129 Reacties

vor 4 Jahren

Reactie op Lial

Ze zeiden vanmiddag "iets boven gemiddeld". Dus vroeg me af hoe zwaar dan. ...
Echt? Dat is wel heel precies gezegd... 🤦‍♀️ Paar dagen verschil... En dan zeggen iets boven gemiddeld..

vor 4 Jahren

Dat bedoel ik. Onze baby woog met 36 weken 2675 gram en dat was een prima g ...
Klopt. De gynaecoloog in het radboud zei dat onze jongen gemiddeld was, terwijl bij de 20 weken echo en de extra groeiecho's die door dezelfde echografist en de 3d echo door een ander op boven gemiddeld uitkwamen.. Ik denk dat de kleine van ons tussen de 3500- 3700 gram uitkomt. Kijkend naar wat wij (mijn man en ik) waren bij de geboorte. Maar dat hoeft ook niet veel te zeggen 😅

vor 4 Jahren

Reactie op Lial

Ze zeiden vanmiddag "iets boven gemiddeld". Dus vroeg me af hoe zwaar dan. ...
Pfff wat dom he?! Loopt je kindje 2 dagen voor op het gemiddelde en dan is het al bijzonder. Zucht

vor 4 Jahren

Reactie op Lial

Ze zeiden vanmiddag "iets boven gemiddeld". Dus vroeg me af hoe zwaar dan. ...
Onze kleine woog gisteren ongeveer 2700 gr. Ik ben 34+2 en hij zit rond 35+5, hij loopt dus 1,5 week voor op t schema. Hij heeft het gewoon goed bij mij. Ik heb geen suiker, baby is gewoon groot. Voel me er niet schuldig over, de vk zegt dat hij het goed doet en dat hij t prima naar zijn zin heeft. T is alleen wat zwaarder voor mij. Hij zal waarschijnlijk rond de 4kg-4200gr uitkomen.

vor 4 Jahren

Reactie op RlovesY

Onze kleine woog gisteren ongeveer 2700 gr. Ik ben 34+2 en hij zit rond 35+ ...
Hier ook en geen probleem... ook al ben ik niet al te groot... al mijn kids zaten (iets) boven het gemiddelde. Alleen de oudste was met 10 dagen te vroeg gemiddeld qua gewicht (lengte 52 en hoofd echt groot) die hadden ze vanwege lengte en hoofdomtrek 4kilo + geschat. Heeft nooit echt de baby mutsjes gepast... had altijd maten (jaren) groter dan leeftijdsgenoten. Nu nog moet ik soms de truien inknippen en vermaken zodat zijn hoofd erdoor kan. Maar ja tis dan ook een heel slim kind 🤪

vor 4 Jahren

Hier in t begin onder gemiddeld en met 32 weken juist boven gemiddeld gemeten, altijd maximaal een weekje, dus niks spannends. Gisteren de laatste liggingsecho gehad en nu zit mevrouw precies gemiddeld. De gynaecoloog gaf ook aan; een klein muisklikje ernaast en je hebt al dagen verschil. Ik houd me maar gewoon aan het gemiddelde vast 😂

vor 4 Jahren

Mijn dochtertje zou met 32 weken 1900 moeten wegen volgens de richtlijnen en ze woog 2099. Ik zou me niet zo schuldig voelen hoor! Je kindje heeft het gewoon heel goed daar binnen 😊

vor 4 Jahren

Ik denk ooit echt als ik de verhalen hier lees : wat is mijn verloskundige heerlijk nuchter ! Bij onze kleine meid loopt het buikje iets voor op groen en het hoofdje en de bovenbeentjes ietsje achter. Verloskundige zegt : geen probleem. Dat is niks geks en denk maar zo, het hoofdje is iets kleiner en dat is het grootste wat eruit moet. Dus dat is een meevaller 😂

vor 4 Jahren

Reactie op denise103

Ik denk ooit echt als ik de verhalen hier lees : wat is mijn verloskundige ...
Hier net zo! Geen paniek, buikje zou wat voorlopen, maar alles gaat netjes in lijn der verwachting.

vor 4 Jahren

Ik denk dat er een combinatie van is. Iets boven het gemiddelde of op/over P95 i.c.m. te veel vruchtwater (polyhydramnon). Dat maakt denk ik wel een verschil. Een te grote baby en te veel vruchtwater kan schadelijk zijn voor de baby. Zelfs voor controle doorgestuurd naar een Universitair ziekenhuis (Raboud Nijmegen). Om allerlei zaken uit te sluiten (heeft de slokdarm wel verbinding met de maag? Zijn er neurologische afwijkingen? Of zijn er geen aanwijsbare verklaringen?) Gelukkig konden ze geen bijzonderheden vinden.

vor 4 Jahren

Reactie op Pleun84

Ik denk dat er een combinatie van is. Iets boven het gemiddelde of op/over ...
Tenzij je zwangerschapssuiker hebt, daardoor ook grotere baby en veel vruchtwater. Als je dat hebt zijn er bepaalde risico’s maar de baby zal wel gezond zijn de enige die het meest risico loopt is de moeder (veel bloed verliezen tijdens bevalling, de baarmoeder is teveel uitgerekt door teveel vruchtwater waardoor deze medisch moet geholpen worden enz). Iig dit is wat ik te horen kreeg van de gynaecoloog, ook al m’n waardes blijven normaal neemt vruchtwater toe - ze zeiden dat er iets is in m’n lichaam dat blijkbaar niet meer goed werkt :-(

vor 4 Jahren

Tenzij je zwangerschapssuiker hebt, daardoor ook grotere baby en veel vruch ...
Ik heb dezelfde informatie gekregen, maar bij mij vertelden ze ook over eventuele afwijkingen van de baby. Dit is mijn tweede zwangerschap en bij mijn eerste zwangerschap werd er ook polyhydramnon vastgesteld. Ik ken de ellende van het bloedverlies en de uitgerekte baarmoeder en buik. Ik ben getest op zwangerschapssuiker, maar dat heb ik niet. Waardes zijn goed. Wat naar dat ze zeggen dat er iets in jouw lichaam niet goed werkt. Weet je ook wat?

vor 4 Jahren

Reactie op Pleun84

Ik heb dezelfde informatie gekregen, maar bij mij vertelden ze ook over eve ...
Dat kreeg ik ook te horen toen m’n waardes normaal waren (4 keer!!! Die Suiker test gedaan) dat als er geen zwangerschapssuiker is dat er verder onderzoek gedaan moest worden. Na m’n 4de test (+30 weken) kwam er dus uit dat ik zwangerschapssuiker heb, maar de waardes gaan naar normaal - dan weer hoog - dan normaal (het houdt je voor de gek ). Nu hebben wel gezegd ze dat het zeker zijn dat het door de zwangerschapssuiker komt de té veel vruchtwater en grote baby. En omdat m’n waardes zo gek doen - zeiden ze dat blijkbaar door de hormonen iets niet goed werkt in m’n lijf en er wordt maar vruchtwater voor baby gemaakt - is echt te gek :-( elke week steeds meer. Waarom ik ernaar vroeg waarom ondanks dieet blijft groeien die baby en water was omdat m’n suiker waardes waren ook niet echt hoog zijn (8,3 of zo) dus met dieet zou alles moeten werken maar m’n lichaam doet nu gewoon gek 😑 Tijdens m’n tweede zwangerschap heb ik dit ook gehad toen kwam uit met 24 weken dat ik zwangerschapssuiker had, ook niet te hoog dus alleen dieet moeten volgen, ook toen kreeg ik veel vruchtwater maar niet zoveel zoals het nu eruit ziet, en toen was het wel gestopt en terug naar normaal gegaan voor zwangerschap duur. Dus ja, als ik 1 of 2 keer die suiker test had gehad omdat alles normaal als resultaat gaf zouden ze nu ook niet weten dat m’n lijf mij voor de gek houdt.

vor 4 Jahren

Ik maak me zorgen om de omvang van het buikje van ons kindje. Ik was tijdens het meten 36 plus 4. De omvang van het buikje lag helemaal aan het einde van de groei lijn. Ze is ook al geschat op 3300 gram. Ik voel me helemaal niet gerustgesteld:(

vor 4 Jahren

Reactie op ria1985

Ik maak me zorgen om de omvang van het buikje van ons kindje. Ik was tijden ...
Die van mij lag met 36 wkn ook op de bovenste lijn (dacht 93%) met buikomteek, maar gewicht was prima (2833gram / 52%). Met 30 wkn zat z'n hoofdje juist op de bovenste lijn dus ik zie het allemaal wel. Is allemaal een schatting.

vor 4 Jahren

Reactie op ria1985

Ik maak me zorgen om de omvang van het buikje van ons kindje. Ik was tijden ...
Ik snap je zorgen. Ons meisje wordt juist heel erg klein geschat(2200gr bij 35.4). Volgende week hebben we een extra echo met 37.4, als ze dan niet goed genoeg gegroeid is gaan ze me inleiden. Maar ze kunnen 10% naar boven en naar beneden afwijken. Het werkelijke gewicht zien ze pas als de baby geboren is. Als de dokters zich verder geen zorgen maken moet jij dat ook zeker niet proberen te doen, das is nog veel minder goed voor je kindje.

vor 4 Jahren

Reactie op ria1985

Ik maak me zorgen om de omvang van het buikje van ons kindje. Ik was tijden ...
Ik begrijp jouw bezorgdheid, ons baby is ook groot geschat met 34 weken stond bijna al op 3000 gram 😥 veel te groot. Ze hebben gisteren voor de zekerheid nog bloed afgenomen om infectie uit te sluiten Volgende week met 36 weken gaan ze weer meten. Ik heb wel gehoord dat ze ook naast kunnen zitten met het meten. Ik zou even afwachten voor de volgende meting probeer rustig te blijven😘

vor 4 Jahren

Hier werd mijn kleine ook gemeten op 3 kg bij 35 weken.. buikje zat boven 99% Alhoewel mijn dochtertje bij de bevalling ook ruim boven de 4 Kilo zat, maak ik me toch wel zorgen. Volgende week pas op gesprek bij de verloskundige..

vor 4 Jahren

Ik heb hetzelfde gehad. Eerst steeds gemiddeld. Bij 34 weken ineens een enorme groeispurt ten opzichte van 28 weken (bijna verdubbeld). Waardes aan de hoge kant. Uiteindelijk met 36 weken weer een normale meting en geschat op 2750-3000 gr. Mijn verloskundige geeft ook aan dat de echo's steeds minder betrouwbaar worden vanaf 36 weken. Daarnaast zijn de waardes qua gewicht helemaal vaak onjuist. Kortom geen zorgen, hij heeft het goed :) en ze houden de groei nu in de gaten tijdens de controles.

vor 4 Jahren

Wij zitten nu op 36+2 weken en met 35 weken werd ze op 3400 gram geschat, gisteren werd ze op ruim 3800 gram geschat. We zijn bij de gynaecoloog geweest en we staan nu voor de keuze inleiden met uiterlijk 38 weken en laagdrempelig overgaan op een keizersnede, of een geplande keizersnede bij 39 weken. We vinden het echt heel lastig om voor deze keuze te staan en hebben niet echt een idee waar we onze keuze nu precies op moeten baseren. Zijn er meer mama's to be die voor deze keuze staan of ervaring hebben met een keizersnede of inleiden bij een groot kindje?