Hi allemaal, ik was benieuwd of er kindjes zijn uit de geboortemaand februari die al in potjes plassen en hoe jullie hebben geoefend.
Mijn dochter wordt 10 februari 2 jaar en we hebben nu ruim een jaar een potje op haar kamer staan waar ik haar af en toe met luier nog aan op zet. Dan maak ik een plasgeluidje (psshhhh) en probeer ik haar te leren dat ze in het potje kan plassen. De vorige keer dat ik haar zonder luier op het potje had gezet bleef ze er lang op zitten. We hebben toen 6 boekjes gelezen zonder dat ze had geplast. Vervolgens stond ze op hurkte ze naast het potje en een plasje op de vloer 😅
Daarna niet heel vaak meer geprobeert omdat ik van plan was te gaan oefenen komende lente en zomer. Lekker makkelijk als ze alleen maar een luier om heeft van onderen dacht ik. Maaaarrrr vanavond vlak voor het naar bed gaan pakte ze zelf het potje ging erop zitten na dat ik haar luier af had gedaan en deed ze haar eerste plasje in haar potje! Ik ben heel trots natuurlijk maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit het beste kan doorzetten. Wat zijn jullie ervaringen? En hebben jullie tips?