30 Reacties

4 jaar geleden

Gewoon lekker op zn buik laten slapen zou ik zeggen.. ik denk altijd maar: als ik gedwongen zou worden om op mn rug te slapen, zou het ook drama zijn😂. Als het goed gaat (sterke nek), zou ik het dus gewoon doen.

4 jaar geleden

Hoeveel maandjes is je zoon? Zodra ze hun hoofdje kunnen optillen is het veilig genoeg. Mijn dochtertje slaapt ook vanaf 5 maandjes op dr buik

4 jaar geleden

Ik heb ook een buikslaper en zit nu in een fase waarin gij snachts wakker wordt. Maar dat is de natuur want mijn dochtertje was dan een rugslaper had nooit de neiging op haar buik te gaan leggen. Kan ook wel wat raadt gebruike 🙈

4 jaar geleden

Och onze zoon en dochter zijn ook buikslapers. Ik maak me er niet druk om...

4 jaar geleden

Reactie op Kmldrbhr

Hoeveel maandjes is je zoon? Zodra ze hun hoofdje kunnen optillen is het ve ...
Bijna 6 maanden nu. Hij kan zijn hoofdje heel goed optillen en schreeuwt toch wel als hij iets niet fijn vind😂 toch twijfel ik omdat het zo erg wordt afgeraden

4 jaar geleden

Hier ook een buikslaper. Voordat ze zelf kon draaien altijd op haar rug geslapen, maar nu ze zelf alle kanten op gaat laat ik haar lekker haar eigen slaaphouding uitkiezen. CB moet tot 6 maanden het afraden om op de buik te slapen in verband met verhoogd risico op wiegendood, maar je kent je eigen kind altijd beter dan dat de artsen en verpleegkundigen van het cb doen. Dus volg vooral je eigen gevoel hierin.

4 jaar geleden

Mijn dochtertje is ook een buikslaapster. Ik leg haar wel op de rug, maar na enkele seconden draait ze op de buik. Ik vind het prima. :)

4 jaar geleden

Mijn zoontje is vanaf het begin af aan een buikslaper geweest. Toen hij net geboren was, viel hij ook altijd bij mij of mijn man op de borst in slaap. Dan konden we hem wegleggen in z’n wiegje, op de rug. Overdag lukte dit minder, werd hij snel weer wakker. Daarom sliep hij vanaf zes weken ongeveer overdag op de buik in de box, dan konden we het in de gaten houden. Vanaf dat hij in het ledikantje ligt, toen hij te groot werd voor de wieg, draait hij zelf op z’n buik. Dit doet hij sinds hij tien weken was. Nu is hij zes maanden en draait z’n hele bed door. Eerst even gymmen voor het slapen en daarna net zo lang draaien tot hij lekker ligt. Doorgaans eindigt hij op z’n buik. 🥰

4 jaar geleden

Fijn om te lezen dat wij niet de enige zijn😃 Ben wel wat gerustgesteld nu.. wil hem namelijk niet wakker maken tijdens het draaien naar zijn rug omdat hij dan schrikt en daarna nie tmeer verder kan slapen

4 jaar geleden

Mijne slaapt op zn buik sinds hij 3 weken is😁

4 jaar geleden

Ik heb ook een buikslaper, soms tilt ze haar kontje ook nog eens omhoog 😅 en zo laat ik haar ook slapen. Vindt ze heerlijk! Mag ik vragen waarom cb en de artsen jou dit aanraden? Ik hoor het namelijk voor het eerst🙄

4 jaar geleden

Ik heb ook een buikslaper, soms tilt ze haar kontje ook nog eens omhoog 😅 ...
Aanraden om op de rug te slapen dan..

4 jaar geleden

Mijn kleine werd iedere keer s avonds en s nachts wakker van dr eigen bewegingen. Nu zelf een brede band aan de rug van de slaapzak en dan om het matras heen. Dan slaapt ze stuk beter en rustiger. En ze heeft toch nog genoeg ruimte om te bewegen. Eerst deed ik altijd een dekentje kort opmaken en dan de beentjes eronder maar met de zomerse tempratuur is dat geen doen. Slaapzak is van hydrofiele stof dus lekker luchtig.

4 jaar geleden

Aanraden om op de rug te slapen dan..
Omdat het een groot risico is ivm wiegendood is het veiliger om op de rug te slapen hebben ze gezegd. Ons zoontje tilt ook zijn kontje omhoog zo leuk om te zien😃

4 jaar geleden

Ons dochtertje slaapt ook meestal op haar buik. Bij ons raadde de dokter aan van haar altijd wel op haar rug te leggen, maar als ze zelf op haar buik rolt haar te laten liggen. Zeker als ze het hoofdje zelf goed kunnen optillen of zelf kunnen terug rollen, maken ze er hier geen probleem uit.

4 jaar geleden

Ik leg onze tweeling beide op de rug te slapen. De ene dommelt zo in de andere draait steeds op buik. Ze slapen beide heerlijk. Ik laat ze liggen zoals ze indommelen. Ik was na mijn zwangerschap ook kei gelukkig dat ik terug op mijn buik kon slapen. Maak je er vooral geen zorgen over. En ga af en toe eens kijken als je dit een beter gevoel geeft. Komt helemaal goed!

4 jaar geleden

Hier sinds een aantal weken een buik slaper. Hij is mega sterk en rolt al vanaf maanden van rug naar buik en andersom. Dus als hij liever op zijn buikje slaapt vind ik dat helemaal prima..

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft nu ook al 2 nachten op haar buik geslapen. Vind het doodeng. Ben paar keer gaan checken of ze nog wel kon ademhalen. Ze sliep ook beide nachten door tot half 8 in de ochtend, dus ze vind het blijkbaar fijn. Ik ben alleen heel bang dat ze haar hoofdje nog niet goed genoeg kan optillen. Heb haar goed in de gaten gehouden op de camera en wel een paar keer gezien dat ze haar hoofd van links naar rechts draaide, maar ook een keer dat ze met haar neus in het matras lag. Wel met armpje onder haar hoofd dus ze lag niet vol in het matras. Weet niet zo goed wat ik hier nu mee moet... 😅

4 jaar geleden

Lekker op zn buik laten slapen! Mijn dochter heeft afgelopen half jaar op haar buik geslapen en dat ging prima. Nu slaapt ze op haar rug, ze wil absoluut niet meer op haar buik. Ik heb zelf een Aero Sleep matras en een babyfoon met camera. Zo hield ik haar in het begin goed in de gaten. Je zoontje kan misschien al omdraaien en zijn hoofd goed omhoog doen? Dan komt het vast helemaal goed.

4 jaar geleden

Reactie op ElinedeJong

Lekker op zn buik laten slapen! Mijn dochter heeft afgelopen half jaar op h ...
Wij heb ook een aero sleep en babyfoon met camera overdag laat ik hem dan ook gewoon op zijn buik slapen maar de nachten vind ik dan toch nog wel een beetje eng omdat hij niet van zijn buik naar zijn rug kan terugen maar de afgelopen 3 nachten gaat het goed als het hEm niet lukt dan laat hij zich wel horen😂 Na de reactie ben ik wel wat erustgesteld en laat hem voortaan gewoon lekker liggen zoals die ligt