33 Reacties

5 jaar geleden

Er zit een maximum aan het verkleuren. Als ie positief test, ben je zwanger. Maak je niet te druk om de hoeveelheid verkleuring. Wordt er bij jullie ook een bloedtest gedaan in het ziekenhuis?

5 jaar geleden

Reactie op Dennis

Er zit een maximum aan het verkleuren. Als ie positief test, ben je zwanger ...
Nee, alleen een echo over 3 weken. Ik dacht dat de streep duidelijker moest worden ivm hcg opbouw en dat het anders een voorteken kan zijn van een miskraam

5 jaar geleden

Zeld heb ik 2 testen gedaan op Nod en beiden een streepje zoals op jouw eerste test. Om mezelf niet verder gek te maken ook gewoon niet weer getest. Zwanger is zwanger. Ik begrijp je onzekerheid ontzettend goed maar weet ook, ivm miskraam, dat doe test niets zegt. Probeer, hoe moeilijk ook, te genieten van het feit dat je toch echt zwanger bent. X

5 jaar geleden

Dit betekend gewoon zwanger. Hoe fel dat streepje is, maakt echt niets uit. Niet iedereen maakt dezelfde hoeveelheid van dat hormoon aan.

5 jaar geleden

Ps: ik kreeg juist een miskraam terwijl de test super donker was. Had er wel 10 gedaan. Zegt echt niets. X

5 jaar geleden

Ik had met 4 weken zwanger ook een half gebakken streepje, maar in mijn geval heb ik een week later weer een test gedaan en toen was het verschil in streep duidelijk te zien. Ik denk dat je beter wat langer kan wachten en dan vergelijken

5 jaar geleden

Bij mij resulteerde deze weken in nu 8 weken zwanger

5 jaar geleden

Hij wordt ook duidelijker. Maar dan van héél licht naar donker. Maar uiteindelijk wordt ie niet altijd maar donkerder. Kun je geen bloedtest aanvragen bij jullie behandeld arts, als je twijfelt?

5 jaar geleden

Reactie op Dennis

Hij wordt ook duidelijker. Maar dan van héél licht naar donker. Maar uitein ...
Heb gister het ziekenhuis gebeld en ik moest vrijdag maar terugbellen, want dan mocht ik pas testen (terwijl er ziekenhuizen zijn waar je 14 dagen na punctie mag testen). Heb toen gevraagd of het mogelijk was een bloedtesten af te nemen, maar dat doen ze niet. “Thuistesten zijn goed genoeg”. Misschien dat ik het morgen bij mijn huisarts probeer.

5 jaar geleden

Ik heb uiteindelijk op dagen 31, 32, 33 en 35 getest. Kon mijn ogen steeds niet geloven! De streep werd wel steeds duidelijker!

5 jaar geleden

Bij ons was het inderdaad ook na twee weken. Maar op zich hebben ze wel een punt: zonder hcg geen positieve (thuis)test. Probeer er van te genieten. Je bent zwanger. :)

5 jaar geleden

Mijn ervaring is ook: zelfs licht streepje = zwanger. bij eerste zwangerschap ook maar lichte streepjes gehad. Nu weer... kan helaas ff geen foto vinden

5 jaar geleden

Oh jee ja, ik snap je onrust helemaal. Ik mocht pas 18 dagen na de punctie testen, omdat je anders nog positief kunt test ivm de pregnyll. En daarna 2 dagen later nog een keer getest, ik kon gewoon niet geloven dat ik echt zwanger ben. Hopelijk komen de zwangerschapskwaaltjes snel bij, dan hoef je niet telkens te twijfelen. Echter zegt dit niks over een miskraam krijgen. En met 2 embryo’s heb je wel dubbel kans. Ik hoop het echt voor je. Xx

5 jaar geleden

Reactie op Mamagirl11

Oh jee ja, ik snap je onrust helemaal. Ik mocht pas 18 dagen na de punctie ...
Ik heb pregnyll 5000 gespoten, dus dat is nu wel uit mijn lijf. Ik begrijp je helemaal! Kon het ook niet geloven! Heb jij last (gehad) van kwaaltjes (tijdens de wachtweken)? Ik helemaal niet. Heb wel al sinds de punctie last van mijn buik.

5 jaar geleden

Ik voelde me erg opgeblazen, pijnlijke borsten, moe en moodswings. En nu ik zwanger ben heb ik dezelfde klachten, dus was wel even verbaasd dat het raak was. 11 juli heb ik de eerste echo. Dat duurt nog zo lang... Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan. Dit is onze eerste punctie en eerste terugplaatsing.

5 jaar geleden

Reactie op Mamagirl11

Ik voelde me erg opgeblazen, pijnlijke borsten, moe en moodswings. En nu ik ...
Ik was ook moe en voelde me opgeblazen, maar dacht dat dat door de Utrogestan kwam! Wat een score zeg! In 1x raak! Super! Ik hoop inderdaad dat alles goed blijft gaan! Ik moet morgen het ziekenhuis bellen met de uitslag en dan hoor ik wanneer de echo gemaakt wordt.

5 jaar geleden

Ja, ook 3 weken utrogestan gaf een hoop kwaaltjes inderdaad. En waren het nu zwangerschapskwaaltjes of van de medicatie... Nu ben ik 6 weken zwanger en kan dus met recht zeggen dat ik zwangerschapskwaaltjes heb, die zijn nu mijn beste vriendjes ☺️ Ik hoop zo voor je dat het ook raak blijft bij jou. Wat een rollercoaster is het zeg, en dan heb jij die rollercoaster al veel vaker genomen. Laat je even weten wanneer jouw echo gepland staat?
Zit nu dag 7 + 4 na ons eerste icsi traject. Van de eerste keer gelukt. Gisteren eerste echo gehad. Wat een zalig moment! Mooi vruchtje en voor het eerst de hartslag gehoord. Zo fier op ons kleine wondertje. Nog een weekje utrogestan gebruiken en dan stoppen volgens de fertiliteitsarts! 🙊

5 jaar geleden

Oh Wow!!! Gefeliciteerd!!

5 jaar geleden

Hoe donker / licht het streepje is heeft niks te zeggen. Als er een 2e streepje zichtbaar is, is het positief of dat streepje nu licht of donker is.