1795 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Rustig aan doen hoor, niet stressen is alleen beter dat je wordt doorverwez ...
Helaas toch echt te hoog dus aan de medicijnen. Vrijdag hoor ik meer :(

5 jaar geleden

Nu 9,5 weken zwanger en ik word er onderhand wel heel beu van dat ik bijna niets kan eten! Het lukt me sowieso al niet om veel te eten, echt alleen kleine beetjes lukken. 1/4 van wat ik voor de zwangerschap at.. Maar als ik dan iets gegeten heb dan word ik zo misselijk dat ik me niet moet bewegen, anders ga ik echt over me nek. Of ik krijg zo'n ontzettende buikpijn dat ik het uur er na op de wc zit of op de bank lig met mega krampen. Ongezond eten wordt al helemaal streng afgestraft... Meer die dit hebben? En tips wat je dan wel goed kan eten, vooral als avond eten? Zwangerschap 3 maar voor het eerst dat eten me tegen staat!

5 jaar geleden

Reactie op Irina

Nu 9,5 weken zwanger en ik word er onderhand wel heel beu van dat ik bijna ...
Wat super naar! Klinkt echt niet leuk! Hopelijk is het in het tweede trimester anders 🍀🍀🍀

5 jaar geleden

Reactie op Irina

Nu 9,5 weken zwanger en ik word er onderhand wel heel beu van dat ik bijna ...
Ja herkenbaar... ben inmiddels 12 weken en het wordt wat beter nu, maar vooral avondeten is nog niet zo'n succes. Wat bij mij helpt is om het wat te verspreiden, dus normale etenstijd een klein beetje en dan rond 8 of 9 s avonds eet ik nog wat.

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Helaas toch echt te hoog dus aan de medicijnen. Vrijdag hoor ik meer :(
Ah okee dat is minder hoop dat het snel normaal wordt voor je

5 jaar geleden

Reactie op Sanne87

Wat super naar! Klinkt echt niet leuk! Hopelijk is het in het tweede trimes ...
Dankjewel! Lief. 😊 ik hoop het ook.

5 jaar geleden

Reactie op S123

Ja herkenbaar... ben inmiddels 12 weken en het wordt wat beter nu, maar voo ...
Nou precies, vooral dat avondeten. Ik kan het eens gaan proberen om nog kleinere porties te doen en dan wat vaker, maar de misselijkheid blijft meestal wel een paar uur hangen. Misschien dat dat met kleinere porties ook beter gaat! Dank je 😊

5 jaar geleden

Reactie op S123

Ja herkenbaar... ben inmiddels 12 weken en het wordt wat beter nu, maar voo ...
Ik zit nu ook ruim op de 12 weken maar avondeten gaat gewoon niet. Alles wat warm voedsel is en te sterk ruikt gaat mis. Kokhals al als er iemand staat te koken. Vorige week naar mac geweest en omdat dat vrij geurloos is, ging dat wel redelijk. Kreeg toen in ieder geval ook weer wat zout binnen via eten ipv ORS.

5 jaar geleden

Reactie op Brenda1512

Ik zit nu ook ruim op de 12 weken maar avondeten gaat gewoon niet. Alles wa ...
Oooh jaaaa gelukkig ben ik niet de enige 🎉 ik heb dat ook zo erg

5 jaar geleden

Reactie op annieb

even klagen over mijn schoonzusje hoor! Negeert al 3 weken het nieuws over ...
Wat een bekend verhaal (helaas)... Mijn schoonzusje idem. Zij zijn bezig met iui (2 pogingen gehad, beiden niet gelukt). Sinds we verteld hebben dat wij zwanger zijn negeert ze ons compleet. Ze is zelfs uit de familie appgroep gestapt en gaat niet mee met een familie dag het weekend, omdat ze het niet aankan. Ik snap dat het pijn doet en het hun heel veel verdriet doet , maar ik vind dit wel héél lastig om mee om te gaan....

5 jaar geleden

Reactie op Veer-24

Wat een bekend verhaal (helaas)... Mijn schoonzusje idem. Zij zijn bezig me ...
Ik herken dit ook, maar van beide kanten. Helaas heb ik ook een tijdje aan de kant gezeten het moeilijk te vinden te horen dat iemand zwanger was, denk dat het uit zelfbescherming is dat ze zich terugtrekt, deed ik ook. Meestal trekt dit wel bij na een maand of 2 maanden. Ze laat vanzelf wel weer wat horen. Meestal is die persoon echt wel blij voor je maar wilt haar verdriet niet showen. Nu ik zelf zwanger ben heb ik er bewust voor gekozen om het niet met een hele hoop poeha te melden, en zelfs dan kan het nog pittig voor zo iemand zijn. Er begrip voor hebben en de reactie niet afkeuren, komt vanzelf goed.

5 jaar geleden

Ik herken het ook heel erg. Vanuit mezelf. Ik heb twee miskramen in5 maanden tijd gehad. De laatste heb ik bijna niet overleefd, dit is zo heftig geweest dat ik gewoon niet meer kon denken, zien en voelen. Ik heb mij destijds volledig afgesloten van de wereld. Verkeerde in een depressie achteraf. Omdat we zoiets traumatisch hadden mee gemaakt. En uit zelfbescherming waarschijnlijk ook dat ik er niks meer over wilde horen. Nu ik dit heb mee gemaakt houd ik zeker rekening met de gevoelens van anderen. Ondanks dat ik nu weet dat het goed zit bij ons. En het iedereen maar al te graag zou willen vertellen. Geef het de tijd dat ze aan jullie zwangerschap went en probeer als je de mogelijkheid ziet en een opening haar erbij te betrekken. Want iemand zijn gevoel invullen en zeggen je wilde er niet bij betrokken zijn of worden doet eigenlijk nog veel meer pijn.

5 jaar geleden

Reactie op ria1985

Top! Ik ga het via haar proberen. De vorige verloskundige praktijk was erg ...
Het is gelukt en ik kan eindelijk weer functioneren:) medicatie gekregen tegen de misselijkheid:) nog steeds wel aanwezig maar stuk minder:)

5 jaar geleden

Even geen geklaag maar een happy momentje. Ben al 3 dagen van de misselijkheid af! En mijn vermoeidheid begint ook steeds minder te worden. Zou ik er dan nu echt vanaf zijn?! (Morgen 12 weken) 😄

5 jaar geleden

Nou nu 11 weken en 3 dagen zwanger en weer zo extreem misselijk 😢 hoop echt dat het nou eens snel over is... Ben er klaar mee

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Nou nu 11 weken en 3 dagen zwanger en weer zo extreem misselijk 😢 hoop ech ...
Ooow vervelend zeg!! Duim voor je dat t snel over is 🍀🍀🍀

5 jaar geleden

13+3 hoofdpijn en misselijk opnieuw... 🤕

5 jaar geleden

Reactie op Ilse90

Even geen geklaag maar een happy momentje. Ben al 3 dagen van de misselijk ...
Hoop dat ik er ook snel van af ben maar als ik jou zo hoor is die kans er ahha

5 jaar geleden

Ik wil wel even klagen haha mijn collega vond nodig om tegen hele team te vertellen dat ik zwanger ben ben nu 11 weken. Heb haar moeten vertellen omdat ik uit de nacht diensten wil maar ben echt pissig, had nog zo gevraagd of ze haar mond nog wou houden 🙄🙄

5 jaar geleden

Reactie op yasmine-24

13+3 hoofdpijn en misselijk opnieuw... 🤕
Ik ook 13+3 en hier ook hoofdpijn