68 Reacties

4 jaar geleden

Met BV wordt ook aangeraden met 6 maanden te starten met oefen hapjes. Met FV 4 maanden

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Met BV wordt ook aangeraden met 6 maanden te starten met oefen hapjes. M ...
Hier bij cb helaas niet;) heb al meerdere malen gehoord dat ik bijna mag starten en dit ook aanbevolen word ivm allergieën..

4 jaar geleden

Hier bij cb helaas niet;) heb al meerdere malen gehoord dat ik bijna mag st ...
Dan zou ik voor de zekerheid de huisarts raadplegen. Gewoon bellen en aangeven dat je twijfels hebt. 😊

4 jaar geleden

Reactie op Jannekesdraakje

Met BV wordt ook aangeraden met 6 maanden te starten met oefen hapjes. M ...
Ik geef bv en cb zei beginnen met groente oefenhapjes vanaf 4 maanden.

4 jaar geleden

Hey allemaal, ik denk dat ook deze site heel belangrijk is om te lezen. Hier vind je juiste/goede informatie. https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes/de-oefenhapjes-4-tot-6-maanden-.aspx

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Wat goed dat je dit zegt. Ik ben me gaan verdiepen hierin en de wetenschapp ...
Heb je ook linkjes naar de wetenschappelijke artikelen? Interessant!

4 jaar geleden

Graag gedaan! 😊 ik wist het ook niet, maar kreeg een paar duidelijke en we ...
ruim 5 jaar geleden, bij mijn zoontje konden we niet w88 met de vaste voeding, hij wilde meer eten dan dat hij mocht. 30 schepje kunstvoeding is de max. i.v.m. de nieren. Ik mocht alleen rijstepap geven vanaf 4 maanden en pas met 5 maanden alleen oefenhapjes en na 6 maanden pas werd het echt aangeraden vanwege de darmen ja. Ik gaf hem met 5,5 maanden dan ook, 4 lepels per dag. helft kwam eruit.

4 jaar geleden

Hoi dames! Hierbij wat linkjes naar artikelen; https://www.diakonessenhuis.nl/drupal/media//sites/default/files/2019-01/Artikel%20preventie%20pinda-allergie%20magazine%20kinderverpleegkunde.pdf?undefined https://www.groenevrouw.nl/blog/darmrijping-eerste-hapjes-bijvoeding

4 jaar geleden

Ik ben sinds 2 dagen gewoon begonnen. Potjes van Olvarit, nu 2 keer paar hapjes geprobeerd en ging al hartstikke goed! Ga steeds een dag of 4 dezelfde smaak geven en dan een andere groente proberen. Dit advies heb ik ook zo van het cb gekregen. Met rijstebloem pap wacht ik nog even, schijnt iets in te zitten wat ze niet elke dag mogen hebben (arseen ofzo)

4 jaar geleden

Hier 17 weken en ook begonnen! Wij hebben zelf wortels en bloemkool gekookt en daarna met de staafmixer en een beetje kookvocht glad gemixt. Ik kreeg de tip om het in een ijsblokjes vorm in te vriezen, zodat je handige porties hebt. Werkt supergoed! Elke dag ontdooi ik 1 blokje. Het eetdagboek en schema van nutricia is inderdaad heel handig.

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Hier 17 weken en ook begonnen! Wij hebben zelf wortels en bloemkool geko ...
super handig ga ik ook doen 🥰

4 jaar geleden

De wortels zijn een succes! 🥰

4 jaar geleden

Morgen andere smaken proberen

4 jaar geleden

Reactie op Vls

Hier 17 weken en ook begonnen! Wij hebben zelf wortels en bloemkool geko ...
Dit ga ik inderdaad ook doen! Ook met het hapjesplan van Nutricia, die spreek me erg aan!!

4 jaar geleden

Ik heb de groente gekookt, gepureerd en in ijsblokjesvormpjes geschept. Elke dag 1a2 blokjes om te 'oefenen'. Na 10 dagen wisselen we 1 blokje voor een andere groente.

4 jaar geleden

Reactie op VvA

Ik heb de groente gekookt, gepureerd en in ijsblokjesvormpjes geschept. El ...
Hey VVA, met welke groenten ben je begonnen? En geef je een tijdje dezelfde of wissel je af en na hoeveel dagen?

4 jaar geleden

Reactie op Hamerke

Mij zeiden ze een heel klein beetje aardappelen en dan een groente erbij, w ...
Waar kan ik deze schema halen? Hartelijk dank

4 jaar geleden

Ons mannetje is komend weekend 4 maanden. Gisteren voor het eerst wat geprakte banaan en een lepeltje erwtjespuree gegeven. Niet omdat dit zo gepland was maar omdat hij t eten uit de mond kijkt en t zo uitkwam. Het zijn echt alleen maar 3 of 4 babylepeltjes om te proeven. En afwachten wat t doet met de ontlasting. Dat lijkt vooralsnog goed te gaan. Mocht dit veranderen, dan stoppen we gewoon weer en wachten we nog even. Ik geef bv. De adviezen (cb, borstvoedingsorganisaties enz) lopen zó uiteen dat ik vooral mn gevoel probeer te volgen. Heeft bij mijn dochter ook goed gewerkt. Succes ermee!

4 jaar geleden

Ik ben sinds afgelopen weekend ook begonnen met oefenhapjes geven.. ze vind het vreselijk.. elke keer huilen en weer uittuffen.. iemand tips of is het even doorbijten?

4 jaar geleden

Reactie op Sylvianne

Ik ben sinds afgelopen weekend ook begonnen met oefenhapjes geven.. ze vind ...
Hier gaan zoete aardappel en wortel er heel goed in. Heb je dat al geprobeerd? 😊