716 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Ik ben momenteel 9+4 weken en mijn buik is voor mijn gevoel echt huge. Zo ...
Ik heb t s avonds dat ie enorm is! Ik ben 10 weken en s ochtends zie je er bijna niets van maar eind van de dag is ie echt zo opgeblazen! 😬🙈 bij jou ook? Of is het bij jou ook s ochtends?

5 jaar geleden

Reactie op Sanne87

Ik heb t s avonds dat ie enorm is! Ik ben 10 weken en s ochtends zie je er ...
Bij mij ook idd in de avond. Overdag zie ik ook wel een buikje, maar die doet geen pijn. S avonds dan trekt de huid. Vandaag heb ik olie en crème gekocht om op mijn buik te smeren

5 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Bij mij ook idd in de avond. Overdag zie ik ook wel een buikje, maar die d ...
Ja een goed idee! Ga ik ook proberen! Dank je wel 😊🍀

5 jaar geleden

Tip! Amandel olie schijnt echt heel goed te werken tegen trekje de buik.

5 jaar geleden

Reactie op Shanna-25

Zowel mijn genecoloog als de hoofdgenecoloog van het uza zeggen dat het 90% ...
Ow bijzonder want bij mij zeiden ze dat met de 12 weken het geslacht er op de echo's nog identiek uitziet en pas later uitwendig zichtbaar zal zijn.

5 jaar geleden

Mijn buik is ook al aardig zichtbaar (10+5 dagen). Ik moet daar nog wel een beetje aan wennen hoor. Ik paste 2 dagen geleden een nauwsluitend jurkje in de veronderstelling dat dat Ik die nog wel aan zou kunnen voor aankomend weekend, maar daar had ik me mooi in vergist. Buikje was overduidelijk aanwezig en ik kon mijn buik ook echt niet meer strak/recht maken. Ik heb de afgelopen weken vooral ruime blouses en ruimvallende jurkjes gedragen waar het niet zo in opvalt. Ook voor mezelf niet zo blijkt. Maar nu is er geen ontkomen meer aan. Bijzonder en vreemd tegelijk dat je eigen lichaam binnen een paar weken al zo veranderd. Op dit moment voelt het alsof mijn lichaam qua veranderingen al even een sprintje geeft genomen: buikje duidelijk zichtbaar en borsten zijn enorm. Maar mentaal kan ik het nog niet zo goed bijbenen dat mijn lichaam veranderd. Ik heb er al het vertrouwen in dat zowel mentaal als fysiek uiteindelijk weer gelijk gaan lopen ;-)

5 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Ik ben momenteel 9+4 weken en mijn buik is voor mijn gevoel echt huge. Zo ...
Tot 13 weken kan de eicel nog splitsen, dus het kan wel degelijk nog een tweeling zijn. Maar ik heb precies hetzelfde, nu net 12 weken en ik vind mijzelf echt huge

5 jaar geleden

Nu 12 weekjes, deze foto is echter nog van 11 weken, maar jeetje wat voel ik mij groot!

5 jaar geleden

Reactie op Megann

Tot 13 weken kan de eicel nog splitsen, dus het kan wel degelijk nog een tw ...
Bij 13 weken is dat echt niet meer mogelijk hoor. De max is 8 tot 13 dagen na bevruchting. Dan heeft de meerling 1 placenta en 1 vruchtzak. En een meerling zwangerschap is vanaf 6 weken al waar te nemen op een echo.

5 jaar geleden

Maar hoe kan je dan 1 foetus zien op de echo? Dan hadden dat er toch al 2 moeten zijn.....

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Maar hoe kan je dan 1 foetus zien op de echo? Dan hadden dat er toch al 2 m ...
Ja vind ik ook een gek idee! Maar het schijnt echt te kunnen! Mijn verloskundige vertelde het en je kunt het ook terug vinden op internet! Lijkt mij bizar als het er eerst 1 was dat het er dan toch opeens 2 zijn!!

5 jaar geleden

Tweeeig is als er twee eitjes zijn vrijgekomen en beide zijn bevrucht. Na 13 weken is je kindje al zo goed als 'af'. Dan is er geen ei meer maar een foetus.

5 jaar geleden

Een tweeeige zwangerschap kan volgens mij alleen als er 2 eitjes bij de bevruchting zijn. Daarom lijken die kinderen ook niet op elkaar. Dit komt vaak voor bij vrouwen die bij elke eisprong 2 eitjes aanmaken. Bij een eeneiige zwangerschap deelt het eitje zich met dezelfde samenstelling als het eerste eitje.

5 jaar geleden

Reactie op RlovesY

Een tweeeige zwangerschap kan volgens mij alleen als er 2 eitjes bij de bev ...
Hoe dat zit zou ik niet weten

5 jaar geleden

Heb je de internetsite waar ik dit kan vinden dan?

5 jaar geleden

Als de eicel met 13 weken nog splitst is het per definitief geen tweeeiige tweeling. Dit ontstaan namelijk alleen uit twee eicellen.

5 jaar geleden

Reactie op Mommyliv

Als de eicel met 13 weken nog splitst is het per definitief geen tweeeiige ...
Sorry, klopt, dat zei ik verkeerd!

5 jaar geleden

Reactie op Megann

Tot 13 weken kan de eicel nog splitsen, dus het kan wel degelijk nog een tw ...
Nee dat kan echt niet met 13 weken hoor, haha. Mijn man vroeg bij de 7 en 9 weken echo: het is er toch maar een he? 😛 Mijn verloskundige zei: ja er komt er nu echt niet zomaar nog een bij hoor, dan had ik hem allang moeten zien.

5 jaar geleden

Nee dat kan echt niet met 13 weken hoor, haha. Mijn man vroeg bij de 7 en 9 ...
Ja dat dacht ik dus ook. Heb het net het aan mijn verloskundige gevraagd, ze zei we maken het vaak pas na 12 a 13 weken bekend aan de ouders omdat hartslagen vaak net zo snel gaan en ze het niet kunnen onderscheiden en omdat er vanaf dan echt te zeggen is of beiden baby's het gaan overleven of dat er niet toch 1 overleefd. Dat bedoelen ze dus met eicel splitsen, dat het toch 1 baby wordt in plaats van 2. Mijn fout, ik begreep het verkeerd. Ze zei vaak kun je pas na 12 weken beiden baby's zien omdat ze soms voor elkaar zitten of er maar 1 te zien is door verstrengeling

5 jaar geleden

Reactie op Megann

Ja dat dacht ik dus ook. Heb het net het aan mijn verloskundige gevraagd, z ...
Ooh help, ik dacht dat het er zeker 1 was maar je ziet ze dus niet allebei meteen.. Haha nouja het zal er toch wel maar eentje zijn denk ik 😛