. Bij de 20 weken echo word t sws gedaan en volgens mij is het normaal dat je nog een liggingsecho krijgt. Maar weet dan ook niet hoe dat bij jou vk gaat.

4 jaar geleden

Hoe weten jullie allemaal de lengte en het gewicht? Mijn laatste echo was m ...
Dit is per verloskundige anders volgens mij. Wij hebben met 30 weken een groeiecho gehad (baby zit precies gemiddeld, met 20 wk ook al) en krijg met 36 weken nog een liggingsecho. Doen ze bij ons standaard, hadden ze in t begin ook al aangegeven.

4 jaar geleden

Wat een herkenbare verhalen hier. Wij kregen bij de 20 weken echo te horen dat onze zoon helemaal bovenin alle curves (buikje, hoofd, bovenbeen) groeit. Ik hen met 24 weken suikertest gehad, maar waardes waren super laag, niks aan de hand. Nu zijn mijn vriend en ik ook lang (1.77 en 2 meter) en was mijn vriend bij geboorte 57 cm en 4600 gram :D Dus esn klein kindje was bij ons onlogischer geweest. We hebben nog 3 groeiecho's gehad en de laatste keer werd er ook gesproken over eerder inleiden. Gisteren echter een super ontspannen verloskundige gesproken die het allemaal bangmakerij vond. Ons zoontje weegt nu met 34 weken ca. 2600 gram, maar die schattingen kunnen er soms enorm naast zitten. Ze vond mijn buik volkomen normaal en gokt dat hij op 8 pond gaat uitkomen. Eerder een bevalling forceren vond ze echt onzin. Je mag best een beetje vertrouwen hebben in je lichaam, mits je geen suiker of andere complicaties hebt natuurlijk. Het ligt er volgens mij dus ook erg aan wie je treft. Wij hebben weken lang gevoel gehad dat onze baby extreem groot was, maar de relativering gisteren even was wel fijn. Volgende week heb ik een gesprek met de gynaecoloog met het oog op de bevalling. Benieuwd wat die gaat zeggen!

4 jaar geleden

De oudste was de gyn ook best bezorgd over... 4 kilo ruim geschat... kwam met 3450 gram... heel normaal dus...

4 jaar geleden

Hoe weten jullie allemaal de lengte en het gewicht? Mijn laatste echo was m ...
Hier ook. Alleen met 35 of 36wk nog een liggingsecho. Maar bij anderen wel weer meer echo's. Snap t beleid niet? Bij mij voelen ze steeds hoe t kindje ligt en qua grootte vd baarmoeder etc. Vertrouw daar wel op trouwens, voel me goed dus waarom zorgen maken. Loop volgens t boekje zeggen ze.

4 jaar geleden

Hoor zo vaak dat t verkeerd wordt geschat Met name door vk... Zelf geen ervaring mee.

4 jaar geleden

Hier hoor je inderdaad ook veel in de omgeving dat het fout geschat word. De ene denkt bij mij 6pond en de ander 7 pond. We zien het vanzelf. Onze kleine meid heeft al een inhaalslag gemaakt. Ze was aan de kleine kant en inmiddels ligt ze precies op de gemiddeldes. We zullen het pas zeker weten als ze er zijn. Maar moet zeggen dat ze van mij niet veel zwaarder hoeft te worden dan 7 pond. Ik ben zelf de grootste ook niet 🙊

4 jaar geleden

Bij de 20 weken kwam onze kleine op boven gemiddeld (ik ben 1,69 en mijn man 2,00) dit vonden ze niet raar. Wel bij de volgende vk controle een suikertest gedaan, deze was goed. Bij de controle van 27 weken beslist om extra groeiechos te doen zodat ze voorbereid zijn bij de bevalling. Eerste bij 29 weken gehad, ook mooi de curve van de 20 weken echo. Dus ze zeiden als ie deze curve blijft volgen en wij (ik of de kleine) geen complicaties krijgen, ik niet eerder ingeleid wordt. Mocht ie groter worden, dan wordt er wellicht beslist dat ik niet blijf lopen na de 40 weken. Nu lig ik in radboud ivm harde buiken en de gyn meette hem gemiddeld. Maar je leest verschillende verhalen dat de echo metingen met regelmaat mis hebben. De een zegt groot en blijkt klein te zijn en visa versa. Ik zou met 32 en 36 weken nog extra groeiechos hebben (als ik dat red 🤞) en normaal gesproken zou ik bij de 35 weken een liggingsecho hebben. Deze laatste is niet standaard bij elke vk ben ik achter.

4 jaar geleden

Je moet je niet schuldig voelen. Soms gaat het anders dan verwacht, ik ben nu bijna 32 weken en heb bij 30 weken ook een groot kindje (2000gr) vanwege suiker. Als het teveel afwijkt en de vruchtwater niet af neemt wordt ik helaas ook ingeleid. Hopelijk gaat alles goed. Bij m’n tweede zw ging de baby de laatste weken minder snel groeien en de vruchtwater nam af, ik moest alsnog in het zk bevallen maar ik werd niet ingeleid.

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Bij de 20 weken kwam onze kleine op boven gemiddeld (ik ben 1,69 en mijn ma ...
Wat vervelend dat je in het ziekenhuis ligt, zeker nu met de feestdagen. Had je zoveel harde buiken dat ze het niet vertrouwden? Hopelijk blijft jullie kindje nog lekker lang zitten!

4 jaar geleden

Reactie op Sophie-25

Wat vervelend dat je in het ziekenhuis ligt, zeker nu met de feestdagen. Ha ...
In eerste instantie was ik ter extra controle naar de gyn gestuurd omdat ik dacht vocht te verliezen en menstruatiepijn klachten had. Bij de controle bleek dat ik om de 5min harde buiken had. Deze epte weg 's avonds alleen' s nachts kwamen ze terug behoorlijk heftig. Daardoor hebben ze mij doorverwezen naar radboud. Gelukkig is het nu weer even rustig met harde buiken. Nu afwachten wat er gaat gebeuren en heel veel duimen dat de kleine blijft zitten zo lang mogelijk

4 jaar geleden

Hier ook kindje iets voor op de groei (+/- 1 week), snap alleen niet dat ze gewichten bij jullie eraan hangen...? Bij ons Meten ze hoofdomtrek, buik en benen klaarrrr. Ach wij zien het maar zo, het heeft een goed kosthuis 😂😂 Ons kleine Michelin kindje 👶🏻