1545 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op MsLaura

Hier 39 weken ✌️ had heel graag een normale bevalling mee willen maken maar ...
Is natuurlijk altijd schakelen maar dit moet dan zo zijn en is beter voor jullie beide, en hopelijk kan je je rust er toch bij.vinden. 🌷

4 jaar geleden

Reactie op bam4

ik zelf net geweest we geven de baby tot zondagnacht de tijd, is die er nie ...
Ik ben ook weer terug van zh....hier geven we het nog iets langer de tijd. Wel datum voor inleiden afgesproken. Nu overdag is alles ook wat afgezwakt, hoop alsnog dat het dit weekend uit zich zelf komt. Spannend dat er bij jou nu ook een datum gepland is!

4 jaar geleden

Spannend 😃 oh je bent ook overtijd gelukkig dat ze jou dan gaan inleiden, ...
Ja inderdaad en vond dat niet ingedaald zijn te spannend dat ik dacht bij 41 weken is het genoeg!😊 Ahh ja dan kun je ook niet anders je wilt niet onnodig risico lopen! Spannend hoor, hopelijk komt het al eerder op gang🤞🏼🍀 Ik vond toucheren ook niet fijn was best gespannen, waardoor het juist pijn deed. Maar ik heb wel het idee dat het geholpen had voor die 2 cm dus wie weet heeft het bij jou ook wel weer een zetje gegeven🍀 strippen viel me uiteindelijk mee, niet fijn maar maar niet de pijn die ik verwachten. Ik was ook meer ontspannen dus dat maakt echt veel uit! Het is hetzelfde eigenlijk als toucheren maar gaan dan helemaal rond om de vliezen los te krijgen. Ik dacht ik doe alles om deze bevalling op gang te krijgen🤣🙈 hopelijk zet bij jou het rommelen door ik ga voor je duimen!🤞🏼🍀

4 jaar geleden

Ja er zit ook een stukje rust bij gelukkig, stuitbevalling heeft meer risico’s dus dit vind ik beter 🤗 weet in ieder geval wanneer ze er uiterlijk is. Hoop dat het bij jullie ook niet al te lang meer duurt!!

4 jaar geleden

Ik hoop voor jullie allemaal dat het inleiden meevalt! 😊 Hier nog geen afspraken erover, nog niet gestript, helemaal niks.. 😞 Ben morgen 40 weken en loop al 2 weken met voor weeën rond, maar mijn vk wuift alles een beetje weg; hoort erbij bij de 2e.. afwachten maar en hopelijk zet het dit weekend door. Krijg vaak te horen dat je dan meer rust hebt ivm partner die dan thuis is.. duimen!

4 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Met de kleine meid gaat het super doet het goed😁
🥰goed om te horen! Met jouw herstel ook? ❤️

4 jaar geleden

Reactie op Druifje89

Ik hoop voor jullie allemaal dat het inleiden meevalt! 😊 Hier nog geen af ...
Dank je wel 🙏🏻Oh maar kun je niet aangeven dat je graag gestript wilt worden? :-( Ik weet het niet of het erbij hoort bij een 2de, maar als je dat graag wilt misschien kun je dat toch aangeven en gaan ze dat toch doen🤔 Ik heb dat niet zo gehoord tijdens m’n tweede zwangerschap maar ieder verloskundige/gyn is anders natuurlijk!

4 jaar geleden

Dank je wel 🙏🏻Oh maar kun je niet aangeven dat je graag gestript wilt wor ...
Ik word de afgelopen 3 keren steeds doorgestuurd naar t zh omdat er dan met mijn bloeddruk iets niet goed is, dan weer met de hartslag van de baby.. ctg toeters en bellen en vervolgens is alles weer oké.. dus echt mijn verhaal doen komt er steeds niet van.. ga idd maandag wel echt even proberen aan te dringen op vervolg stappen, word hier echt geen vrolijke mama van 🤭 Ohja en mijn vk noemt zichzelf; een strenge verloskundige 🥺 heb ik weer hahaha

4 jaar geleden

Iemand hier ervaring met mega veel harde buiken of iets wat er op lijkt? Heb ongeveer om de 5-6 minuten een harde buik terwijl k niets doe en op de bank zit/lig/hang. Zijn geen weeën denk k want t voelt heel anders als de voorweeen die k gehad heb. Die zaten meer onderin mm buik als menstruatiepijn. Dit zit meer bovenin bij mn ribben..?

4 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Iemand hier ervaring met mega veel harde buiken of iets wat er op lijkt? He ...
Volgens mij beginnen echte weeën juist bovenin de baarmoeder een geplaatst het zich naar beneden.... althans dat heb ik gelezen 😉. Dus t zou daar kunnen zijn, oud de kleine trapt flink aan de binnenkant tegen je ribben aan, dat zou ook nog kunnen en dat je buik daar geïrriteerd op reageert

4 jaar geleden

Reactie op Druifje89

Ik word de afgelopen 3 keren steeds doorgestuurd naar t zh omdat er dan met ...
😳 oh maar dan zou ik gewoon toch aangeven dat je niet rustig meer zit af te wachten als het zo is gegaan de afgelopen 3x. Je wordt dus dan ook onzeker of alles goed gaat. Oh ja, nou ik begrijp je wel, ik had ook z’n verloskundige 😅 toen vroeg ik naar iemand anders. We konden gewoon niet opschieten. Maar ik zou gewoon aandringen, heeft naar m’n mening niks te maken met “streng” zijn als verloskundige maar dat je al wel 40wk+ gaat en je bent er gewoon klaar mee. Begrijpelijk dat je daar niet vrolijk van wordt, je voelt daarbij nauwelijks ondersteund 😑

4 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Iemand hier ervaring met mega veel harde buiken of iets wat er op lijkt? He ...
Ze zijn wel hardebuiken/voorweeen , maar als ze om de 5-6min komen dan gaan dat wel met regelmaat. Hoe lang heb je t nu al? Als deze blijven zo houden (1h+) zou ik even gaan bellen. Harde buiken/voorweeen die met regelmaat komen langer dan 1h kunnen makkelijk naar echte weeen gaan. Ik heb dat gehad met 33 wk

4 jaar geleden

Thanx voor jullie reacties. Kijk t nog even aan en anders bel k ff met de vk. Hoop t eigenlijk wel dat t echt weeën worden.. vandaag uitgerekend 😁

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ja vind het wel spannend maar heb er ook onwijs veel zin in! Eindelijk dat ...
Even uit nieuwsgierigheid, maar waarom misschien een keizersnede als het kindje niet is ingedaald? Mijn oudste dochter was totdat ze gingen inleiden ook niet ingedaald, maar is eigenlijk nooit sprake van een keizersnede geweest...

4 jaar geleden

😳 oh maar dan zou ik gewoon toch aangeven dat je niet rustig meer zit af t ...
Thanks voor je berichtje! Fijn dat iemand me begrijpt haha 😊 Ga dr idd gewoon op aandringen maandag.. dit is niet grappig meer.. Jij super veel succes alvast voor maandag! 💪🏻

4 jaar geleden

Reactie op S123

Even uit nieuwsgierigheid, maar waarom misschien een keizersnede als het ki ...
Omdat er een kans is dat hij niet door mijn bekken past. Was bij mijn moeder ook het geval. Maar hoeft zeker niet kan ook gewoon goed gaan alleen een grotere kans😊 ze gaan dus wel eerst proberen vaginale bevalling te doen alleen als hij tijdens bevalling nog niet indaald kan een keizersnede nodig zijn dus ze wilde me daarop voorbereiden😊. wel gek dat ze dat nooit benoemd hebben toen misschien was er toen een ander beleid🤔

4 jaar geleden

Reactie op Druifje89

Thanks voor je berichtje! Fijn dat iemand me begrijpt haha 😊 Ga dr idd ge ...
Gewoon op aandringen hoor! Ze wilde mij tot 42 weken door laten lopen nou ik barste in tranen uit en inene kon van alles! Dus gewoon aandringen hoor als je op en klaar bent dan is dat gewoon zo!😊😘

4 jaar geleden

Reactie op Druifje89

Ik hoop voor jullie allemaal dat het inleiden meevalt! 😊 Hier nog geen af ...
Same here! Ik ben inmiddels 40w + 2d. Gisteren nog bij de VK geweest en gevraagd om te kijken of het een mogelijkheid was om me te strippen. Merk dat mijn eigen gezondheid nu achteruit loopt (ben al een week aan het snotteren, flink aan het hoesten en slaap nauwelijks).. Hier had ze bepaald geen oren naar: zíj was er geen voorstander van, want in dit stadium (fckn 40wkn, terwijl ik hier lees dat mensen bij 37/38 wkn al gestript worden?!) gaf het volgens haar alleen maar een nacht onnodig gerommel en zet het 9 vd 10x niet door.. Ze heeft niet eens gekeken of er überhaupt ontsluiting is! 😩 Als hij zich dit weekend niet uit zichzelf meldt, heb ik voor volgende week woensdag een afspraak bij een andere VK staan en dan houdt ik echt voet bij stuk.

4 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Iemand hier ervaring met mega veel harde buiken of iets wat er op lijkt? He ...
Ik heb dat va 3 weken voor mijn bevalling gehad. Deden geen zeer, maar hadden wel het verloop van een wee zo onder je ribben/maag. Paar dagen voor de bevalling idd ook soms heel regelmatig. Ik dacht dat het indalingsweeen waren. Dé weeën voelden wel anders aan iig.

4 jaar geleden

Reactie op 7sanne

Ik heb dat va 3 weken voor mijn bevalling gehad. Deden geen zeer, maar hadd ...
Dankjewel voor je reactie. Heb toch even de vk gebeld. Als ze pijnlijk worden moet k terug bellen maar voor nu hoef k (helaas) niets te doen.