1545 Reacties

4 jaar geleden

Wij hebben hier ook een 16 maandjes oud meisje rondlopen! Aangezien m’n man ...
Wij hebben gelukkig voor ons dochtertje een oplossing,, sochtends brengt papa er naar school en dan smiddags naar de na schoolse opvang. Wat heb ik het daar moeilijk mee. Maar gelukkig maar voor even. Men moeder kan niet helpen die gaat het niet trekken, is 'oud' 76 jaar en heeft last van allerlei kwalen. En mn schoonouders werken allebei nog. De eerste woordenwisseling tussen mij en man is er. En dan zegt hij nog wel dat ik er niks aan kan doen. Maar soort te met word het me toch nog f snel verweten. Wat me emotioneel maakt. Ik begrijp dat hij er chagerijnig van word, wat er nu extra bij komt voor hem en dat hij ook nog werkt. We wonen niet dichtbij familie dus het is voor beide partijen geregel en niet praktisch vanwege de afstand. Dus alles komt op hem neer. Hij doet het goed maarja we hebben nog f te gaan dus trekt hij het tot aan de geboorte en erna. Kan zoiets besproken worden met leidinggevende is daar een wet of voorwaarde voor? Heb ik recht op thuiszorg? Ik kan het risico nemen om toch wel wat dingen te gaan doen maar dan denk ik als hij nu komt betekend dat ook langer in het ziekenhuis als het tegen zit en dan.......... Allemaal dingen die door mn hoofd heen schieten die ook niet de bedoeling zijn van rust nemen. Wat ik zonde vind om erdoor te laten beinvloeden, het einde van me zwangerschap zo te doorlopen. Ik wil nog genieten van mn zoon in mn buik en weg dromen over het moment dat hij komt. En niet bezig zijn met al het andere!

4 jaar geleden

Ik heb nu de laatste 3 dagen heel veel last van maagzuur misselijkheid en veel last van me rug ( in het midden van mijn rug ) en indalingsweeen en ook last van raarre gevoel in me buik menstruatie krampen en nog iets maar daar kan ik me vinger er nog niet op leggen Bij de vk zag ze ook op de echo dat ze al een beetje was ingedaald. Nu aanstaande maandag weer naar de vk kijken wat ze nu zeg en ziet .. zijn er nog dames die meer last hebben van erge maagzuur en misselijkheid of dergelijke? Dit is mijn 2e kindje bij mijn eerste werd ik met 41 weken ingeleid want ik had geen millimeter ontsluiting dus ik moest ingeleid worden ... en ik ben bang dat dit weer gebeurd dat ik weer ingeleid moet worden. We zijn nu 35+5 zwanger

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Ik heb nu de laatste 3 dagen heel veel last van maagzuur misselijkheid en ...
Ik heb sinds gisteravond ook een raar gevoel in mijn buik... Heb het idee of dat de kleine zo komt of dat ie aan het indalen is 😅 wat ik kan inschrijven is een drukkend gevoel bovenin mijn buik en onderin mijn buik. Af en toe menstruatiepijn en harde buiken (deze had ik eerder in deze zwangerschap ook)

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Ik heb sinds gisteravond ook een raar gevoel in mijn buik... Heb het idee o ...
Ja ik het zelfde hier en die maagzuur pfff om echt gek van te worden heel de dag al en elke avond misselijk

4 jaar geleden

Owja nog iets wat me te beginnen schiet als ik ga liggen dan is mijn onderbuik heel gevoelig een beurs gevoel ofzo heel moeilijk uit te leggen herken iemand dit ? En wat zou dit zijn

4 jaar geleden

Dit is iets waar ik ook tegenaan loop. Ik heb bij mijn eerste een geplande keizersnede gehad. Geen weeën gewoon keurig op de geplande datum. Nu bij de 2de wordt het waarschijnlijk een gewone bevalling. Ik vind dit nu spannender omdat ik niet weet hoe het allemaal gaat verlopen. Het zijn 2 totaal verschillende zwangerschappen geweest.

4 jaar geleden

Reactie op Trotsemama

Owja nog iets wat me te beginnen schiet als ik ga liggen dan is mijn onder ...
Ohhh dit heb ik zoooo erg. En als de pijn eenmaal wegtrekt maar ik verander van positie of ik moet zitten/staan voor de wc, dan is die pijn er ook meteen weet!

4 jaar geleden

Reactie op Thee

Wij hebben gelukkig voor ons dochtertje een oplossing,, sochtends brengt pa ...
Thee, ik kan me hervinden in jouw verhaal. Wij hebben onze 16 maanden rondlopen en een meisje van 11 (die nu al bezig is met open dagen voor middelbare school etc) Wij hebben helaas geen familie die ons een handje zouden kunnen geven wat betreft hulp - wij beiden hebben niet z’n geluk gehad in die zin om een lieve familie te hebben. M’n man staat helaas ook in die zin alleen met alles :-( vandaar dat hij snel ook opvang voor onze jongste heeft kunnen regelen zodat die snel naar het werk kan vanaf morgen. Ik herken jouw gevoel van moeite hebben dat je niet voor je kleintje kunt zorgen :-( ik heb precies hetzelfde, het ging allemaal zo goed tot nu toe en ik had liever een opvang gewild vanaf 2 jaar of zo. Ik zou inderdaad kijken voor externe hulp als jullie geen buurtjes hebben of zo waar jullie steun kunnen vragen (gemeente voor huishoudelijk hulp bijv). Dat kun je navragen bij de gemeente over thuiszorg, als jullie daar recht op hebben. Wij hebben inmiddels al gekeken voor onszelf maar daar komen wij niet in aanmerking voor. Als het financieren het toe laat, kun je alsnog prive thuiszorg vragen. Het is allemaal lastig, maar jullie komen wel goed erdoorheen. En ik zou het risico niet nemen om zoveel te gaan doen 😬 je moet maar nog een paar weekjes hoe moeilijk het allemaal is, ik zou proberen te accepteren hoe de situatie nu eigenlijk is. Ik hoop dat jullie kunnen iets regelen en dat jij ook wat meer rust kan vinden( haha is heel moeilijk dat weet ik 🙈)

4 jaar geleden

Thee, ik kan me hervinden in jouw verhaal. Wij hebben onze 16 maanden rondl ...
Mn man heeft zn baas gesproken en mag zn uren voor het wegbrengen en ophalen opschrijven voor zorguren. Dat is een hele opluchting en geeft al wat meer rust. Ik heb opgezocht inderdaad voor thuiszorg, het tarief is 18 per uur. Ik heb de kraamzorg aangeschreven of hun nog oplossingen kunnen bieden kwa hulp. Maar daar zal ik morgen pas antwoord op terug ontvangen. Weeen waren gisteren avond weer begonnen en kwamen om de 10 min maar in slaap gevallen en er tussendoor niks meer van gemerkt. Vanochtend toch wat krachtigere weeen maar niet regelmatig. Spannend allemaal. Lig op bed en neem Mn rust hopelijk blijft hij lekker rustig zitten 🤞

4 jaar geleden

Reactie op Thee

Mn man heeft zn baas gesproken en mag zn uren voor het wegbrengen en ophale ...
Thee, wat fijn om te horen! Ik hoop dat je nu wel rust kan vinden in jouw hoofd/gedachten wat heel erg belangrijk is. Goed dat je de kraamzorg hebt aangesproken! Daar heb ik zelf niet aan gedacht 🤔 misschien moet ik maar ook eens gaan vragen bij hun! Ik hoop dat door het rust in je lijf zullen de weeën niet meer terug komen en je kleintje nog eventjes blijft zitten. Probeer alles een beetje aan de kant te zetten en meer ontspanning te gaan zoeken deze dagen 🥰 Heb je meditatie geprobeerd? Ik kan zo rustig van worden! Er zijn verschillende video’s beschikbaar op YouTube 😃 misschien iets voor jou?

4 jaar geleden

Thee, wat fijn om te horen! Ik hoop dat je nu wel rust kan vinden in jouw h ...
Zal het morgen f checken van de meditatie. Ben ik alleen thuis 😕

4 jaar geleden

Brrr.. einde van de middag weer zo’n vaag gevoel.. een klein uur last van opvolgende harde buiken.. kan niet zeggen dat het pijn doet.. maar fijn is het niet.. het voelt ook anders dan in de avond (in rust) op de bank.. het zal toch niet al begonnen zijn? Gek hè, dat je er zo mee bezig kunt zijn.. #35wk🤭

4 jaar geleden

Reactie op Nprins89

Brrr.. einde van de middag weer zo’n vaag gevoel.. een klein uur last van o ...
Ken het gevoel. Elke harde buik met combinatie menstruatie achtige pijn denk ik neeeee... Laatst had ik een drukkend gevoel met harde buiken. Het gevoel was dat mijn baarmoeder naar beneden geduwd werd en daarbij had ik ook een drukkend gevoel in mijn onderbuik.. Ik dacht dit is wat anders dan de harde buiken die ik eerst had. Nu blikt dat onze kleine jongen iets is ingedaald 😅 voor mij veelste vroeg... Heb 22jan en afspraak om een 3d beeldje te maken van mijn buik en daar hebben ze graag dat de buik nog hoog staat voor een mooi resultaat 🙈🙈

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Ken het gevoel. Elke harde buik met combinatie menstruatie achtige pijn den ...
Bij ons lag ze met 34 weken ook al heel diep, bij echo kon ze het hoofdje al niet meer goed meten... hoop voor jou dat je nog mooie 3d echo krijgt 🥰

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Ken het gevoel. Elke harde buik met combinatie menstruatie achtige pijn den ...
Oeps ik lees nu 3d beeld haha dat is met zo scanner ofniet?

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Ken het gevoel. Elke harde buik met combinatie menstruatie achtige pijn den ...
Spannend zeg.. ik heb a.s. Vrijdag weer een controle afspraak staan en een groeiecho.. waarschijnlijk wordt dan de datum van inleiden afgesproken.. stiekem hoop ik natuurlijk dat de kleine zich voor die tijd meldt..

4 jaar geleden

Reactie op Kim1992

Oeps ik lees nu 3d beeld haha dat is met zo scanner ofniet?
Hihi ja, ze maken met camera's foto's en dan print een 3d printer het beeldje uit. Je hebt verschillende bedrijven die dit doen.

4 jaar geleden

Reactie op Nana-s

Hihi ja, ze maken met camera's foto's en dan print een 3d printer het beeld ...
Gaaf! Is dat niet hartstikke duur?

4 jaar geleden

Reactie op Miezzel

Gaaf! Is dat niet hartstikke duur?
We hebben gekeken naar een fotoshoot en zo'n beeldje is verkrijgbaar tussen de €150 en €375 volgens mij.. Dus toen hebben we een keuze gemaakt tussen of een fotoshoot of een beeldje

4 jaar geleden

Gister bij de vk geweest de kleine log al zo diep tussen me bekken dat de vk haar hoofdje niet eens meer kon bewegen dus ze lig al klaar voor de start ... Maar dat zeg natuurlijk niks #36weken