716 Reacties

5 jaar geleden

Mijn buikje met 12 weken en 6 dagen. Mag niet gedeeld worden op social media niemand weet het nog!

5 jaar geleden

Reactie op RidderCindy

Kun je via de nipt te weten komen of het een jongen of meisje is? Wij hebbe ...
Ja maar je moet dat op aanvraag zetten, gynea vraagt dit of je dit wil weten... wij kregen een beveiligde mail met uitslag test en geslacht 🤗

5 jaar geleden

Reactie op Julie V

Ja maar je moet dat op aanvraag zetten, gynea vraagt dit of je dit wil wete ...
Nee in Nederland mag dit niet.

5 jaar geleden

Reactie op Julie V

Ja maar je moet dat op aanvraag zetten, gynea vraagt dit of je dit wil wete ...
In Nederland mag dat niet omdat je dan op basis van het geslacht een abortus zou kunnen laten plegen.

5 jaar geleden

Reactie op VGeelen

In Nederland mag dat niet omdat je dan op basis van het geslacht een abortu ...
Wow is dat de reden ? Dat kunnen mensen toch ook doen na een geslachtsecho? Abortus mag tot de 24e week.

5 jaar geleden

Reactie op jdk85

Wow is dat de reden ? Dat kunnen mensen toch ook doen na een geslachtsecho? ...
Standaard 13 weken, in speciale kliniek 22 weken. Mijn vk gaf aan dat dat de reden was

5 jaar geleden

12+5 dagen💙❤💞

5 jaar geleden

Reactie op VGeelen

Standaard 13 weken, in speciale kliniek 22 weken. Mijn vk gaf aan dat dat ...
Ohh ok, toch zou ik het gek vinden als mensen zoveel geld voor een nipt test zouden betalen om evt abortus te laten plegen daarna omdat ze weten wat het geslacht is. Maarja waarschijnlijk heb je er wel van die mensen bij zitten 🤷🏽‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op Sara1984

Gisteren echo van 12 weken gehad. En de gyneco is er 70 procent zeker van.. ...
Ken je de nub theorie? Volgens mij is het met deze theorie ook een meisje

5 jaar geleden

Reactie op jdk85

Ohh ok, toch zou ik het gek vinden als mensen zoveel geld voor een nipt tes ...
In België kost de nipt test maar 8,68 euro. De rest is ten laste van het ziekenfonds. Hier is het de normale gang van zaken dat iedereen zo een test laat doen.

5 jaar geleden

Reactie op Sara1984

In België kost de nipt test maar 8,68 euro. De rest is ten laste van het zi ...
Wat een groot verschil zeg. Ik moest 175 euro betalen en akkoord gaan dat ze mijn gegevens 15 jaar lang mogen bewaren, inclusief medisch dossier. Als je anoniem wilde moest je iets van 475 euro betalen!

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Wat een groot verschil zeg. Ik moest 175 euro betalen en akkoord gaan dat z ...
Je bent niet verplicht om akkoord te gaan met het bewaren van je bloed, als je dat geweigerd hebt kun je alsnog de nipt laten uitvoeren. Wel heeeel duur zeg, als je het anoniem wilt laten doen! 😯

5 jaar geleden

Reactie op HZ

Je bent niet verplicht om akkoord te gaan met het bewaren van je bloed, als ...
Gek, want ze vroegen het inderdaad ook aan mij maar ze bewaren je bloed 15 jaar anoniem ;). Nog even gebeld met het vumc waar mijn bloed heen gaat en ook de bioloog bevestigde dat.

5 jaar geleden

Gek, want ze vroegen het inderdaad ook aan mij maar ze bewaren je bloed 15 ...
Mij is verteld dat je bloed wordt weggedaan na de nipt als je niet akkoord gaat met het bewaren ervan. Ze bewaren wel de (anonieme) onderzoeksgegevens.

5 jaar geleden

Misschien een rare vraag maar ben nu 14 weken krijg nu een buikje (Ben wat stevig) mensen die mij niet kennen denken gewoon hou je buik in en doe er wat aan. Heb er best moeite.mee hoe ik er nu uit zie. Hebben meer van jullie dit?

5 jaar geleden

Reactie op HZ

Mij is verteld dat je bloed wordt weggedaan na de nipt als je niet akkoord ...
Ja kopt maar als je toestemming geeft wordt je bloed dus wel bewaard maar dan wel anoniem :)

5 jaar geleden

Reactie op Vend

Misschien een rare vraag maar ben nu 14 weken krijg nu een buikje (Ben wat ...
Herkenbaar. Ben bijna 13 weken. Niet zozeer stevig maar mijn kleine buikje (onderin) is nu iets groter geworden maar niet echt een mooi zwangerschapsbuikje. Fijn in je bikini! Nog maar even geduld hebben ben ik bang.

5 jaar geleden

Reactie op Vend

Misschien een rare vraag maar ben nu 14 weken krijg nu een buikje (Ben wat ...
Ik kan sinds gisteren de broek nog moeizaam dicht krijgen, ik ben van mezelf ook stevig maar draag nu gewoon wijde jurkjes, valt het minste op! Natuurlijk geen soepjurken hahaa

5 jaar geleden

Reactie op Vend

Misschien een rare vraag maar ben nu 14 weken krijg nu een buikje (Ben wat ...
Ja zeker. De 1 vraagt echt bewust of ik zwanger ben maar dan denken ze dat ik al 6 maanden of meer ben. En andere zeggen inderdaad dat ik aangekomen ben of dat ik mn buik in moet houden. Ik heb meer een onderbuikje wat nu opzwelt. Ik draag nu van noppies van die onder shorts en die brengen mn buik iets meer in vorm dus dan lijkt het wat ronder. Helpt wel hahaha

5 jaar geleden

Reactie op Vend

Misschien een rare vraag maar ben nu 14 weken krijg nu een buikje (Ben wat ...
Heb precies hetzelfde , het is jammer dat je hier geen prive gesprekken met elkaar kan hebbn dan kan je gezellig kletsen over onderwerpen waar je allebei iets aan hebt