1545 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op babyfebruaryvh

Ik heb al hele dag gek gevoel in me bovenbenen en rug, soms druk in me onde ...
Menstruatie achtig? Ik ben evenver en dit waren bij mij indalingsweeen

4 jaar geleden

Ik kreeg 30-12 veel harde buiken en rugklachten. 31-12 paar keer per uur vreemde krampjes en 1 januari snachts kwamen die krampjes iedere 10 minuten. 1 januari 21.37 bevallen met 34 weken. Ik had totaal geen benul dat het weeën waren omdat het niet pijnlijk was(in het begin dus). Dus als je het niet vertrouwd meteen bellen al helemaal als je nog een paar weken heb te gaan ivm longrijpers.

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ik kreeg 30-12 veel harde buiken en rugklachten. 31-12 paar keer per uur vr ...
Gefeliciteerd met je kindje... mag ik vragen of dit je eerste kindje was?

4 jaar geleden

Reactie op Yvonne789

Gefeliciteerd met je kindje... mag ik vragen of dit je eerste kindje was?
Dankje, ja dit is mijn eerste kindje.

4 jaar geleden

Ik had rugweeen en kwam op uit het niets. Steken in mn rug wat op en af ging. Ik zat op het moment en toen ik ging staan werden ze heviger en korter op elkaar. Van mn 1e wee tot de geboorte 10 uur over gedaan.

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ik kreeg 30-12 veel harde buiken en rugklachten. 31-12 paar keer per uur vr ...
Gefeliciteerd! Hoop dat het goed gaat met jullie kleine ❤️

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ik kreeg 30-12 veel harde buiken en rugklachten. 31-12 paar keer per uur vr ...
Gefeliciteerd heel veel geluk en liefde 💝

4 jaar geleden

Reactie op babyfebruaryvh

Ik heb al hele dag gek gevoel in me bovenbenen en rug, soms druk in me onde ...
Dat gekke gevoel in de onderbuik heb ik ook. Ben toevallig ook opgenomen geweest voor verkorte baarmoedermond en weeën (die ik zelf niet in de gaten had 😳) Bij mij voelt het aan als een drukkend gevoel. En soms alsof je ongesteld moet worden. Ik voelde door altijd aankomen voordat ik zwanger was 😅 Ik heb zo'n vermoeden dat de mijne aan het indalen is. Vooral als je twijfel: bellen met je vk. Deze kunnen je ook tot rust stellen. Zelf een nacht weer last van 'weeën' gehad, wel 10min van elkaar af en na een uur nam de pijn en de harde buiken af. Toch de volgende dag gebeld en mijn vk zei dat ik vooral meer rust moest nemen en warme bad/douche tot de buik helemaal tot rust kwam. Als het terug kwam een aanhield, moest ik weer aan de bel trekken.

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ik kreeg 30-12 veel harde buiken en rugklachten. 31-12 paar keer per uur vr ...
Gefeliciteerd met je kindje! Hoop dat alles goed gaat met hem/haar. Het zit bij mij ook zo te rommelen sinds een week ben nu 33 weken. Vooral steken in m’n onderrug en pijn die alleen “beter” voelde na hard tegen m’n onderrug te drukken. Ik heb dat als “voorweeen” beschouwen omdat het na 2 uur weer weg was. Maar het kan inderdaad ook weeen zijn. Ik heb met mn tweede zwangerschap ook weeen gehad z’n 5 weken voor de bevalling elke week, maar nam het af na 2 uur en liep rond met 3 cm ontsluiting tot 39 weken 😬 Bij deze heb ik ook het gevoel dat het ook zo gaat

4 jaar geleden

Hier is het ook al enkele dagen aan het rommelen.. tot twee keer toe het gevoel gehad dat de bevalling zou beginnen, uiteindelijk zakten de krampen/steken in de onderbuik weer af.. vandaag ook weer steken in onderbuik, anders dan menstruatie achtingen klachten.. ben van binnen ook erg onrustig.. morgen controle gynaecoloog, spannend weer! #bijna 34 wk

4 jaar geleden

Reactie op Nprins89

Hier is het ook al enkele dagen aan het rommelen.. tot twee keer toe het ge ...
Heb ik ook gehad met 34 weken ! Zelf mega zenuwachtig. Nu 36 weken en de rust is volledig terug haha !

4 jaar geleden

Het gaat weer goed! Heb een nachtje in t ziekenhuis moeten slapen omdat ze erachter kwamen dat ik nu ook 1 cm ontsluiting heb, maar het bleef voor de rest rustig. Het gevoel in me rug en benen hou ik, maar baby ligt ook al erg laag dus dokters denken eerder dat het daarvan komt! Dus idd waarschijnlijk indalingsweeen! Baarmoedermond ook weer korter, dus gaan kijken hoe lang we het nog volhouden!

4 jaar geleden

Reactie op babyfebruaryvh

Het gaat weer goed! Heb een nachtje in t ziekenhuis moeten slapen omdat ze ...
Hmm altijd vervelend een ziekenhuis zonder dat het gepland is.. Mag ik vragen hoe verkort jouw baarmoedermond is? Ik had toen ik opgenomen werd in het ziekenhuis 18mm zo en bij 'persen' 13mm. De dag dat ik ontslagen werd, had ik beide 25mm. Ik ga bij de vk wel vragen of ze mijn baarmoedermond wel willen blijven meten. Deed de jouwe dat al zelf, heb je er naar gevraagd?

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Hmm altijd vervelend een ziekenhuis zonder dat het gepland is.. Mag ik vrag ...
Ik ben 4 weken geleden met weeen naar het ziekenhuis gegaan en toen kwamen ze erachter dat mn baarmoedermond ook 18 mm was. Toen met spoed naar Sophia kinderziekenhuis Rotterdam gebracht, daar weeenremmers en longrijping gekregen en via het infuus magnesium, en 4 dagen moeten blijven. Vanaf toen onder controle bij de gynaecoloog en niet meer bij me verloskundige. Nu meten ze iets minder dan 1 en dus 1 cm ontsluiting. Sinds 4 weken geleden dus niet meer mogen werken en zo min mogelijk doen, maar geen bedrust! Ik heb aankomende week weer controle afspraak, maar ontsluiting voelen doen ze liever niet zolang het rustig is en of ze weer gaan opmeten weet ik eerlijk gezegt niet!

4 jaar geleden

Reactie op babyfebruaryvh

Ik ben 4 weken geleden met weeen naar het ziekenhuis gegaan en toen kwamen ...
Heel veel succes. Hoop dat de kleine nog wil blijven zitten zodat hij/zij goed kan groeien. Ik heb ook longrijpers gekregen (was 30,5 week) weeënremmers zijn ze in radboud ziekenhuis mee gestopt als je 30 weken zwanger bent. Schrok er wel even van,maar dacht 'ik ben in goede handen'.

4 jaar geleden

Reactie op babyfebruaryvh

Ik ben 4 weken geleden met weeen naar het ziekenhuis gegaan en toen kwamen ...
Heel veel succes nog en hopelijk blijft de baby nog een beetje bij de mama. Weet hoe het voelt. Had bloed verloren op 22w5d en ben met spoed opgenomen geweest. Toen ook gemerkt dat baarmoederhals amper 2cm was. Emna enkele nachten in ziekenhuis te blijven mocht ik naar huis en lig sinds dan volledig plat. Mag niet recht zitten. Ik moet sinds dan elke 2 weken op controle en elke keer meten ze de baarmoederhals en nemen om de 2 keer een uitstrijkje voor ontsteking. Deze heb ik nu ook opgelopen sinds 2 weken geleden. Heb op 25w3d longrijping gekregen. Baarmoederhals is sindsdien steeds rond 2,3cm a 2,5cm. Ben ondertussen 33w1d. Bij ons geven ze vanaf 34w geen weeën remmers meer. Tot 32weken weeën remmers en longrijping.

4 jaar geleden

Ik ben nu 33 wk zwanger en sinds gisteren opgenomen in het zk. Ik heb last gehad van “harde buiken” zal je denken aan voorweeën/indalingsweeen (steken onderbuik bij staan en lopen) maar deze wel in combinatie met misselijkheid en hoofdpijn. Blijkt dat m’n baarmoedermond volledig verstreken is en ook nog eens open. Dus de ‘harde buiken’ (menstruatie achtig met lage rug) die ik gehad heb waren echte weeën :-( iedere zwangerschap is anders! Had dit bij m’n twee andere zwangerschappen ook maar dat waren gewoon normale harde buiken en zeker geen combi met misselijk zijn (zo misselijk net alsof je 8cm ontsluiting hebt zeg maar). Ik zou zeggen luister naar jouw lijf, als je aan iets twijfelt bellen!! Ik heb namelijk zo wel paar dagen rond gelopen.

4 jaar geleden

Ik ben nu 33 wk zwanger en sinds gisteren opgenomen in het zk. Ik heb last ...
Och jeetje.. heel veel sterkte daar.. hopelijk ga je je snel wat beter voelen.. gelukkig ben je in goede handen.. spannende tijd toch weer.. Wij verwachten ook ons 3e kindje.. bij de andere twee zwangerschappen had ik bij lange na niet de klachten en complicaties als deze zwangerschap.. de laatste dagen rommelt het flink.. de symptomen die jij benoemd zijn voor mij deels herkenbaar..

4 jaar geleden

Reactie op Nprins89

Och jeetje.. heel veel sterkte daar.. hopelijk ga je je snel wat beter voel ...
Dank je wel! Ja zeker spannend, je weet niet wat je kunt verwachten de komende tijd. Wij hopen dat de baby graag nog eventjes wilt blijven bij mama in de buik 🥰 Ja anders he? Dit is onze 3de kindje ook, en inderdaad zooo anders dan de vorige 2 zwangerschappen! Luister goed naar je lichaam, in principe de hardebuiken moeten geen pijn doen (of trekkend naar de rug met rugpijn enz) als je aan iets twijfelt gewoon bellen, beter als ze checken en niets is aan de hand ook al is het om jou gerust te stellen.

4 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ik kreeg 30-12 veel harde buiken en rugklachten. 31-12 paar keer per uur vr ...
Proficiat 😘 Alles goed gegaan? En hoe doet de baby het nu de baby wat vroeger gekomen is? Ben nu zelf 34+4 en heb soms ook gevoel dat ze wat vroeger zal komen. Groetjes