26 Reacties

4 jaar geleden

Wij zijn misschien wat té makkelijk, maar wij laten iedereen hem vasthouden die dat wil.. alle familie. We krijgen verder geen bezoek meer, nu hij 6mnd is is bijna iedereen wel geweest. We hebben een sterk vermoeden dat mijn man Corona gehad heeft in het kraambed (benauwd, verkouden, hoesten) en zijn vader had het waarschijnlijk een maand later ook, die had ook koorts. Misschien dat we daarom wat minder bang zijn om het (opnieuw) te krijgen 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Als ik zie dat diegene aan wie ik haar wil geven niet verkouden is of niest geef ik haar gewoon. Evengoed loop ik straks in de supermarkt hoest iemand onbewust Corona in de rondte en breng ik het ook over.... maar ik denk misschien te licht er over. Vind het wel belangrijk dat m’n dochter niet eenkennig wordt

4 jaar geleden

ik was in het begin ook heel bang, maar ben nu wel makkelijker. Omdat we een sterke dame hebben, die het erg goed doet ondanks haar kleine geboorte. Ze was erg klein, nog steeds onder gemiddeld, maar omvang is zeker 3,5 keer de geboorte. Bijna 6 mnd nu. Ik hou zelf wat afstand. maar alleen famillie mag haar vast houden. Stel he er gebeurd iets met die familielid, komt te overleiden, dan zul je spijt krijgen dat je jouw broer, moeder of wie dan ook van de familie je hebt laten vasthouden. Wel net als in ziekenhuizen, duidelijk zijn, zijn ze coronaproof, dan wel.

4 jaar geleden

Jij moet doen waar jij je goed bij voelt.. ik laat iedereen( die dichtbij staat en waar ik mij goed bij voel) hem vasthouden maar ze moeten wel eerst hun handen goed wassen. Leg jou gevoel uit aan je broers en schoonzussen(ze hebben er maar mee te dealen)😄 ik ben bij mijn eerste heel beschermend geweest en wanneer ze hem 1 minuut hadden gehad was hij weer van mij! Nu bij de 3e mogen ze hem gerust een paar uur lenen🤣 (ik hou evenveel van allemaal maar je word makkelijker)❤

4 jaar geleden

Reactie op UBEK

ik was in het begin ook heel bang, maar ben nu wel makkelijker. Omdat we ee ...
Mijn zoon was ook klein bij de geboorte. En nog altijd klein en licht voor zijn leeftijd. Maar idd ijzersterk. Er is gewoon zo weinig bekend over de overdracht van het virus via kinderen. Maar wil ook niet te panisch zijn. Morgen hebben we een verjaardag. Net met mn man besloten dat vasthouden wel kan. Mits geen klachten etc 😊

4 jaar geleden

Ik heb hier idd ook ak veel over nagedacht, maar ons kleintje gaat ook naar de creche, en daar krijgt hij van veel gezinnen verschillende bacteriën binnen denk ik dan, dus ik ontneem het mijn eigen falilie niet, maar natuurlijk wel indien ze zich gezond voelen en ik zeg ook wel dat ze hun kusjes bij mogen houden haha, niet dat dit veel zou uitmaken 😁

4 jaar geleden

Wij laten ons zoontje vasthouden waarvan wij weten dat mensen 1,5 afstand houden en die geen verkoudheids klachten hebben. Mensen die geen 1,5 meter afstand houden zeggen we gewoon eerlijk bij dat we het liever niet willen. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt !

4 jaar geleden

Ik ben er eerlijk gezegd ook best makkelijk in geworden! Familie en vrienden houden m’n dochter gewoon vast.. mits ze zich goed voelen natuurlijk, maar anders zouden ze nieteens langskomen.

4 jaar geleden

Onze zoon gaat naar de kinderopvang en daar wordt hij ook vastgehouden en komt hij in contact met anderen, dus wij zijn er een stuk makkelijker in geworden. Maar eigenlijk houdt alleen familie hem vast en misschien twee vrienden of zo als ze willen. Wij hebben ook een bubbel van mensen waar wij zelf mee omgaan en die over de vloer komen. Als mensen klachten hebben dan komen wij niet bij elkaar in de buurt. Begrijp dat het lastig is, maar het is jouw kindje dus gewoon lekker doen wat voor jou goed voelt.

4 jaar geleden

Begrijp wat je bedoelt. Ons dochtertje was prematuur dus de eerste weken hebben alleen mijn man en ik haar vastgehouden omdat al het andere haar te veel energie kostte. Toen ze eenmaal wat groter was kwam de corona.. Sinds een paar weken hebben we besloten dat onze broers en zussen haar vast mogen houden + schoonzussen en zwagers. Verder nog niemand. Er is eigenlijk zo weinig bekend over de overdracht van het virus dat ik liever het zekere voor het onzekere neem. Sommige mensen hebben er moeite mee maar goed het is onze keuze 😉

4 jaar geleden

Hier 2 astma ouders maar mijn zoon gaat gezellig rond hoor. Ik vind het passend bij zijn ontwikkeling om ook door andere handen vastgehouden te worden. Hij gaat naar de opvang waar hij telkens andere leidsters ziet, mijn broer/zwager en schoonzus/zwager en opa’s en oma’s houden ben vast, mijn vriendinnen ook... 😊 Mijn zoon geniet er erg van en mijn omgeving ook. ♥️

4 jaar geleden

Hier nog voor de corona bevallen althans toen het in opkomst was. Klein geboren dus toen wat voorzichtig maar daarna gewoon bij iedereen. Nu nog het leven gaat door ook met corona en het is ook goed voor de ontwikkeling van je kindje. Maar ieder zo zijn eigen keuze als je je er maar goed bij voelt

4 jaar geleden

Wij hebben ja de bevalling toen de eerste patiënt in Tilburg werd vermeld (waar wij ook wonen), niemand meer binnen gelaten, geen kraambezoek, boodschappen werden voor me gedaan etc. Zat echt opgesloten. Na een tijd mochten wij weer aan het werk, en dan wordt alles toch anders. Op het werk nemen we beiden extra extra extra onze voorzorgsmaatregelen omdat we contactberoepen hebben. Maar daarnaast hebben wij ook een soort van bubbel waar we momenteel alleen mee omgaan. Voor de rest blijft iedereen op afstand en mogen er maar heel weinig haar vasthouden. En dat begrijpen ze allemaal. Wij hebben daarnaast een gastouder voor 2 maal per week, daar komt ze ook in aanraking met andere kids die ook allemaal weer ouders hebben natuurlijk. Dus helemaal tegenhouden kun je niet. Pas ook alle drie heel ziek geweest hier via ons kleintje, was een gewone griep gelukkig, maar wel heftig. Dan begrijp je ineens weer waarom je idd nog steeds zo’n afstand van anderen houdt en goed op moet passen. Ik houd niet enkel rekening met mijn kleine, maar ook met mijn vader van 80. Ik wil daar met afstand houden kunnen blijven komen. Dit omdat hij dat en wil, en wij weten dat ie anders gaat dementeren en achteruit gaat. Poeh, wanneer wordt het leven toch weer normaal, dit is echt verschrikkelijk toch.

4 jaar geleden

Onze zoon is bijna 6.5 maand, en familie houdt hem gewoon vast. Mocht iemand verkouden zijn o.i.d., dan komen ze niet/houden ze hem niet vast. Mijn man vond het ook lastig, maar het voelde goed om deze keuze te maken. Je merkt dat het wereldje enorm klein wordt, doordat hij weinig mensen leert kennen (huilde in het begin heel veel als hij door iemand anders (broer/zus) werd vastgehouden die hij niet zovaak zag vanwege corona). Doen waar je je zelf goed bij voelt, blijft helaas lastig ..

4 jaar geleden

Alleen familie en opvang mogen hem vasthouden. Verder niemand. 1.5 meter blijven wij ons aan houden, net als de overige richtlijnen. Wat een ander doet moet hij zelf weten maar niet in onze nabijheid😉

4 jaar geleden

Het blijft lastig hoor. Die keuze heb je niet 1,2,3 gemaakt. Ik heb ook nog een zoon van 6, die tijdens de corona erg verdrietig was omdat ie niet met vriendjes kon spelen. 1,5 meter afstand blijft lastig. Ik blijf het doen, maar ik doe ook mijn ding. Het enige wat ik niet doe is drukke plaatsen bezoeken. Ik doe meer aan onlinewinkelen, maar boodschappen doe ik wel zelf. Met mijn dochter. Vooral op tijdstippen wanneer het rustig is. Ik kan niet verw88 dat iedereen alles voor mij doet. Dat breekt ook op. In heg begin deed mijn zusje alles voor me, boodschappen en mijn zoon vermaken. En dat na haar werk. Daar werd ze ook moe van. Mijn man heeft MS en die werkt gewoon, maar die wil ook op afstand buiten eten, beetje genieten van het weer. Dit is waarschijnlijk wel iets blijvends. Blijf voorzichtig en doe waar jij je goed bij voelt. Ik let heel goed op, maar geloof ook dat mocht God het willen, dan kunnen we het ook via het werk van mijn man krijgen, of door mijn zoon, die het via school heeft opgelopen.

4 jaar geleden

O ja en ik moest tijdens de crisis, wekelijks naar het ziekenhuis. Waarbij toendertijd de ziekenhuizen vol zaten met coronapatienten.

4 jaar geleden

Wij zijn er wel heel streng in. We hebben geen visite gehad binnen tijdens mijn verlof. Pas sinds een maand komen er af en toe mensen langs en dan op 1,5m. Geen haar op mijn hoofd die zich comfortabel voelt die kleine in de armen van een ander te leggen. Ik vind nog steeds dat er zoveel tegenstrijdigheden zijn mbt Corona, neem liever het zekere voor het onzekere. Mijn moeder past sinds een paar weken op en over een week gaat ze naar de crèche. Vreselijk vind ik het, maar ik ontkom er niet aan.... Het kwetst mijn schoonmoeder bijvoorbeeld wel, maar de gezondheid van m’n kind vind ik belangrijker dan de gevoelens van anderen. Dochter is overigens helemaal niet eenkennig. Toen m’n moeder ging oppassen na 5 maanden vond ze het helemaal prima.

4 jaar geleden

Niemand mag mijn baby vasthouden.. Het idee alleen al. Boeit me ook geen zak dat ik daar anderen mee kwets!

4 jaar geleden

Ik heb het er ook wat lastig mee. Maar in de crèche wordt ze ook vastgehouden door anderen, dus bij mij mogen mijn schoonbroer en schoonzus en oma's en opa's haar opnieuw vasthouden. Ik geef ook nog steeds borstvoeding omdat ik zelf verpleegkundige ben en mogelijks zou ingezet worden op een covid afdeling en haar zo de best mogelijke bescherming wil bieden. Niet makkelijk dit dilemma.