6 Reacties

2 jaar geleden

Super knap. Hier doe ik er nog niks aan. Maar zou lekker op deze voet doorgaan. Als ze interesse erin toont en kan mooi op een speelse manier. zo wil ik ook een keer beginnen

2 jaar geleden

Leuk hè! Ons dochtertje heeft een aantal maanden geleden een week lang elke dag op een potje gezeten, een paar keer geplast en gepoept, wij supertrots natuurlijk! Maar na een week wilde ze er niks meer van weten, dus toen hebben we het maar weer gelaten. En vorige week ineens ging ze er weer op zitten en wil dan boekjes lezen. Nu paar dagen achter elkaar op het potje geplast. Soms wil ze zonder luier, soms met, soms staan 😅 we vragen soms of ze er op wil en soms gaat ze zelf. We leggen er geen druk op en prijzen haar de hemel in als ze iets op het potje doet. En als ze straks niet meer wil dan laten we het ook gewoon weer gaan. En als ze wel geïnteresseerd blijft, dan gaan we het steeds vaker 'aanbieden' op dezelfde momenten en dan zien we wel hoe ver we komen! Volgens mij is het het allerbelangrijkste om er geen druk op te zetten / strijd van te maken, net als met eten 🤣 oh ja en we hebben boekjes bij de bieb gehaald over op het potje gaan, nu doet ze dat allemaal na, inclusief wc papier en handen wassen haha, heel grappig!

2 jaar geleden

Leuk hè, zo'n eerste plasje! Ik zou nu lekker verder gaan. Bijvoorbeeld: 's Ochtends meteen na het wakker worden op het potje, na het middagdutje en voor het slapengaan. Dit kan je uitbreiden door een potje in de kamer (of wc beneden) te zetten en gewoon een onderbroek bij haar aantrekken 's ochtends. Ze heeft zeker al de leeftijd om aan te kunnen geven dat ze naar de wc moet. Nu is het aan ons als ouders om goed op deze -soms onopvallende- signalen te letten. Ik vind het een leuke uitdaging. Wij zijn overigens met 13 maanden begonnen met haar na haar dutjes op het potje te zetten. Gewoon gezellig met wat speelgoed en een boekje. Vrijwel altijd kwam er een plasje. Vanaf 17,5 maand zijn we verder gegaan en overdag een onderbroek aan gedaan. Uiteraard in het begin weleens wat plasjes opgeruimd, maar dit ging al heel snel goed. Ze wordt 17 februari 2 en geeft het altijd prima op tijd aan dat ze naar de wc moet. Veel succes en plezier met deze nieuwe fase! :)

2 jaar geleden

Ons zoontje wordt 4 feb 2 jaar, maar ga er nog niet aan beginnen. Hij toont soms wel interesse in de wc en wil altijd mee en papier erin doen. Dus dat mag.. Maar ga nog niet beginnen met het potje.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is van 11 feb. Ik zet m’n zoontje niet bewust op de wc. Maar hij heeft zelf al een aantal keer aangegeven dat hij op de wc wilde. Dit heb ik gewoon gedaan, daardoor heeft hij 2 keer geplast op de wc.

2 jaar geleden

Bedankt voor de reacties. Ik hou het erin. Gisteren potje beneden neergezet en in de middag weer aangeboden en ze heeft er meteen een flinke 💩 in gedraaid 😆 Binnenkort maar onderbroekjes en hemdjes kopen 😊