1795 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op evelien-26

Kan wel janken zo dood en dood moe als ik ben. Moet weer 5 dagen werken (ve ...
Zo herkenbaar, je hebt ook recht op extra pauze, maar wordt door mijn werkgever en collega's niet geaccepteerd. Krijg dan als opmerking : jij wilde nog een kind...

5 jaar geleden

Reactie op Brenda1512

Zo herkenbaar, je hebt ook recht op extra pauze, maar wordt door mijn werkg ...
Ooh wat erg.. wat kunnen mensen toch asociaal zijn. Je hebt er toch gewoon recht op.. Kan je niet met een hongere functie praten?

5 jaar geleden

Reactie op Brenda1512

Zo herkenbaar, je hebt ook recht op extra pauze, maar wordt door mijn werkg ...
Hogere functie bedoel ik 😛

5 jaar geleden

Ik werk 32 uur in de zorg met ernstig meervoudig beperkte cliënten. Ik werk daar pas net en m'n manager was dus niet heel blij met het baby nieuws. Nu werk ik vaak met collega's die niet alle medische handelingen mogen uitvoeren dus ik de lul ben. Ook bij 1 client die agressief kan zijn en daarbij sla bewegingen maakt en kan schoppen. Dit wanneer ik het bed juist op buik hoogte heb staan. Over een maand moet ik een vast contract krijgen dus ik weiger maar niks maar vind dit echt dood eng en ben bang dat 't een keer goed raak is met een stomp in m'n buik🙄

5 jaar geleden

Ooh wat erg.. wat kunnen mensen toch asociaal zijn. Je hebt er toch gewoon ...
Ja en het domme is dat je daardoor sneller uitvalt. Jammer dat oncollegiale:(

5 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ik werk 32 uur in de zorg met ernstig meervoudig beperkte cliënten. Ik werk ...
Dit is toch verschrikkelijk! Er zijn heel veel tekorten in de zorg dus werk ligt wat dat aangaat voor het oprapen! Laten ze maar wat meer moeite doen jou te behouden! Eikels!

5 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ik werk 32 uur in de zorg met ernstig meervoudig beperkte cliënten. Ik werk ...
Ik zou het gewoon aangeven jammer dan voor het vaste contract, neem aan dat je zwangerschap wel wat belangrijker is dan wat je leidinggevende zegt, ik had het risico echt niet genomen!

5 jaar geleden

Reactie op ria1985

Heel veel succes! En wat niet gaat, gaat niet!
Dank je wel maar ook ik zal wel moeten volhouden volgende maand wordt hopelijk mijn contract verlengd dus durf ook niks te weigeren op dit moment

5 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ik werk 32 uur in de zorg met ernstig meervoudig beperkte cliënten. Ik werk ...
En daarnaast als zij daar geen begrip voor hebben dan verdienen ze niet zo iemand als jij 😉 en voor zo bedrijf wil je dan toch ook niet werken?

5 jaar geleden

Reactie op Kim1992

En daarnaast als zij daar geen begrip voor hebben dan verdienen ze niet zo ...
Dit is geen persoonlijke reactie, maar meer in het algemeen. Ik denk dat dat soms makkelijker is gezegd dan gedaan. Als je er namelijk alsnog uitvliegt dan zit je zonder werk eventueel. Het is dan moeilijker om weer aan een baan te komen als je zwanger bent of een kind hebt. Het mag niet zo zijn, maar we weten allemaal dat er overal wel discriminatie is tov moeders... En als jij het niet kan permitteren om je vaan kwijt te raken, dan blijven sommige er keihard voor knokken. Want je zwangerschap is zeker belangrijker maar als je straks niet eens meer je kindje kan onderhouden is dat nog erger...

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Dit is geen persoonlijke reactie, maar meer in het algemeen. Ik denk dat da ...
Ik zou het risico niet nemen...

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Dit is geen persoonlijke reactie, maar meer in het algemeen. Ik denk dat da ...
Ik zit een beetje mee te lezen en zit in een soort gelijke situatie. Het is lastig, maar op zich is de regeling voor zwangere vrouwen heel goed. Stel je meldt je nu ziek en je blijft ziek krijg je 100% uit betaald als zwangere, en mocht je in de komen, je verlof krijg je ook weer 100%. Dus het risisco is dan vooral pas na je zwangerschapsverlof en je zou er voor kunnen kiezen om te zoeken tijdens het verlof. Maar ik kan mij voorstellen dat als je het kind alleen moet opvoeden het lastiger is om hier harder in te zijn.

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Dit is geen persoonlijke reactie, maar meer in het algemeen. Ik denk dat da ...
* mocht je in de ww komen moet er staan.

5 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ik werk 32 uur in de zorg met ernstig meervoudig beperkte cliënten. Ik werk ...
Na mijn idee mag je deze client weigeren toch ? Ik bedoel je loop dat een heel groot risico

5 jaar geleden

Reactie op Kim1992

Ik zou het gewoon aangeven jammer dan voor het vaste contract, neem aan dat ...
Ja 't is beetje lastig ik ben juist terug gegaan naar deze baan omdat ik het werk echt fantastisch vind. Alleen nu een nieuwe manager die niet echt meeleeft en als ik de cliënt weiger krijgt hij zijn medische zorg niet.. Heb wel weer contact gezocht met m'n manager dus wacht op reactie. Gelukkig zijn m'n collega's wel meelevend

5 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ja 't is beetje lastig ik ben juist terug gegaan naar deze baan omdat ik he ...
Kan mij er echt boos om maken om mensen die van je verwachten het risico te nemen.... grrrr

5 jaar geleden

Reactie op Kim1992

Kan mij er echt boos om maken om mensen die van je verwachten het risico te ...
Ja ik snap dat ook niet zo goed. Al helemaal niet als ik verder al 't zware werk gewoon doe. Heb ook totaal geen klachten behalve m'n vermoeidheid dus die ene cliënt is zo een groot probleem niet eens denk ik dan...

5 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Ja ik snap dat ook niet zo goed. Al helemaal niet als ik verder al 't zware ...
Sommige werkgevers kunnen zo moeilijk doen....

5 jaar geleden

Reactie op Kim1992

Sommige werkgevers kunnen zo moeilijk doen....
Echt he. Soms lijkt zwanger zijn wel een straf terwijl 't zo bijzonder hoort te zijn🤭

5 jaar geleden

Reactie op MammavanJames

Echt he. Soms lijkt zwanger zijn wel een straf terwijl 't zo bijzonder hoor ...
Dit herken ik helemaal iedereen roept je moet er van genieten. Ik ben nu 16 weken en vind er geen bal aan.