1795 Reacties
4 jaar geleden
Hey ladies, ik heb gister een voedsel vergiftiging opgelopen in een restaurant ( gelukkig alles ok met ons beide), kan ik daar een schade vergoeding voor claimen?
4 jaar geleden
Reactie op AnnieB-24
Ik denk het. Ik heb last gehad van soort menstruatie krampen, steken en dru ...
Hoi, toch nieuwsgierig, heb je al een antwoord van je verloskundige?
4 jaar geleden
Sorry ik wil even uithuilen.
Mn man en ik hadden dus een huis gekocht en we zouden volgens planning klaar moeten zijn voordat ik beval. Maar door wat tegenslagen zoals latere leveringen van de keuken en vloeren, weten we nu dat we er niet in kunnen wonen voordat de baby er is. Dus ik moet bij mijn ouderlijk huis een kamer gaan inrichten voor mij en de baby. Zodat we na de kraamtijd over kunnen naar ons nieuwe huis. Ene kant maakt het me niet uit, is alleen maar extra hulp in ouderlijk huis. Maar ik baal daarnaast wel enorm omdat het huis opknappen zo veel tijd in beslag neemt en ik de helft niet kan of mag doen.
Mn man wil zelf alles opknappen, maar ik ben heel kritisch met alle plamuur bulten dat ik helemaal niet tevreden ben en dat ook zeg. En het duurt gewoon heel lang, waardoor ik nu denk dat het op dit tempo nog langer duurt. We wilden de inrichting in januari afronden zodat na de plaatsing vd keuken we er direct in konden zonder eerst te moeten verhuizen met baby en al. Ik heb dus voorgesteld om iemand in te huren die in ieder geval al het plamuur en schilderwerk kan doen zodat wij ons kunnen focussen op inkopen (van radiatoren tot aan babybox) omdat we dit ook nog allemaal moeten halen in die paar weekenden. Want hij werkt fulltime... dat ziet hij niet zitten, kost te veel en hij denkt het zelf af te maken. Waardoor ik nu bang ben dat ik de helft van de spullen voor de geboorte niet in huis heb en dat geeft me zo veel stress 😭😭😭 ik zit al een uur te janken nu. We hebben ook geen vrienden die ons kunnen helpen, en ook geen vriendinnen die me mee kunnen nemen om te shoppen (ik kan niet alleen op pad vanwege bekkeninstabiliteit).... kortom, ik zit toe te kijken en besef me steeds meer hoe weinig tijd we nog hebben en hoeveel we moeten doen. 😭😭😭😭
4 jaar geleden
Reactie op Lial
Mn man en ik hadden dus een huis gekocht en w ...
Wat een ontzettende rot situatie! Ik snap heel goed dat je er even flink door heen zit. Het is super lief dat je terecht kunt in je ouderlijk huis, maar uiteindelijk is er niets fijner dan lekker tussen je eigen spulletjes en je vertrouwde omgeving. Misschien kun je je vriend uitleggen wat het met je doet en waar je je precies druk over maakt? En misschien toch wat online aankopen voor de baby doen? Probeer hoe makkelijk misschien ook gezegd toch jezelf zo min mogelijk druk te maken, dat is voor zowel jou als je kleine niet goed. Uiteindelijk komt vast alles goed, en zijn het uiteraard ook die vervelende rot hormonen die je nog extra op stang jagen. Heel veel succes!
4 jaar geleden
Reactie op Lial
Oh wat vervelend! Ik kan je goed begrijpen. Niet helemaal in dezelfde situatie, maar wij zijn ook druk bezig om de slaapkamers op te knappen. En t gaat me eigenlijk niet snel genoeg, maar kan zelf ook zo weinig. Daar baal ik echt van!
Als tegenhanger heb ik nu online op marktplaats een aantal meubels gekocht en die gaan we van het weekend halen en tijdelijk stallen bij m'n schoonouders. Geeft mij heel veel rust dat we ze hebben 👍
Als t moet en niet te kieskeurig ben, heb je binnen een paar dagen alles in huis.
Je kan ook voor de klussen in huis alvast online offertes opvragen. Misschien geeft dat voor je man een beeld dat het best wel meevalt en snel klaar kan zijn?
Succes!
4 jaar geleden
Reactie op Gamekitten
Hoi, toch nieuwsgierig, heb je al een antwoord van je verloskundige?
Niet echt een heel duidelijk antwoord gehad. Hij lag wel lager maar niet per se anders dan wat ze ziet bij iemand van 30 weken. Het kon wel dat het indalingsweeën zijn en dat hij al iets gezakt was maar ze vond het lastig te zeggen. Ze zei dat het vooral belangrijk is dat de buikkrampen niet om de 5 min terugkomen achter elkaar want dat zijn wel echt weeën en teken dat bevalling eraan kan komen.
4 jaar geleden
Reactie op Lial
Wat rot zeg en logisch dat het even teveel is! Zeker ook nu de nesteldrang ook alleen maar zal toenemen. Wellicht kun je uitzoeken hoeveel het zou kosten om een aantal klussen uit te besteden. En probeer je man goed uit te leggen hoe je je voelt en tot een compromise te komen bijv. Dat je de belangrijkste kamers laat uitbesteden zoals woonkamer en slaapkamer en hij de rest zelf kan doen? Zodat het iig wat sneller gaat dan nu juist ook omdat hij fulltime werkt. En je kunt ook veel spullen online bestellen en op veel spullen valt de besteltijd best mee 1 a 2 weken vaak. Allerbelangrijkste is dat je een beetje je rust terug kan vinden want stress is ook niet goed voor jou en de kleine. En lijkt mij ook niet de bedoeling van je man😊
4 jaar geleden
Indalingsweeën zijn een feit hier! Waggelende pinguin doordat babyboy zich een weg naar beneden waant 😜 vreselijk last van maagzuur en moeheid 🙄 ik woon niet samen, wij zijn een samengesteld gezin dus ik heb alle zorg voor mn drukke peuter en huishouden (haar vader helaas overleden) tussendoor verven en alles klaar proberen te krijgen nouuu stress hoor 🙈 daarnaast werkt vriendlief ook niet mee dus gezellige ruzies hier en daar door zijn koppigheid en mevrouw hormoonbom... 🥴 Verder gaat alles goed hoor 😂 #klaagmodusuit
4 jaar geleden
Reactie op Faar
Haha, hoeveel weken ben je nu?
30+4 "pas" dus aan de vroege kant! Maar meerdere jongetjes om me heen worden eerder geboren dus ik wil het sowieso allemaal voor de 34w klaar hebben haha 🙈
4 jaar geleden
Reactie op Lial
Erg hè!! Bij mij roepen ze ook dat ik mn buik in moet houden. Of dat het ec ...
Bij mij het tegenovergestelde 😂
Als ze vragen hoe ver ik ben ( vandaag 31 weken ) dan zeggen ze : echt ? Weet je het zeker ? Zijn het er geen 20 ?
*ik weet natuurlijk zelf niet hoelang ik zwanger ben* 😥
4 jaar geleden
Reactie op Lial
Erg hè!! Bij mij roepen ze ook dat ik mn buik in moet houden. Of dat het ec ...
Bij mij zeggen ze juist dat mijn buik zo klein is en vragen dan of alles wel goed gaat met de baby en of ik niet te weinig eet. Soms word je er zo onzeker van. Iedereen groeit anders en je kunt het niet met elkaar vergelijken.