69 Reacties

3 jaar geleden

Hi! Ligt eraan hoe laat hij wakker was in de ochtend en hoe laat hij in de middag wakker is geworden! De 2 meest voorkomende situaties: Situatie 1: 8:00 u wakker 11:00 slapen 11:30 wakker(ik maak hem zelf wakker) 14:30 slapen 16:00 wakker (ik maak hem wakker) 19:00/19:30 naar bed. Situatie 2: 8:30 wakker 12:00/12:30 naar bed (ligt aan hoe moe hij is). Ik laat hem altijd 2 uur slapen als hij maar 1 slaapje doet. 14:00/14:30 wakker 18;30 naar bed Ik hou rekening met de wakkertijd van min 2,5 uur en Max 4,5 uur😃

3 jaar geleden

Reactie op SRenM

Ik leg haar om 19uur in uiterlijk 19.10 maar de laatste tijd slaapt ze alle ...
Hoi Saar, klinkt beetje hetzelfde als hier. Ook slaapt Teun ongeveer dezelfde tijden en is ook 13 maanden. Dat huilen bij weglopen had hij ook ineens. Ik heb er toen na een paar avonden voor gekozen om hem even te laten huilen. De eerste dag duurde dit ongeveer 30 minuten (hel, want je wilt zo graag dat ze tevreden in slaap vallen), 2e dag al minder, 3e dag nog wat minder en bij de vierde dag huilde hij alleen nog bij het weglopen, maar zodra ik de deur dicht deed, ging hij liggen en slapen. En dit doet hij nu nog steeds bij zijn 2e slaapje en savonds: standaard in slaap vallen op onze arm, dan neerleggen en dan staat hij meteen weer op, gaat huilen, ik geef hem een kus op zijn hoofd en zeg iets als: ga maar lekker slapen lieverd, tot morgen. En dan loop ik weg. Nu legt hij zich meestal al weer neer tijdens het weg lopen en soms duurt het 5 minuutjes, maar ook dan gaat hij slapen. Merk nu ook dat hij makkelijker zelf in slaap valt.. dat is wel echt fijn. En merk ook dat als je er toch aan toe geeft, dat hij blijft huilen omdat hij dan het gewenste effect voor elkaar krijgt.. slimmerds zijn het 😉 weet niet, maar misschien werkt het ook voor jullie. Oh en Teun gaat afwisselend ergens tussen 19 en 20, afhankelijk van zijn middagslaapje en hoe laat we eten. Vind lekker om na het eten nog even buiten te laten spelen, dan is hij daarna lekker rozig. Hoop dat het snel weer makkelijker wordt voor jullie!

3 jaar geleden

19:00 uur. Soms eerder, soms iets later. Maar meestal 19 uur.

3 jaar geleden

Ons zoontje gaat sinds hij 12 weken is om 19 uur slapen. Hij ligt dan echt in bed. Niet dan pas naar boven oid. Hij is nu 14 maanden en ligt nog steeds 19 uur in bed en slaapt tot de volgende dag 07.00/07.30 uur. 😊

3 jaar geleden

Ons zoontje gaat sinds hij 12 weken is om 19 uur slapen. Hij ligt dan echt ...
Hier ook hetzelfde. Half 7-7 uur in bed en s morgens tussen 7 een half 8 eruit.

3 jaar geleden

Hier dochter van 14 maanden. Tussen half 7 en half 8 gaat ze naar bed. Soms uitlopers van 8u of half 9. Hangt van der 2 slaapjes overdag af.

3 jaar geleden

Hier een dochter van bijna 14 maand, gaat tussen 19.00 en 19.15 naar bed.. maar heeft de laatste week wel moeite met in slaap vallen.. is dan soms zo 1930/2000 voor ze pas slaapt.. doet nog 2 dutjes overdag

3 jaar geleden

Hier om half 8 naar boven, om 8 u slaapt hij :)

3 jaar geleden

Hier gaat ze tussen 7 en half 8 naar bed, helaas slaapt ze dan maar tot kwart over 5 half 6 dus we zijn nog een beetje zoekende hoe ze wat langer doorslaapt. Ze heeft nog 2 slaapjes op een dag 1 van een half uurtje en de 2de van 2 uur.

3 jaar geleden

Dochter van bijna 14 maanden en gaat tussen 18u en 18.30u naar bed. Meestal gaan we om 18u naar boven, avondritueel (wassen, luier, pyjama, fles, tanden poetsen) en dan ligt ze er tussen 18.15u en 18.30u in. Als ze echt heel moe/vervelend is of in de middag slecht heeft geslapen dan ligt ze er om 18u in. Vaak slaapt ze binnen no time. Tot ongeveer 6u a 6.30u de volgende dag. Als we geluk hebben... 😝

3 jaar geleden

Onze dochter van bijna 14 maanden gaat tussen 19:00-19:30 naar bed. Overdag slaapt ze nog maar 1 keer.

3 jaar geleden

Heeft niemand last gehad van de verandering door ingaan zomertijd? Hij ging altijd rond 19.15 naar bed, maar nu rond 19.50...

3 jaar geleden

Onze zoon van 13,5 maand gaat rond 1930 a 1945 naar bed. Overdag slaapt hij nog van ongeveer 0930 tot 1100 en smiddags van 1400 tot 1530. Hij wordt sochtends rond 0730 wakker.

3 jaar geleden

Wow, als ik dit allemaal lees dat zitten wij wel vrij vroeg. Die van ons houdt het echt niet vol tot 19.30 haha. Onze dochter gaat om 18.00 naar boven. Dan het avond ritueel en om 18.20 ligt ze dan in haar bed. De volgende dag als ik moet werken maak ik haar 07.45 wakker en als ik vrij ben om 09.00. Dan doet ze van 12.00 tot 15.00 haar middag slaapje. Zelfs dan moet ik haar wakker maken.

3 jaar geleden

Hier 14 maanden. Meestal tussen 19:15-19:40 En haal haar rond 8u eruit. 10:15 naar bed en rond 12u haal ik haar eruit. Middag slaap is: Rond 15:15-17:00

3 jaar geleden

Mijn zoon is 13.5 maand en gaat zo rond +- 19.00 naar bed. Maar de laatste 2 weken is het wel continue krijsen als we hem op bed leggen, normaal konden we hem zonder moeite wegleggen.

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje3009

Wow, als ik dit allemaal lees dat zitten wij wel vrij vroeg. Die van ons ho ...
Wauw, wat heerlijk dat ze nog zoveel slaapt. Als voor haar 18.20 werkt, prima toch! Hier om 19.00 en dan wordt hij tussen 6.30 en 7.00 wakker. Overdag nog maar 1,5 uur (soms 2) van 12 tot 13.30.

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje3009

Wow, als ik dit allemaal lees dat zitten wij wel vrij vroeg. Die van ons ho ...
Nou die tijd is helemaal prima! Wakkertijd is rond deze leeftijd Max 4,5 uur dus jullie doen het goed! Door 2 slaapjes te hebben worden de bedtijden ook later!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op Sylvia1985

Hoi Saar, klinkt beetje hetzelfde als hier. Ook slaapt Teun ongeveer dezelf ...
Hier ook moeilijk zelf in slaap vallen. Eigenlijk gaat het alleen goed doordat hij op de arm met een klein flesje voor het slapen gaan in dommelt. Ook van alles geprobeerd, late huilen, er bij blijven zitten, of na 3 dag na5 dan na10 min enz komen troosten. Alles hielp soms en dan ineens weer niet. Zijn verlatingsangst zat hem qua dit punt denk ik ook echt in de weg. ( heeft hij al geruime tijd en wordt nu eindelijk makkelijker) Nu heb ik ontdekt dat als hij wat gaat jammeren als ik weg loop en de deur dicht doe, dat ik dan nog even wat zeg achter de gesloten deur. Net alsof hij dan het vertrouwen heeft van ook al is die deur dicht, ze is er nog wel. Blijf als het moet echt even geruime tijd staan. Dit doe ik nu soms ook snachts als hij wakker is geschrokken, gaat dan weer liggen en slaapt verder. Eerder was het toch weer een heel probleem om weer zijn kamer uit te komen 😬 Miss helpt het bij jullie ook? Sneu he als ze zo huilen....

3 jaar geleden

Reactie op Maggy

Heeft niemand last gehad van de verandering door ingaan zomertijd? Hij ging ...
Hier ook! Al moet ik wel zeggen dat hij elje dag een beetje eerder naar bed gaat. Hij verlegt zelf zijn tijd. Hij had toch wel wat last van het verzetten van de klok. Avondeten wil hij ook later.