13 Reacties

3 jaar geleden

Hoi bij ons is het al maanden een drama onze ritme is helemaal kwijt. Sena wilt nu de middag dutje ook niet doen. En in de avond slaapt ze om 20.00 tot 6 uur tussen door wordt ze nog heel vaak wakker. Ik heb het zo gelaten. Misshien is het bij jullie wel een periode.Succes

3 jaar geleden

Hoi bij ons is het al maanden een drama onze ritme is helemaal kwijt. Sena ...
Jeetje wat vervelend zeg hier dus ook zo maar middag dutje doet ze wel nog alleen dat vroeg wakker zijn en blijven huilen alsof ze gewoon klaarwakker is ook. Ik wil het het liefst ook gewoon laten zoals het is zodat ze weet waar ze aan toe is en ik niet alles weer ga omgooien voor haar is misschien nog vervelender.. Hoop echt dat dit een fase is en niet zo blijft 😪 misschien slaapregressie? Tijden van slecht slapen maar daarna komen er betere tijden van slapen aan. Bij het ene kindje duurt het langer als het andere kindje. Ze heeft dit vaker gehad maar niet zo heftig en zo lang.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje wordt ‘s ochtends tussen 6-7 wakker. Haar middagdutje is van 12.30 tot 14-15 uur. ‘S avonds gaat de rond 19.00-19.30 uur naar bed.

VRIEND

3 jaar geleden

Mijn zoontje wordt meestal rond 7.00u wakker. Middagdutje is van 12.00u tot 14.00/14.30u. In de avond gaat hij tussen 19.00-19.30u slapen. Wel merk ik dat hij de laatste tijd rond 22.00u schreeuwend wakker wordt, dan moeten we hem even troosten. Ik ga uit dat dit nachtmerries zijn. Rest van de nacht is hij dan meestal rustig.

3 jaar geleden

Jens Is nu bijna 21 maanden en slaapt van 12.00 tot 14.00/14.30 uur en ligt s avonds uiterlijk om 19 uur in bed. Is wakker tussen 6 en 7, in het weekend soms 7.30 uur (dan hoeven we zelf niet op, dus word hij niet van ons wakker). Heel soms heeft ie ook nog een ochtenddutje nodig. Hij heeft nu net wel een periode van s avonds niet willen slapen en 's nachts regelmatig wakker achter de rug. Duurde ongeveer 3 weken. Kwam misschien ook omdat eind juli zijn broertje is geboren.

3 jaar geleden

Hij slaapt van 19:00/19:30 tot 7:00/7:30 en overdag slaapt hij van 12:30/13:00 tot 14:00/15:00.

3 jaar geleden

Ons zoontje Lando is bijna 21 maanden en word tussen 7-8 uur wakker. En slaapt smiddags van 12-14 uur. En ligt er altijd om 19 uur in. Ook hier word hij smorgens vroeg opeens eerder wakker. Maar we laten hem er altijd in en halen hem er nooit voor 7 uur uit. Want daar wennen ze heel snel aan. Dus ik hou het ritme gewoon aan.

3 jaar geleden

Ons zoontje Lando is bijna 21 maanden en word tussen 7-8 uur wakker. En sla ...
Misschien tussen de middag iets minder lang slapen, of iets later naar bed doen? 😊 Ik probeer ook haar te laten liggen maar ze gaat altijd huilen als ze wakker is om 7u waardoor ik toch weer naar haar kamertje moet om lampje aan te doen ze is gewoon klaar wakker.. Hopelijk veranderd dit nog. Probeer wel om het ritme aan te houden heb nu alleen haar bedtijd tussen de middag vervroegd en ze slaapt nu 1.5u max.

3 jaar geleden

7:00 wakker (soms iets eerder 6:45) 12:00 - 14:30 (soms 15:00) slapen 19:00 slapen

3 jaar geleden

Reactie op CheyenneJolyna

Misschien tussen de middag iets minder lang slapen, of iets later naar bed ...
Ja Lando ligt er 12 uur in. Maar slaapt vaak dan 12.30 uur. En 14 uur is hij wakker. Dus qua slaaptijd slaapt hij soms 2 uur. Maar meestal 1.5 uur. Wij gaan bijna nooit naar hem toe als hij wakker is/wordt.. Tenzij hij echt overstuur is. Meestal valt hij gewoon weer zelf in slaap. En soms zeg ik door de babyfoon dat hij moet gaaniffen en slapen en dat doet hij eigenlijk altijd.

3 jaar geleden

Het is gelukt om haar weer goed te laten slapen met een slaapzak van 2.0 TOG en romper met lange mouwen eronder. Hiervoor had ik 1.0 TOG slaapzak en romper en nog een Pyjama eronder maar dit vond ze denk ik niet lekker zitten. Ik hou zelf ook niet van laagjes kleding😅 Ik laat nu steeds 5.5u tussen haar slaapjes en dit gaat ook perfect. Dit is nu haar schema: 8:00 wakker 8:30 pap eten 12:00 2 boterhammen 13:20 klaarmaken voor middagdutje. 14:30 wakker 14:45 fruit eten 17:00/17:30 avond eten 19:20 Pyjama papje drinken 19:50 tanden poetsen luier verwisselen slaapzak aan en naar bed.

2 jaar geleden

Aah wat fijn. Yara slaapt wel prima met laagjes. Hier ochtend half 7 en half 8 wakker, eet ze een Boterham 9.30u Fruit Boterham voor het slapen. Tussen 12 en 13u middag slaap en slaapt 2 tot 3 uur Koekje of iets anders lekkers Avondeten En rond 7u half 8 naar bedje

2 jaar geleden

Hier bijna 21 maanden Avond rond 19:30 in bed We halen haar eruit rond 7:30/08:00 (huilt nooit bij wakker worden. En als ik moet werken haal ik haar om 7:15 uit bed. Middag rond 12:30 naar bed tot 15:00