35 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Seyda

Wat is de reden dat de meeste van jullie de baby’s nog wakker maken voor he ...
Ik denk maar zo: doen wat voor jullie werkt. En voor mij was dat wakker maken, dan dronk hij goed en wakker word meneer sowieso als ik hem oppak. En voor een ander is dat dreamfeeding. Helemaal prima! 😊

4 jaar geleden

Onze zoon krijgt laatste fles rond 19.00, gaat 20.00 naar bed, slaapt tot 07.00/07.30, hij sliep al na 2 maanden door, (nu 4 maanden oud)

4 jaar geleden

Reactie op Leeuwtje-24

Hier hadden we dat ook, kregen haar met geen mogelijkheid voor 22u in bed. ...
Ik heb het ook losgelaten ☺️ ze is voor de rest lekker vrolijk, speelt heerlijk met haar handjes en vindt het allemaal maar gezellig. Stipt 22:00 uur beginnen haar oogjes al langzamerhand te sluiten. Slaapt daarna heerlijk door tot 07:00 of 08:00 uur onafgebroken. Dus mag eigenlijk niet klagen

4 jaar geleden

Reactie op Seyda

Wat is de reden dat de meeste van jullie de baby’s nog wakker maken voor he ...
Ons dochtertje wordt gewoon wakker zodra je haar oppakt. En zodra ze in slaap valt stopt ze met drinken. Zou ideaal zijn als ik haar kon voeden terwijl ze slaapt .

4 jaar geleden

Reactie op Seyda

Wat is de reden dat de meeste van jullie de baby’s nog wakker maken voor he ...
Ze word wakker als ik dr uit haar bedje haal.. ze drinkt hem altijd half slapend op. 😛 binnenkort een keer proberen niet wakker te maken voor een late fles? Kijken wat ze dan doet.

VRIEND

4 jaar geleden

Onze dochter deed precies hetzelfde, deze week begonnen met haar wakker houden na 17 uur en flesje van 19 uur / 19.30 in het donker te geven. Ze valt dan in slaap en leggen haar dan op bed. Tot nu toe gaat het goed 😊

4 jaar geleden

Reactie op Suzan92

Ze word wakker als ik dr uit haar bedje haal.. ze drinkt hem altijd half sl ...
Mijn dochtertje begint gelijk te drinken zodra ze haar fles in haar mond krijgt terwijl ze aan het slapen is. Dit terwijl ze best wel een moeilijke drinker is. Toch wel fijn dat ze niet wakker wordt, want zodra ze wakker is, wilt ze niet meer slapen.

4 jaar geleden

Wij geven ons zoontje van 19 weken om 18 uur de fles. 19 uur naar bed. Dan maken we hem wakker om 22 uur voor de fles en dan slaapt hij tot 7 uur en maken we hem weer wakker voor de fles.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 19 weken. Ik heb altijd moeite gehad met hem in slaap krijgen en houden. Ik ben een methode gaan gebruiken waar bij je hem laat huilen voor een zelf besloten tijd wij 20/30 min aangehouden. En met het bed eten box en dat opnieuw Heeft een tijdje geduurd maar hij slaap nu echt heel goed. Soms 3-6 min huilen / praten en dan slaapt hij. Daarnaast houd ik de wakker tijd aan (90min) of soms al eerder dat hij gaat slapen als ik merk dat hij moe wordt. Hij gaat bij ons dus altijd tussen half 7 en half 10 naar bed. Maar het is zijn eigen ritme.

4 jaar geleden

Reactie op Seyda

Mijn dochtertje begint gelijk te drinken zodra ze haar fles in haar mond kr ...
Wel fijn dat ze er niet wakker van word. 🤗 Wij hebben gister laatste fles om 7 uur gegeven en helemaal geen late fles meer gegeven.. en ze slaapt nu nog.. is nu kwart over 7. Hadden we niet verwacht maar dachten proberen het is.

4 jaar geleden

Met onze dochter nu ging het eindelijk vanzelf, de avonden slapen. Met onze zoon een paar jaar geleden was het wel meer strijd. Veel brullen in bed. We hebben altijd volgehouden, even troosten en weer terug naar bed. Onze dochter brult nu ook wel eens zo rond 19 uur als ze naar bed gaat, dan laat ik haar een paar minuutjes razen. Dan is ze haar frustratie kwijt, lees ik nog een verhaaltje en dan is het goed en gaat ze slapen. Elk kindje is anders en je moet doen wat goed voelt! Met mijn zoon vond ik het soms heel lastig, maar ik heb er geen spijt van. Nu nog, hij is nu 4, blijft hij s avonds in bed excuses bedenken om niet te hoeven slapen (plassen, drinken, nog een knuffel, bang in het donker, het hele repertoire). :-)

4 jaar geleden

Als wij de tijd aanpaste deden we steeds een kwartier tot half uur eerder om te laten wennen. Ook met voeding deden we dat. Als een tijd nog niet goed ging deden we de avond erna weer dezelfde tijd. Met 16 weken ging ze om 20 uur naar bed, daarvoor inderdaad ook 22 uur.

4 jaar geleden

Reactie op Mipas

Bijna precies onze tijden! En ook ons 'probleem'. Geen gigantische hoeveelh ...
Ik had precies hetzelfde probleem. Wij hebben de speen veranderd. Ze dronk met dr. Brown speen nummer 2. Mijn dochter deed letterlijk een uur over haar flesje van 150. Sinds wij nu dr. Brown nummer 3 gebruiken, drinkt zij flesje 180 binnen 10 min.

4 jaar geleden

Onze zoontje slaapt van 21.00 tot vaak 9.00 de volgende ochtend. Heel soms wilt hij nog wel eens snachts drinken maar dat is sporadisch.

4 jaar geleden

Wij geven fles 180 ml elke 4 uur en dat 5 keer per dag. Ivm werk begint de 1e voeding 5.00-5.30 uur en de laatste dus 21.00-21.30. Fles geven met Philips avent duurt 10-15 min speentje 2. Dit ritme heeft ie al vanaf 2 maanden. We vinden het fijn dat er niet teveel tijd tussen laatste en eerste voeding zit.