35 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

Wij hebben het aangepakt door een kwartier vroeger de fles te geven, dat een paar dagen te doen en dan nog eens een kwartier vroeger. Zo door blijven gaan tot je op je gewenste tijd uitkomt en je ook merkt dat hij ‘s morgens niet te vroeg wakker wordt. Die van ons is 18 weken en krijgt rond 20.30u de laatste fles en slaapt dan tot ongeveer 7.00u.

4 jaar geleden

Wij hebben het precies zoals Sandra2704 gedaan 👍 dochter van 19 weken krijgt nu om 20.00 laatste fles en slaapt tot 06.30

4 jaar geleden

Ik lees mee 🙈

4 jaar geleden

Ik lees ook even mee! Ben benieuwd naar jullie ervaringen 😊

4 jaar geleden

Leg hem om half 7-7 uur op bed en maak hem alleen savonds nog wakker voor de Avond fles van 10 uur. Slaapt dus tot die tijd gewoon in bed

4 jaar geleden

Wij hadden dit in het begin ook, daardoor waren de avonden best zwaar soms met veel huilen en zelf niet/laat eten. Eigenlijk hebben wij het toen ineens omgegooid en nu gaat het zoveel beter. Meestal krijgt hij tussen 17:00 en 19:00 ergens de fles (wisselt dagelijks, voeden op verzoek) daarna brengen wij hem naar bed. Meestal slaapt hij tussen 19:00 en 20:00. Om 22:00-23:00 maken we hem wakker voor een laatste fles een dan slaapt hij vervolgens zo'n 7 uur door. Ik moet wel zeggen dat het vaak nog wisselt. Op vakantie vorige week kwam hij om 04:30 ineens voor een fles. Het enorme verschil is in ieder geval dat hij nu in de avond veel rustiger slaapt, geen gehuil of gedoe meer. Hij leek het ook echt nodig te hebben.

4 jaar geleden

Ik zit met hetzelfde. Het probleem is dat mijn dochter van 18weken met moeite 150ml binnenkrijgt en dit 5 keer per dag. Haar laatste fles is dan rond 22u a 23u. Als ik het telkens wat vroeger geef maakt ze haar fles niet op. Er moet voldoende tijd tussen de flessen zitten (min 3u) zodat ze het helemaal zou opdrinken. En dan vrees ik dat ze niet genoeg binnen krijgt als ik haar laatste fles te vroeg geef. Als ik haar om 19u30 in haar bed leg, dan slaapt ze mss een half uur en is ze daarna terug wakker totdat ze haar laatste fles krijgt. Ik laat haar meestal dan in de box. Maar zou het wel fijn vinden als ze al vroeger zou slapen in haar bed... Ze drinkt om 7u30, 11u, 15u, 19u en 22u a23u. Om 13u krijgt ze haar groentenhapje.

4 jaar geleden

Ik ben op den duur dit ritme gaan hanteren en bij ons werkt het prima. 7.30 flesje, om ongeveer 9 uur slapen in haar bedje tot ze zelf wakker wordt. 11.30 flesje slaapt beneden, 15.00 flesje, slaapt beneden, 19.00 flesje en dan naar haar eigen bedje dan is ze ook wel.moe van de dag, 23.00 laatste fles. In de middag een groente of fruit hapje. Op haar wakkere momenten heb ik echt alle aandacht voor haar, maar laat haar ook zichzelf entertainen met spelen, zodat ze ook moe wordt. Dat houdt ze max anderhalf uur vol. Overdag een wandeling van een half uur tot een uur, ligt er net aan hoeveel tijd ik heb en hoe het weer is. Plus ik neem haar mee wanneer ik dingen onderneem zoals even naar Leenbakker, langs familiebezoek of babykleertjes shoppen. Dan kujkt ze haar ogen uit. Alles op gepaste afstand. Ik vind het echt heel apart dat ze gewoon al weet dat ze na het flesje van 19 uur naar bed gaat en dat zonder moeilijk doen. Tenzij ze heel moe is, dan is ze wel even moeilijk. 23.00 krijgt ze flesje en gaat ze zonder moeite terug haar bedje in. Maar eigenlijk hebben we 19.00 echt haar bedtijd gemaakt. Dat was een dag of 3 op deze manier trainen en het lukte. Op den duur wilde ze zelf naar bed om 19.00 uur.

4 jaar geleden

Ik heb mijn dochter gevolgd. Ik vond het heel moeilijk om een ritme voor haar te gaan "verzinnen". Het voelde heel onnatuurlijk, dus ik ben op haar gaan letten. Ze heeft dus eigenlijk haar eigen ritme gekregen. Ze drinkt om ongeveer 6:00, 10:00, 14:00, 1800, 23:00 uur. Om 8:30/9:00 uur wordt ze wakker en dan begint haar dag. En dan is het spelen, eten, slapen. 'S ochtends een klein power nappie van 3 kwartier in de box of haar schommelstoel, 's middags 2/2,5 uur in haar eigen bedje en 's avonds rond half 7 stort ze in en gaat ze naar bed. Soms iets eerder, soms iets later. Het ritueel voor het slapen gaan heb ik wel zelf geintroduceerd en werkt prima. Eerst haar fles, een schone luier, slaapzak aan, verhaaltje en dan naar bed!

4 jaar geleden

Hier hadden we dat ook, kregen haar met geen mogelijkheid voor 22u in bed. En nu sinds een paar dagen ineens wel, ze is nu 4.5 maand. Ik heb wel eens gelezen dat een vroegere bedtijd pas met 4 maanden komt. Ik heb het toen dus losgelaten. En nu gaat het ineens vanzelf!

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op JackH

Wij hebben het aangepakt door een kwartier vroeger de fles te geven, dat ee ...
Bedankt! Wij gaan dit ook proberen!

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op R.mse

Leg hem om half 7-7 uur op bed en maak hem alleen savonds nog wakker voor d ...
Fijn dat dat zo lukt!

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Wij hadden dit in het begin ook, daardoor waren de avonden best zwaar soms ...
Fijn dat dit nu beter werkt voor jullie, wij gaan er ook mee aan de slag. Bedankt voor je reactie

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Wilma88

Wij hebben het precies zoals Sandra2704 gedaan 👍 dochter van 19 weken krij ...
Bedankt voor je reactie, hoop dat je ook wat aan de reacties hierop hebt

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Ik ben op den duur dit ritme gaan hanteren en bij ons werkt het prima. 7.30 ...
Bedankt voor je reactie! We gaan het even bekijken

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Tessvangelderen

Ik heb mijn dochter gevolgd. Ik vond het heel moeilijk om een ritme voor ha ...
Bedankt voor je reactie!

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Hier hadden we dat ook, kregen haar met geen mogelijkheid voor 22u in bed. ...
Ok! Bedankt voor je reactie!

4 jaar geleden

Reactie op LatifaEM

Ik zit met hetzelfde. Het probleem is dat mijn dochter van 18weken met moei ...
Bijna precies onze tijden! En ook ons 'probleem'. Geen gigantische hoeveelheden per drinkronde.

4 jaar geleden

Dochtertje is nu 4 maanden. 07.00/08.00 fles Rond 9 naar bed. 10.00/11.00 fles Rond 1 uur naar bed 14.00/15.00 fles Klein dutje in de kinderwagen soms. 18.00/19.00 fles Naar bed. 22.00/23.00 wakker maken voor laatste flesje. Onze andere dochter gaat rond 7 uur naar bed dus leg de jongste er dan ook in.

4 jaar geleden

Wat is de reden dat de meeste van jullie de baby’s nog wakker maken voor het laatste flesje. Ik geef het laatste flesje van mijn dochter in haar slaap, maar moet ik dat juist niet doen? 😕