129 Reacties

4 jaar geleden

Hi mijn eerste baby was 40+5 dagen geboren met 4.250 was hoger dan gemiddelde maar hij is heel sterk en gezond ben zwanger van de tweede met 33+5 weken was hij 2.400 doktor vond het heel goed moest groei-echo laten doen ivm eerste baby groot was

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

Hier ook kindje iets voor op de groei (+/- 1 week), snap alleen niet dat ze ...
Ze berekenen het door de omtrek te meten. Zo schatten ze het in. Moest er zelf ook specifiek naar vragen hoor ;)

4 jaar geleden

Precies dezelfde verhaal hier!! Met 31 weken zat de baby op 34 weken qua grootte 🤦‍♀️🤦‍♀️ Mijn eerst kindje was met 40+4 3856g en hij was al te groot voor mij. Tweede bij 40 weken zou over de 4 kilo worden, dus ben nu lichtelijk in paniek🤦‍♀️ We gaan wel voor met 38 weken bevallen, het liefst zelfs eerder🤷‍♀️

4 jaar geleden

Hier gisteren een echo gehad voor de ligging van de placenta, vandaag 33 weken. Ze besloten ook de baby maar eens op te meten.. nu loopt ze een week voor op groei en daar maak ik me gewoon al druk om! Wel geruststellend om te lezen dat t heel vaak voorkomt.. 🙈 met 36 weken weer terug om nog eens te meten

4 jaar geleden

Reactie op Druifje89

Hier gisteren een echo gehad voor de ligging van de placenta, vandaag 33 we ...
Niks aan de hand joh!! Allereerst is het een schatting en zitten ze er zo vaak naast! En verder moet je maar denken dat wanneer het goed op het gewicht is dit alleen maar extra veilig mag voelen. Mocht je kindje eerder komen, heeft het wat meer reserves dan zo’n mini. Denk aan het positieve

4 jaar geleden

Ik ben vandaag ook op consult geweesr bij de gyno en bij mij woog mn kleintje 2272g. De gyno vertelde bij de vorige controle al dat zijn buikje wat groter is maar dat de rest wel in verhouding verder goed groeit en dat we ons geen zorgen hoeven te maken.(ik maak me af en toe natuurlijk wel zorgen😅) uiteraard probeer ik het vertrouwen in de gyno toch neer te leggen en hopen dat alles goed zal verlopen. Ik ben trouwens morgen precies 32 Weken.

4 jaar geleden

Vandaag extra echo gehad en ons kleintje is ook groter dan gemiddeld. Over 2 weken weer een echo en ik moet vrijdag bloed prikken om te testen op suiker. Volgens de vk heeft hij het goed bij mij. Maak me er niet te veel zorgen om. Zie alleen op tegen het testen vrijdag...

4 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Vandaag extra echo gehad en ons kleintje is ook groter dan gemiddeld. Over ...
Test vond ik meevallen. Op nuchtere maag nemen ze bloed af (1 buisje) en dan dien je een zoet drankje te drinken. Dit is te vergelijken met aanmaaklimonade met een heeeeeeel klein beetje water. Dan doen je twee uur rustig te zitten en hierna nemen ze weer 1 buisje bloed af. Ik vond het afwachten op de uitslag spannender 😅 die kon ik na 48 uur navragen bij de verloskundige. Heel veel succes in ieder geval 😘

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Test vond ik meevallen. Op nuchtere maag nemen ze bloed af (1 buisje) en da ...
Thanks!!!

4 jaar geleden

Mijn kindje is juist aan de kleine kant...ik vond dat vreselijk en voelde me zo schuldig. Ze zat onder de onderste lijn maar dat is inmiddels niet meer zo en zit ze er wat boven. Elke 3 weken naar t ziekenhuis voor de controles met name haar groei. Ik heb 2 maanden vreselijk veel stress gehad omdat ze tijdens de 20 weken echo iets verontrustend zagen. Daarna veel testen of onze kleine meisje geen ernstige ziekte of afwijking had waardoor het beter was de zwangerschap af te breken. Wellicht hersteld je kleine net als bij mij.....succes verder.

4 jaar geleden

Op dit moment ben ik 34.2 weken zwanger van mijn tweede kindje. Bij mijn eerste zwangerschap is er bij mij polyhydramnon vastgesteld. Dit houdt in dat ik te veel vruchtwater heb en dit kan schadelijk zijn voor de baby. Ook in deze zwangerschap heb ik een enorm grote buik met veel vruchtwater. Vandaag moest ik weer voor controle naar de gynaecoloog. Nu blijkt mijn baby te groot te zijn (schatting 2841 gram). Als de baby zo door blijft groeien, is de verwachting dat ze rond de 4500 gram is bij 40 weken. Het eerder halen van de baby is ook al gevallen. Op de een of andere manier maakt dit alles mij bang en verdrietig.

4 jaar geleden

Ik kreeg vanaf de 24e week bij elke controle bij de VK te horen dat de baby 1,5 a 2 weken voorlag op groei. Vandaag met 35.2 wk m’n 36 weken echo gehad en consult bij de gynaecoloog waarin de buik omvang buiten alle curves schoot, ook de hoofdomvang en lengte van bovenbenen waren aan de top van de curve. De gyn gaf aan dat het geen reden tot zorg was, dat ze liever te zware dan te kleine baby’s zagen. Maar ze zei ook dat ik een 99,9 percentiel baby draag, wat inhoud dat maar 0,1 % van de baby’s bij deze zwangerschapsduur groter is dan die van ons (geschat gewicht 3300 gr) 😟 Nu ben ik zelf met m’n 1.64 m niet groot, net als m’n man 1.76 maar ik was zelf ook een zware baby. De gyn zei verder en dat ik niet thuis moet willen bevallen.... (was ik al niet van plan maar vond het nogal onheilspellend dat ze dat zei) ik moet voor de zekerheid een suiker test doen niet dat ik zelf nog veel kan bijsturen maar vooral om als het suiker blijkt te zijn ze de baby in de gaten kunnen houden op lager bloedsuiker na de geboorte. Ben er best relaxed onder merk ik maar een rekensommetje maakt wel dat ik het niet heel chill zou vinden als meneer besluit nog 5 weken te blijven zitten.....

4 jaar geleden

Hier ook te horen gekregen dat onze kleine meid 2 weken voorloopt qua groei (helaas ook zwangerschapsdiabetes) Vanmiddag hebben we een afspraak in het ziekenhuis bij de gynaecoloog. Hoop dan meer info te krijgen hoe nu verder.. vind het allemaal wel spannend.. 🙁

4 jaar geleden

Reactie op Jacinta

Mijn kindje is juist aan de kleine kant...ik vond dat vreselijk en voelde m ...
Hier hetzelfde. Bij ons komt het op verhoogde kans op CMV virus. Nu lijkt ze gewoon aan de kleine kant, maar geboorte moet het uitwijzen.

4 jaar geleden

Reactie op Markrela

Ik kreeg vanaf de 24e week bij elke controle bij de VK te horen dat de baby ...
Ik heb ook zo'n lekker grote baby in m'n buik. Ruim 3 kg bij 34 weken, verwachting 4,5 kg bij 40 weken. Over 1 week nogmaals een groeiecho en over 2 weken een consult bij de gynaecoloog om inleiden bij 38-39 weken, dit ook omdat mijn eerste dochter groot was en een schouderdystocie had bij de geboorte. Maar misschien is dit ook iets wat je met je gynaecoloog kan bespreken als optie?

4 jaar geleden

Hier ook te horen gekregen dat onze kleine meid 2 weken voorloopt qua groei ...
Hoe is het gesprek verlopen? Al wat meer duidelijkheid?

4 jaar geleden

Reactie op AVB

Ik heb ook zo'n lekker grote baby in m'n buik. Ruim 3 kg bij 34 weken, verw ...
Bij mij staat in principe nu verder niks gepland, alleen dus de glucose test en dan belt de gyn met de uitslag. Er is iig nog niet gesproken over eerder inleiden of extra controle of echo’s of iets dergelijks.... liever wordt ik natuurlijk niet ingeleid en hoop ik dat t spontaan met 38 weken of zo begint. Eerst maar eens kijken of het inderdaad suiker is (wat ik overigens niet verwacht, bijna alle babies in onze familie zijn groot en geen gevallen van zwangerschapsdiabetes bekend ondanks iedereen erop wordt getest)

4 jaar geleden

Ik heb woensdag weer een afspraak bij de gynaecoloog staan, de laatste keer kreeg ik te horen dat ik een flinke meid zal gaan krijgen als ze zo doorgaat en ik de 40 weken haal (ben nu 34 weken) dus we wachten het rustig af...

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Hoe is het gesprek verlopen? Al wat meer duidelijkheid?
Jazeker! Datum voor inleiding staat gepland op 5 februari. Dan ben ik precies 38 weken zwanger. Het is nu echt aftellen ☺️

4 jaar geleden

Jazeker! Datum voor inleiding staat gepland op 5 februari. Dan ben ik preci ...
Oh wat spannend! Heel veel succes en geniet nog van de laatste weken zwangerschap! Hoe voel je je eronder? Blij met deze beslissing?