129 Reacties

4 jaar geleden

En bovendien, laat je niet gek maken, want het is ook aar een schatting. Hoe vaak ik al gehoord heb dat iemand een “mega groot kind” zou krijgen en er een keurige 7 ponder uit kwam of juist dat ze je zorgen laten maken dat het kindje te klein is, te groot/klein hoofd etc en er niks van klopt. Ik kreeg “commentaar” dat mn buik zo klein was en extra echo’s etc en later bleek weer dat het kind langer was dan gemiddeld. Was ook maar weer net welke verloskundige ik trof hoe de toon hierin was. Ben blij dat ik het goed kon loslaten en het kindje is elke dag ook zo beweeglijk dat mij het gevoel geeft dat het heel gezond is, maar ik dacht wel wat erg zeg als je er gevoelig voor bent zou je er onzeker van worden!

4 jaar geleden

Hoi vandaag weer een echo gehad (ik heb zelf ook polyhydramnon) en na het m ...
Wat naar dat je weeën kreeg! Dat is even schrikken. Hoe gaat het nu? Ik ben in verwachting van de tweede en ook bij mijn eerste zwangerschap werd er bij mij polyhydramnon vastgesteld. Toen deed mijn buik heel erg zeer. Ik kwam bijna dagelijks huilend thuis, deed echt zeer. Dat heb ik nu niet, mijn buik is natuurlijk al een keer zo opgerekt geweest. Maar ik begrijp wat je bedoelt met die spanning. Goed masseren en invetten, meer kun je volgens mij niet doen. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik trouwens overtijd gegaan. Met 41.3 uiteindelijk ingeleid.

4 jaar geleden

Inderdaad!! M’n buik lijkt nu zoals die van jou 🙈 begint nu ook te “hangen ...
Haha en hier zegt de gyn dat dit heel groot is.....

4 jaar geleden

Reactie op Lizzy3mmj

Zelf hier inderdaad last van. Ook de derde. Ben in week 37. Morgen naar de ...
Ik vind je buik heel mooi. 😊 Dit is mijn buik, ik ben nu 35 weken zwanger. Ook mijn buik "hangt".

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Wat naar dat je weeën kreeg! Dat is even schrikken. Hoe gaat het nu? Ik be ...
ja was echt schrikken 😥 gelukkig op tijd naar het zk gegaan en de bevalling afgeremd. Wel hoorde ik dat m’n baarmoedermond helemaal verweekt en verstreken is en ook een beetje open. 😬 Harde buiken komen wel heel snel als ik teveel ga doen, momenteel mag ik alleen een beetje door t huis lopen en vooral rust gaan nemen. Zo hopen wij dat de baby nog een week of 3 binnen wilt blijven 😊 Ja dat geloof ik is echt me-ga pijnlijk herken ik. Ook dat het zoveel in je rug drukt dat je naar adem moet happen! Gelukkig dat dat nu niet zo erg meer is! Dit is m’n 3de zwangerschap ook alles uitgerekt maar dit is echt pijnlijk 😐 nog nooit zo gehad! Thx voor de tip, misschien geeft dat wel beetje verlichting. 😘

4 jaar geleden

Reactie op Pleun84

Ik vind je buik heel mooi. 😊 Dit is mijn buik, ik ben nu 35 weken zwanger ...
Onze buiken lijken op elkaar 😃😜😍

4 jaar geleden

36,5 week

4 jaar geleden

Reactie op bam4

36,5 week
Mooie buik 🥰

4 jaar geleden

Vandaag precies 35 weken. Deze metingen door gyno gemaakt en die maakt zich geen zorgen. Ik ook niet. Maar hangt wel wat gewichtig Mn buik en hangt laag. Is ingedaald maar er zit nog wat beweging in.

4 jaar geleden

Afgelopen maandag een groeiecho gehad en de baby is te zwaar. Met 30 weken zat ze qua gewicht op 2200 gram. Vandaag 34 weken en ze zou qua gewicht nu op 2700 gram zijn. Nu moet ik volgende week voor de 3de keer deze zwangerschap de Suikertest doen. En met 36 weken weer een echo... Ik ben benieuwd of ik nu weer diabetes heb of dat ze een groeispurt heeft gehad! Tweede zwangerschap

4 jaar geleden

Reactie op chinouk

Afgelopen maandag een groeiecho gehad en de baby is te zwaar. Met 30 weken ...
Wow 3 keer in 1 zwangerschap zo'n Suikertest? Dat lijkt me best intens! Hebben ze uitgelegd waarom ze opnieuw een test doen?

4 jaar geleden

Reactie op chinouk

Afgelopen maandag een groeiecho gehad en de baby is te zwaar. Met 30 weken ...
Ik moet ook een extra suikertest doen.. Dit is voor de tweede keer.. Eerste met de 20 weken en nu ben ik ruim 33 weken. Ze hebben het bij ons (regio Arnhem) wel veranderd. Op nuchtere maag 1 buisje, dan zoet drankje, na 1uur rust een buisje en dan nog een na 2 uur rust. Dus moet nu 3 uur rust... Vond 2uur wachten al lang☹️

4 jaar geleden

Ik ben nu 36weken en mijn kindje is al 4kg. Behalve dat mijn rug hieronder lijd, zegt de gyneacoloog gewoon dat het een groot kindje is. Maar niets om zorgen te maken of vroeger te bevallen.

4 jaar geleden

Reactie op AVB

Wow 3 keer in 1 zwangerschap zo'n Suikertest? Dat lijkt me best intens! Heb ...
Bang dat in weer suiker heb en de baby te veel suikers van mij krijgt. En ik ben een kleintje dus een hele grote baby zou ik niet heel gelukkig van worden

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Ik moet ook een extra suikertest doen.. Dit is voor de tweede keer.. Eerste ...
Hier in Almere nog steeds 2 uur wachten!

4 jaar geleden

Reactie op Sophie-25

Wat een herkenbare verhalen hier. Wij kregen bij de 20 weken echo te horen ...
Hoi! Zelfde verhaal als jij! Beiden groot en suikertest was negatief; dus idd een grote baby; gewoon omdat ie groot is! Nu net begonnen ze bij ons ocer inleiden; en ik zie het eigenlijk niet zo zitten. Nu 34 weken; dus we hebben ook nog even! Mag ik vragen hoe het nu met je gaat? En wat het bij jou gaat worden?

4 jaar geleden

Hoi! Zelfde verhaal als jij! Beiden groot en suikertest was negatief; dus ...
Ik ben nu 37+3 en wij hebben besloten af te wachten tot bijna 40 weken. Dan opnieuw overleg over eventueel inleiden. Ik ben heel bang gemaakt vanaf 20 weken, maar de laatste artsen en verloskundigen die ik gesproken heb, waren allemaal heel relaxed: een dikke 8 ponder is echt niet abnormaal. Alle vertrouwen dat dat gewoon goed gaat. Een vrouw uit mijn bevalcursus precies hetzelfde verhaal: maanden bang gemaakt voor een reus, nu opeens hele andere geluiden. Ik wil ons jongetje de kans geven zelf te komen en dan tegen einde van de 39e week even afwachten.

4 jaar geleden

Wat een tegenstrijdige verhalen allemaal. Artsen kunnen er zo naast zitten. Onze baby was iedere echo te klein en te licht qua gewicht. Ik heb ook een suikertest moeten doen en daaruit bleek dat ik inderdaad zwangerschapsdiabetes heb. Ik hou dit met een dieet onder controle. Insuline hoef ik niet te spuiten. Waardes zijn iedere meting onder wat het maximaal mag zijn. Iedere volgende echo die we gehad hebben was onze baby aan de kleine kant. Nu met 36 weken weer een groeiecho gehad. Hij is nu gemiddeld qua gewicht en lengte ondanks de zwangerschapsdiabetes. Artsen kunnen ook niet altijd alles goed meten hoor. 2mm verkeerd meten kan al een behoorlijk verschil geven op de groeicurve.

4 jaar geleden

Ze zeiden vanmiddag "iets boven gemiddeld". Dus vroeg me af hoe zwaar dan. Werd geschat op 5.5 pond (2760gr). Zegt ze: en dat komt overeen met 35.5 weken en jij bent 35.3. Daarom boven gemiddeld. Nou nou poe poe.. Kan je nagaan hoe snel ze het roepen......

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Ze zeiden vanmiddag "iets boven gemiddeld". Dus vroeg me af hoe zwaar dan. ...
Dat bedoel ik. Onze baby woog met 36 weken 2675 gram en dat was een prima gemiddelde volgens de arts. Voel je vooral niet schuldig als je baby wat groter/zwaarder is. Je kunt er niets aan doen. Gewoon goed blijven eten en drinken. Zo'n kleintje gebruikt toch wel wat het nodig heeft. En nogmaals, de metingen kunnen per arts verschillen en geven slechts een momentopname aan. Dikwijls zitten ze er toch naast als de baby geboren wordt.