129 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Oh wat spannend! Heel veel succes en geniet nog van de laatste weken zwange ...
Moet zeggen dat ik het wel fijn vind om naar een datum toe te leven. Het inleiden zelf vind ik echter wel spannend.. Heb daar zoveel horrorverhalen over gehoord en gelezen 🥺. Maar het is niet anders dus 🤞

4 jaar geleden

Moet zeggen dat ik het wel fijn vind om naar een datum toe te leven. Het in ...
Ik ben bij mijn eerste ingeleid en zou het nu graag weer willen... Ik vond het relaxed, je bent al in het ziekenhuis, weet wanneer het gaat gebeuren, alle hulp is aanwezig en nu bij de 2e ook makkelijker om oppas te regelen voor de oudste. Maar het inleiden verliep rustig, geen weeenstorm of iets dergelijks gehad. Dus het kan juist ook heel rustig en fijn verlopen! Dat hoop ik ook voor jou 🤞

4 jaar geleden

Reactie op zwollenaer

Ik ben bij mijn eerste ingeleid en zou het nu graag weer willen... Ik vond ...
Fijn om te horen dat het dus ook rustig kan verlopen! Hoop dat dat bij ook het geval zal zijn ☺️

4 jaar geleden

Moet zeggen dat ik het wel fijn vind om naar een datum toe te leven. Het in ...
Is ook spannend. Ik ben bij mijn eerste ook ingeleid. Heb het als prettig ervaren, rustig, geen weeënstorm en de verpleging was lief en meegaand. Ook ik sta nu op de nominatielijst om ingeleid te worden. Ergens vind ik dat wel jammer, omdat ik niet weet hoe het is om natuurlijk te bevallen. Anderzijds heb ik een positieve ervaring bij het inleiden en dat is dan ook goed.

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Is ook spannend. Ik ben bij mijn eerste ook ingeleid. Heb het als prettig e ...
Fijn om toch ook positieve reacties te lezen met betreft inleiden. Is er bij jou ook een medische indicatie om ingeleid te worden?

4 jaar geleden

Fijn om toch ook positieve reacties te lezen met betreft inleiden. Is er ...
Bij mij is polyhydramnon vastgesteld. Dit houdt in dat ik veel vruchtwater heb (en daardoor een giga grote buik). Naast het vele vruchtwater is de baby ook te groot voor het aantal weken. Om deze reden ben ik medisch verklaard en willen ze de baby ook eerder halen. Maar ik heb nog niets concreets, qua datum ofzo. Wat is de schatting van jouw kindje (gewicht)? Bij mij wordt het kindje nu met 34 weken op 2841 gram geschat. En lijn der verwachting is dat de baby met 40 weken 4500+ gram weegt.

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Bij mij is polyhydramnon vastgesteld. Dit houdt in dat ik veel vruchtwater ...
De schatting van ons kindje is ongeveer gelijk als jullie kindje. Echter werd er wel bij verteld dat het een afwijking kan hebben van een 500 gram erboven/eronder. Heb ook veel gelezen dat ze er best wel vaak naast zitten. We hebben geen keus dan geduldig af te wachten 😊.

4 jaar geleden

Hoi allemaal. Onze baby werd met 35+3 geschat rond de 3005 gram. Dus ook een flinke baby. Zwangerschaps DM is gelukkig uitgesloten. Echter ben ik zelf niet de grootste (1,59m) en heeft de kleine nu al niet meer zoveel ruimte. De kleine is ook nog niet ingedaald. De verloskundige gaf aan dat ze het niet gek zou vinden om met wk 38/39 in te leiden. Aangezien j pas achteraf ook weet of de kleine wel door m'n bekken past. Ik vind het best lastig waar nu voor te kiezen. Liefst natuurlijk dat de bevalling spontaan begint, maar als ik door in te laten leiden de kans kan vergroten dat de kleine wel door m'n bekken past gaat m'n voorkeur daar toch naar uit. Lastig te bepalen wat het beste is voor de kleine en mij. Maar ik lees bij een heleboel dat jullie niet de keuze krijgen, maar de keuze voor jullie gemaakt wordt?

4 jaar geleden

Lees het ook veel dat ze er vaak naast zitten. Heb het zelfs meegemaakt met mijn schoonzus. De kleine werd door de gyn op 2200 geschat (37 weken) en bleek bij de geboorte paar dagen later 2600 gram te zijn 😅 ik neem het allemaal met een korreltje zout. Zelf zat de kleine bij mijn 2e groeiecho (32 weken) op 2030 gram. Maar bij mij spreken ze niet over eerder halen, tenzij mijn of de kleine gezondheid achteruit gaat. Ze willen dat ik gewoon blijf doorlopen. Mocht ie kwa curve tegen de 4500 gram aankomen bij geboorte, dan gaven ze aan dat er gekozen kan worden om mij niet langer te laten lopen dan 40 weken. Denk niet dat ik daarop uitkom. Kleine zit ong 200-300gram boven het gemiddelde gewicht als wat deze app aangeeft. Dus bij 40 wkn + 300 gram zal ik op 3800 gram eindigen 😂

4 jaar geleden

Reactie op westr

Hoi allemaal. Onze baby werd met 35+3 geschat rond de 3005 gram. Dus ook ee ...
Wij krijgen ook de keuze en ik vind het zo lastig. Vooral ook doordat wij verschillende artsen gesproken hebben. Ons kindje was met 34 weken ca. 2700 gram (P97). Onze verloskundige begon over inleiden met 38 weken, om te voorkomen dat hij klem komt te zitten bij de bevalling. Maar niemand heeft ooit naar mijn bekkenbodem gekeken. Ik ben overigens niet heel klein (ca. 1.76). Een week later spraken we een gynaecoloog en die was super relaxed: het zal zeker een 8 ponder worden, maar dat was ik zelf ook en zij vond inleiden echt onzin. Kortom: what to do? Dat blijven steken blijft toch aan me knagen. Maar wil het liefst dat hij zichzelf aandient. Beter voor hem, beter voor mij. Maar we hebben wel afgesproken dat ik niet over de 40 weken ga. Dan gaan we inleiden. Maar ik blijf twijfelen, hoor, over of eerder niet toch beter is. Ik snap jouw twijfel dus volledig!

4 jaar geleden

Reactie op Sophie-25

Wij krijgen ook de keuze en ik vind het zo lastig. Vooral ook doordat wij v ...
Ow dat maakt het helemaal lastig. Als je verschillende adviezen krijgt. Tjah je wilt het beste voor de kleine en voor jezelf, maar niemand kan je vertellen welke keuze je hiervoor moet maken.. Is bij jou de kleine al ingedaald? Bij mij heeft ook niemand nog naar m'n bekken gekeken. Ben heel benieuwd naar het gesprek bij de gyneacoloog.

4 jaar geleden

Reactie op westr

Ow dat maakt het helemaal lastig. Als je verschillende adviezen krijgt. Tja ...
Hij was geloof ik wel op weg naar beneden bij de laatste controle. Dinsdag zien we de verloskundige weer. Ik ga dan ook nog een keer het inleiden bespreken. Het vervelende is dat ze ook allemaal eerlijk zeggen dat de groeiecho-schattingen er geregeld flink naast kunnen zitten. Dat maakt het extra lastig om een goede afweging te maken vind ik... De gynaecoloog vond het zonde dat ik zo bang ben gemaakt (vanaf de 20 weken echo nonstop gehoord hoe groot de baby is en dat dat probleem zou kunnen worden) terwijl (dik) 8 pond nu ook weer niet krankzinnig is. Een beetje vertrouwen in dat je het kunt is zo belangrijk voor je bevalling...

4 jaar geleden

Reactie op Sophie-25

Hij was geloof ik wel op weg naar beneden bij de laatste controle. Dinsdag ...
Precies, ik kreeg te horen 3300 gr bij 35,2 wk. Gyn zei, is wel groot maar er is niet gesproken over inleiden oid. En de verloskundige zei deze week dat ze inderdaad echt wel kon voelen dat het geen kleine baby was maar dat ze zin heeft tegenwoordig echt niet meer druk maakten om een 8 a 8,5 pond baby. Totaal geen reden tot stress dus.. wel apart dat hier zo verschillend op wordt gereageerd door alle zorginstellingen in de app

4 jaar geleden

Reactie op Markrela

Precies, ik kreeg te horen 3300 gr bij 35,2 wk. Gyn zei, is wel groot maar ...
Ja vind ik ook! Nederlanders zijn over het algemeen best wel lang. Zowel ik als mijn zusjes waren ruim 8 pond. In de tijd van mijn moeder hadden ze nog geen groeiecho's, dus het was gewoon voelen aan de baarmoeder en afwachten. Natuurlijk heel fijn dat er tegenwoordig heel veel meer kan, maar ik ben wel dusdanig gemedicaliseerd tijdens deze zwangerschap dat ik ook weleens denk: een beetje vertrouwen in de natuur is misschien ook zo slecht niet. We gaan voor gezonde 8 ponders! We can do it! 👶💪

4 jaar geleden

Ik ben nu zwanger van onze 3e en kreeg ineens ook allemaal gezeur over P waardes. Suikertest moeten doen, geen zw.suiker. Schijn nu een p99 in mijn buik te hebben. Ooohh drama (om niks als je het mij vraagt) Nou heb ik doorgevraagd en gegevens terug laten zoeken van m'n andere 2 zwangerschappen. Blijken de waardes toen EXACT hetzelfde zijn geweest. Toen is er nooit moeilijk gedaan. Gek genoeg nu wel. Oudste is geboren met 41+weken, 4060 gram en jongste met 39+weken, 3980 gram. Beiden natuurlijk bevallen zonder knip of scheur oid. Ik ben anti inleiden en ga me daar ook niet toe laten overhalen (iig niet vóór 40 weken)

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Bij mij is polyhydramnon vastgesteld. Dit houdt in dat ik veel vruchtwater ...
Hoi vandaag weer een echo gehad (ik heb zelf ook polyhydramnon) en na het meten vandaag stond eigenlijk alles buiten het grafiek bovenaan zowel voor het vruchtwater als het gewicht van het kindje en ik ben nu 34+1dag weken zwanger. Vorige week heb ik spontaan weeen gekregen maar ze hebben gelukkig afgeremd, blijkbaar dit heeft een groot invloed waarom ik nu weeen krijg omdat m’n uterus al mega is geworden voor deze weken. Ze willen graag dat ik met 38 weken ingeleid wordt maar dat krijg ik te horen met 36 weken pas. Dit is m’n derde zwangerschap en nog nooit z’n buik die zo op spanning staat gehad :-( heb jij ook last van?

4 jaar geleden

Hoi vandaag weer een echo gehad (ik heb zelf ook polyhydramnon) en na het m ...
Zelf hier inderdaad last van. Ook de derde. Ben in week 37. Morgen naar de gyn om te horen hoe en wat.

4 jaar geleden

Reactie op Lizzy3mmj

Zelf hier inderdaad last van. Ook de derde. Ben in week 37. Morgen naar de ...
Inderdaad!! M’n buik lijkt nu zoals die van jou 🙈 begint nu ook te “hangen” 😔en ik ben maar 34+1 en ze zeiden dat m’n buik is voor 37/38 weken 😬

4 jaar geleden

Reactie op Lizzy3mmj

Zelf hier inderdaad last van. Ook de derde. Ben in week 37. Morgen naar de ...
Zoals te zien is op de foto van vorige week in het ziekenhuis 😱

4 jaar geleden

Aaahh niet schuldig voelen! Laat het los 😘