1795 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Bij mij moest ik 4 buisjes bloed laten prikken en bij 3 viel ik bijna flauw ...
Flauw idd! Heb jij inmiddels de uitslagen? 🙂

5 jaar geleden

Reactie op lindaa

Flauw idd! Heb jij inmiddels de uitslagen? 🙂
Ja de rest was in ieder geval in orde hier 😁

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ja de rest was in ieder geval in orde hier 😁
Fijn! Ik moet nog even een paar daagjes wachten.. Ben wel blij dat ik me verder goed voel en weinig last heb van kwaaltjes, behalve de vermoeidheid(maar dat zal ook met de b12 te maken hebben)! Hoe gaat bij jullie? Voelen jullie je goed?

5 jaar geleden

Reactie op lindaa

Fijn! Ik moet nog even een paar daagjes wachten.. Ben wel blij dat ik me ve ...
Bij mij gaat het af en aan, de ene dag super de andere dag kotsmisselijk en moe... Mjaaa zal der wel bij horen

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Bij mij moest ik 4 buisjes bloed laten prikken en bij 3 viel ik bijna flauw ...
Dat is weinig 4 buisjes.. Ik moest er zeker 12.. hoe kan dat dan

5 jaar geleden

Dat is weinig 4 buisjes.. Ik moest er zeker 12.. hoe kan dat dan
12? Jeetje wat veel.. ik moest er ook 4!

5 jaar geleden

Ik ben alleen getest op bloedgroep, glucose, vitamine D en ijzer... Alleen glucose en vitamine D zijn niet gelukt die moeten opnieuw

5 jaar geleden

Ooh ik had de nipt test er meteen tegelijk bij gedaan, daardoor komt het denk ik.

5 jaar geleden

Slapen... hoe moet dat ookalweer? Wat een hell, voel me heel moe alsof ik zo kan slapen maar niks is minder waar :-( Slapen lukt bijna niet en als ik slaap is het heel licht. Manlief die lief bij me komt liggen irriteerd me alleen maar omdat ik zelf niet in slaap kan komen. Hebben meer dames hier last van? Wat doen jullie er aan? Warme melk met honing werkt niet en kamille thee ook niet :-(

5 jaar geleden

Ooh ik had de nipt test er meteen tegelijk bij gedaan, daardoor komt het de ...
Ik had de nipt er ook meteen bij gedaan en had 6 buisjes in totaal..

5 jaar geleden

Het is een wonder hoor, het wondertje wat in je buik groeit. Maar op dit moment voel ik me dus alles behalve goed al een hele week lang. Slapen?! Wat is dat?! Misselijk, duizelig, moe, en ook nog gigantische chagrijnig (arme man van mij🙈) Kiespijn (helse pijn) en niets kan ik er nu tegen doen. Ik wacht met smart naar de dag dat dit allemaal voorbij is. Ik kan me niet herinneren dat ik dit met mn eerste zwangerschap heb gehad, misschien nu dan toch een jongetje?! 😂 oké ik mag eigenlijk niet klagen, maar voelt toch wel even beter nu. Bedankt 🙋🏼‍♀️🙈

5 jaar geleden

Reactie op Delfje

Ik had de nipt er ook meteen bij gedaan en had 6 buisjes in totaal..
Oke dan zullen ze bij mij wel op meer dingen hebben laten testen

5 jaar geleden

Reactie op lindaa

Hier even aan baalmoment, net de uitslag van het bloedonderzoek te horen kr ...
Ze gaan kijken of je een opnameprobleem hebt in de vorm van een chronische darmaandoening (bloed en ontlasting nakijken) . Ik zou me er niet al te veel zorgen om maken. Als het erg laag is moet je er mogelijk injecties voor krijgen (vit b12). Mocht er iets uit die onderzoeken komen zal je waarschijnlijk naar de mdl arts verwezen worden maar hoeft dat verder geen consequenties te hebben op je zwangerschap.

5 jaar geleden

Reactie op lindaa

Hier even aan baalmoment, net de uitslag van het bloedonderzoek te horen kr ...
Laag vitamine b12 is heel erg vervelend, bij mij is het extreem laag geweest. Het schijnt dat er een relatie kan zijn met foliumzuur. Als die heel hoog is daalt b12. Ik ben met 20 weken gestopt met foliumzuur en kreeg b12 injecties en voelde mij echt 100% beter!

5 jaar geleden

Reactie op Zwaantje

Slapen... hoe moet dat ookalweer? Wat een hell, voel me heel moe alsof ik z ...
Ik slaap tijdelijk alleen haha. Anders ben ik elk uur wakker. Dan ben je kapot als je de hele dag moet werken.

5 jaar geleden

Even een vraagje? Tot wanneer moet je de foliumzuur slikken?

5 jaar geleden

Reactie op yasmine-24

Even een vraagje? Tot wanneer moet je de foliumzuur slikken?
10 weken :)

5 jaar geleden

Reactie op yasmine-24

Even een vraagje? Tot wanneer moet je de foliumzuur slikken?
Ik blijf door slikken in de multi vitamine van Holland en barret. Kan denk ik nooit kwaad en zit er toch in. En jij?

5 jaar geleden

Ik dacht dat ik al moest stoppen want ik had begrepen tot 12 weken is goed en daarna hoeft niet meer Maar multivitaminen moet je ook slikken? 🥺

5 jaar geleden

Reactie op yasmine-24

Ik dacht dat ik al moest stoppen want ik had begrepen tot 12 weken is goed ...
Ik had gelezen dat 't sterk is aangeraden om zoiezo tot 10 weken foliumzuur te slikken. Ik heb vanaf 't begin een multi vitamine heb genomen (incl foliumzuur). En dat ja na 10 weken wel door mag nemen maar het dan niet meer cruciaal is voor je baby. Dus ik blijf 'm lekker nemen☺️