16 Reacties

4 jaar geleden

Wij hadden onze kleine man ook terug gedraaid 's nachts... Hij begint ook te jammeren zodra hij moe wordt en het niet meer leuk vindt. Alleen nu merken we dat hij' s nachts op zijn buik slaapt 🤔🤭 dit is sinds een 1,5 week.. Wellicht 'went' de kleine van jullie ook aan slapen op zijn buik. Succes in ieder geval

4 jaar geleden

Yes! Ik weet er alles van. Mijn dochtertje draaide vanaf 16 weken constant op haar buik, ook in bedje. Niks hielp. Moest haar meerdere keren terug draaien omdat ze begon te jammer (ze kon zelf ook prima terug, maar deed dat niet). Ook geprobeerd te laten liggen, maar dat werkte niet. Nu ineens, vanaf zo’n 3 weken terug, slaapt ze op haar buik. Ik had niet gedacht dat het ooit nog zou gebeuren, maar toch. Vind het heerlijk nu, want ze valt gewoon in slaap op haar buik en hoef niet telkens te lopen. Voor nu heb ik geen tips. Ik heb ook vanalles geprobeerd maar niks werkte. Misschien dat wanneer je kindje doorheeft dat slapen op de buik ook kan, het dat gaat doen. Ik hoop het voor je!!

4 jaar geleden

Reactie op EvB

Yes! Ik weet er alles van. Mijn dochtertje draaide vanaf 16 weken constant ...
Hier exact hetzelfde! Inmiddels slaapt ze al bijna 2 maanden op haar buikje of zij. En slaapt veel sneller in en langer door....

4 jaar geleden

Hier hetzelfde meegemaakt. We draaiden hem telkens terug omdat hij ook begon te jammeren. Soms meerdere malen per nacht en zelfs meerdere keren na elkaar. We zijn nu een drietal weken verder en het is fel geminderd. Het gebeurt nog af en toe s nachts maar nu houdt hij meer zijn acrobatie kunstjes voor overdag. Ik denk dat ze alles wat nieuw is willen testen zodra ze wakker zijn en dus ook wanneer de ouders slapen 😅 Misschien kan je hem tussen een voedingskussen leggen. Heeft hij minder plek om te draaien. Succes. Hier ging het vanzelf over dus hopelijk bij jou ook.

4 jaar geleden

Wat wij doen is een laken in de lengte oprollen/vouwen en deze over zn middel strak instoppen . Zn benen en bovenlichaam liggen dan nog los. Hierdoor kan hij wel bewegen maar niet omdraaien

4 jaar geleden

Tip van de dag: geduld😁 Ook dit is een fase van ontdekken en het is pittig vooral omdat je zelf minder slaapt en steeds eruit moet maar het word echt minder en beter. De tips om vast te leggen of iets in het bedje zou ik absoluut zelf niet doen Ivm stikkings gevaar. Zou liever tig keer eruit gaan ( hoe k*t ook) dan extra risico hebben op stikken

4 jaar geleden

Hier hetzelfde gehad. Vaak snachts eruit om het terug te draaien. We hebben hem toen met voeten bijna tegen het bedeinde gezet en de slaapzak achterin strak ingestopt. Dat hielp een tijdje. Later hebben wij maar gelaten. Hij is nu bijna 7 maand en slaapt sinds een maand op zn zij en op zn buik.

4 jaar geleden

Ohh mijn dochter wel gelukkig een buikslaper, deed ze in een keer vanaf maand 5. Maar neefje van haar had precies hetzelfde, die stopte ze ook gewoon strak in. Was ook bij hem geen fase.. en hij is inmiddels 1.5 en slaapt er nog steeds goed op.

4 jaar geleden

Ik las in een soortgelijke thread iemand die te lange slaapzak intukte aan voeteneind. Mooi gevonden :)

4 jaar geleden

Mijn baby draaide telkens dezelfde kant op. Heb hem helemaal aan die kant van zijn bedje gelegd. Nu had hij geen ruimte meer om om te rollen en sliep hij gewoon door op zijn rug.

4 jaar geleden

Hier ook precies hetzelfde gehad. Heeft 4 weken geduurd. Elke nacht minstens 5/6 keer eruit om hem om te draaien. Nu slaapt hij sinds een week op zijn buik. Klinkt vervelend, maar heb geduld! Het komt goed.

4 jaar geleden

Wij hadden dit ook wat hielp was goed strak instoppen met een de ken/laken. In de zomer wat lastiger maar nu kan het weer!

4 jaar geleden

Wij kunnen het draaien beperken door hem heel strak in te stoppen. Aan de zijkanten van zijn ledikant stoppen we een hydrofiele doek (in lengte gerold) om het extra stevig te maken. Anders gooide onze zoon z'n deken zo van 'm af. Succes!

4 jaar geleden

https://www.google.com/shopping/product/13844376702648016177/image?q=snoozzz+slaapwikkel&oq=s+&aqs=chrome.1.69i57j69i59l3j69i60.1130j1j4&client=ms-android-huawei-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8&prds=cid:13844376702648016177,cs:1,sgro:iv&sa=X&ved=2ahUKEwit5du84qfqAhXIzaQKHfanAH4Q-K4BegQICxBV Wij hadden hetzelfde probleem en hebben deze Snoozzz slaapwikkel gekocht. Uiteraard weer niet pedagogisch verantwoord volgens het consultatiebureau, maar werkt wel echt fantastisch. Onze kleine meid werd gelijk uitgeruster wakker, want niet alleen voor jezelf is het onrustig slapen. Ondertussen gebruiken we hem 2-3 maanden, slaapt ze tussen de middag bij oma al zonder en laatst op vakantie is het in het campingbed zonder ook goed gegaan. Thuis in dr bedje geeft ze hem soms bijna aan 😂 Maar wij vonden het echt een uitkomst

4 jaar geleden

Wij hebben 2 opgerolde handdoeken langs hem liggen, laag genoeg zodat hij er niet met zn gezichtje tegen kan liggen maar blokkeert dus wel zn draaibeweging waardoor hij ofwel op zijn zij slaapt, ofwel terug naar de rug rolt :)

4 jaar geleden

Mijn dochter slaapt in een sleepyhead, ze kan niet zonder. Geprobeerd om zonder sleepyhead te slapen maar ze ligt binnen no time dwars. Op haar buik, benen door de spijlen, hoofd tegen de spijlen, dwars in bed, noem maar op. Voorlopig dus nog gewoon in haar sleepyhead.