1795 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op Lisette_1989

Thijmsiroop mag niet tijdens de zwangerschap! Ik heb zojuist noscapect geko ...
Hallo, Ik weet niet of mijn info 100% klopt maar toen ik achter Echinacea en vicks vaporub vroeg heeft mijn huisarts ze voor alle veiligheid afgeraden. Dit vond ik nog op de website van kom op tegen kanker: "Gebruik van echinacea wordt ook afgeraden bij chemotherapeutica op basis van etoposide (Celltop®, Eposin®, Vepesid®). Vraag uw arts of u een van deze middelen toegediend krijgt (2). Het is verder te mijden bij lymfomen, (auto-)immuniteitsziekten, leveraandoeningen en tijdens de zwangerschap en borstvoeding (1)." Groetjes

5 jaar geleden

Reactie op Landro91

Hallo, Ik weet niet of mijn info 100% klopt maar toen ik achter Echinacea ...
Oh jeetje, goed om te weten! Dankjewel!

5 jaar geleden

Voor de dames met de bepaalde tijd contracten. Een contract dat eindigt op een bepaalde datum, mag vanuit de werkgever niet verlengd worden zonder opgaaf van reden, maar dit moet wel schriftelijk een maand van te voren worden gedaan. Helaas is het enorm klote, maar alleen bij tussentijds eindigen en vaste aanstellingen hebben ze te maken met het UWV voor toestemming voor ontslag en moeten ze met een reden/dossier komen.

5 jaar geleden

Kunnen jullie je kindje al voelen? Ik voel regelmatig geplop en geborrel. Maar soms als ik over mn buik wrijf dan voel ik een heel raar gevoel van binnen, alsof de kleine ineens wegschiet of anders gaat liggen. Heel apart gevoel. Ik blijf echt de hele tijd dat ik vrij ben over mn buik aaien hahaha echt verslaafd aan. Zo heerlijk interactie voelen hihi

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Kunnen jullie je kindje al voelen? Ik voel regelmatig geplop en geborrel. M ...
Ja ik voel mijn kleine meisje sinds afgelopen week... En jaaa ik ben ook verslaafd aan over mijn buik wrijven enz... Kan er ook echt de hele dag naar staren mijn groeiende buikje hahaha

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ja ik voel mijn kleine meisje sinds afgelopen week... En jaaa ik ben ook ve ...
Echt bijzonder he 🥰. Ik merk ook dat de baby veel op rechts van mn buik ligt. Geen idee of dit verschil maakt of dat mijn eigen houding invloed heeft. Voornamelijk daar waar mn hand zit. Bij jou ook een vaste plek of door je hele buik?

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Echt bijzonder he 🥰. Ik merk ook dat de baby veel op rechts van mn buik li ...
Ik voel juist weer heel veel aan mijn linkerkant... 😅

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Hahaha grappig! Slaap jij veel op links of rechts? Ben benieuwd of dat invloed heeft.

5 jaar geleden

Ik lig altijd op mijn linkerkant... Rechts lig ik iet lekker...

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik ook, rechts schijnt bij mij de placenta te liggen..

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Ik lig altijd op mijn linkerkant... Rechts lig ik iet lekker...
Ahh ok. Ik ook en op mn rug. Dus dat zal t niet zijn 🤷‍♀️

5 jaar geleden

Ik ook, rechts schijnt bij mij de placenta te liggen..
Bij mij ligt mijn placenta links, vandaag gezien op de 20 weken echo...

5 jaar geleden

Reactie op v.willemse86

Bij mij ligt mijn placenta links, vandaag gezien op de 20 weken echo...
Ah ok. Ik wel achter en rechts

5 jaar geleden

Reactie op Lial

Kunnen jullie je kindje al voelen? Ik voel regelmatig geplop en geborrel. M ...
Leuk zeg! Ik voel de kleine al sinds 16 weken, vooral links maar de afgelopen week voel ik m overal wel. Nu ik weet hoe t voelt vermoed ik de mini ook al met 10 weken gevoeld te hebben, een mini blobje waarna ik toen al zei dat hij links zat.

5 jaar geleden

Reactie op ToPlantAGarden

Leuk zeg! Ik voel de kleine al sinds 16 weken, vooral links maar de afgelop ...
Ja gaaf he! Ik had hem met 12 weken voelbaar van buitenkant 2 keer maar daarna niet meer. Toen kwam ie wat meer boven in mn buik met wat meer vet ;) ik heb nu soms ook dat ie saltos maakt want dan voel ik de plopjes ineens in de rondte hahaha. Maar meestal op zn favo plekje wel.

5 jaar geleden

Paar weken terug overgestapt naar zittend werk ipv grote druk carrousel. Nu deze week 2 dagen gestaan aan een enkele druk machine. Resultaat: Aan het einde van de dag last van mn heup. En ik baal er wel van want ik vind afwisselend werk fijn maar dadelijk zit ik de rest van de rit

5 jaar geleden

OMG wanneer word ik weer een keer wakker na een lange nacht slapen...en zou dan ook dijn zijn als ik niet misselijk wakker word:( Wat wel goed nieuws is, is dat de 20 weken echo goed was:) gelukkig!

5 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Hey meiden. Ik weet dat je tijdens je zwangerschap niet te veel op je gewic ...
Wat een onzin. Zolang je gezond eet en probeert te bewegen is het goed. Ik was ruim 20kg bij de eerste aangekomen, no worries. Gezonde knul en die 20kg vlogen eraf erna. Nu 18 wk zwanger en al 6kg erbij. Niet al te druk om maken.

5 jaar geleden

Ik ben op vakantie en slaap hier zó veel. Steeds nachten van 11 a 12 uur en ben ook al twee keer na het ontbijt weer in slaap gevallen (tot 2 uur en tot 4 uur). Misschien komt het omdat ik nu simpelweg de mogelijkheid heb om te slapen, maar vind het zo veel, anderen ook zo moe? 19+3

5 jaar geleden

Reactie op ToPlantAGarden

Ik ben op vakantie en slaap hier zó veel. Steeds nachten van 11 a 12 uur en ...
Ik met regelmaat ook nog hoor. Ik slaap makkelijk van 23.00 tot 10.00 uur (tussendoor wel af en toe wakker) en slaap ook regelmatig in de middag zo'n 1 a 2 uur. Als ik sochtens niet uit kan slapen dan slaap ik smiddags zeker even, want blijf met moeite wakker. Als ik uitgeslapen heb, lukt het me wat beter om wakker te blijven tot het weer bedtijd is. Ik heb dit al de hele zwangerschap, het is nu iets minder als bij week 8 bijv. Laat voor zekerheid je vit d en schildklier waardes checken. Bij mij waren die beiden wat te laag/traag. Sinds ik daar medicijnen voor slik voel ik me iets sterker!