726 Reacties

4 jaar geleden

Is toch niet standaard? Of is dat bepaalde procedure? Net namelijk gehoord ...
Ik heb dit toevallig vandaag gevraagd aan mn gynaecoloog. Zij gaf aan dat (iig in dit ziekenhuis) je vanaf 41 wkn mag aangeven dat je 'er klaar mee bent' en ingeleid wil worden.

4 jaar geleden

Is toch niet standaard? Of is dat bepaalde procedure? Net namelijk gehoord ...
Nee idd ik denk dat 42 wel het maximum is dat je mag gaan omdat je anders meer kans hebt op complicaties, maar mijn gynaecoloog vindt het oke vanaf 41 weken en aangezien ik er echt klaar mee ben ons kleintje wil zien heb ik gevraagd om zo snel mogelijk in te leiden :)

4 jaar geleden

Vandaag gestript heb 1 cm ontsluiting, als het niet werkt donderdag kijken hoever en anders vrijdag ingeleid

4 jaar geleden

Reactie op Darline94

Nee idd ik denk dat 42 wel het maximum is dat je mag gaan omdat je anders m ...
Ja dat scheelt misschien ook! Ik loop sowieso niet in het ziekenhuis en voel me zoo goed, zou zo nog maanden door kunnen lopen! Maar werd me dus vandaag verteld dat je zelfs over de 42 weken heen mag. Wel heb je dan elke dag een hartfilmpje ter controle. Maar als je er klaar mee bent snap ik dat je 41 weken mans zat vind! 😂🙈

4 jaar geleden

Ja dat scheelt misschien ook! Ik loop sowieso niet in het ziekenhuis en voe ...
Das apart. Las laatst nog een artikel dat juist rond die tijd de kleine alsnog eerste ontlasting vrij kan laten en dit de boel kan infecteren. Zelf zit ik op 37+5 en begin mijzelf zoveel in de weg te zitten dat ik maar hoop dat de kleine snel wilt komen.

4 jaar geleden

Reactie op keanetje

Das apart. Las laatst nog een artikel dat juist rond die tijd de kleine als ...
Toch gebeurd het nog best vaak. 5 tot 10 procent. Vanaf 41 weken word je wel extra in de gaten gehouden hoor. Er zijn ook vrouwen die absoluut niet ingeleid willen worden. En je baby kan natuurlijk ook al eerder in het vruchtwater poepen

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Toch gebeurd het nog best vaak. 5 tot 10 procent. Vanaf 41 weken word je we ...
Ik zou het trouwens zelf echt niet willen hoor pff wat moet je je ellendig voelen bij 42+ weken

4 jaar geleden

Reactie op Joyceringo

Ik heb dit toevallig vandaag gevraagd aan mn gynaecoloog. Zij gaf aan dat ( ...
Ja dat is hier ook zo vanaf 41 weken

4 jaar geleden

volgens mijn moeder die langs kwam zag ik geel, even gebeld... kon nog wachten tot morgen ochtend

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Toch gebeurd het nog best vaak. 5 tot 10 procent. Vanaf 41 weken word je we ...
Ja dat begreep ik inderdaad ook! Dacht echt dat 42 de max was. Met 41 heb je 1 malig controle bij de gyn of je nog voldoende vruchtwater hebt en na de 42 weken elke dag een ctg!

4 jaar geleden

Reactie op keanetje

Das apart. Las laatst nog een artikel dat juist rond die tijd de kleine als ...
Verloskundige gaf aan dat er nog weinig bekend is over kindjes die langer dan 42 weken blijven zitten! Maar gebeurd wel eens omdat moeders inderdaad echt niet ingeleid willen worden. Of je dat risico moet/wil nemen is natuurlijk een 2e...

4 jaar geleden

Vandaag dus mijn uitgerekende datum! Ik had gehoopt dat de baby vroeger zou komen. Ik wil niet ingeleid worden en ben het zwanger zijn zo zat zeker omdat ik een zware zwangerschap heb. Wie is er ook over tijd.

4 jaar geleden

Reactie op fatiha28

Vandaag dus mijn uitgerekende datum! Ik had gehoopt dat de baby vroeger zo ...
Ik had gisteren mijn uitgerekende datum, maar ook hier nog geen teken dat er iets gaat beginnen. Was er de hele zwangerschap van overtuigd dat hij eerder geboren zou worden 🙈

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Ik had gisteren mijn uitgerekende datum, maar ook hier nog geen teken dat e ...
Precies hetzelfde hier..heb soms Lichtelijke menstruatiekrampjes in men onderbuik maar houd snel op. Ben benieuwd deze week anders volgende week 2 keer ctg

4 jaar geleden

Reactie op fatiha28

Precies hetzelfde hier..heb soms Lichtelijke menstruatiekrampjes in men ond ...
Wij moeten vanmiddag naar het ziekenhuis voor gesprek met de gynaecoloog en ctg. Wil ook niet gestript of ingeleid worden. Hoop dat hij zich de komende 2 weken zelf aankondigt 🙏

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Wij moeten vanmiddag naar het ziekenhuis voor gesprek met de gynaecoloog en ...
Ik duim mee..hopelijk komt het uit zichzelf zo snel mogelijk.

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Ik had gisteren mijn uitgerekende datum, maar ook hier nog geen teken dat e ...
Teleurstellend is dat dan hè. Ik ging er ook vanuit dat ze eerder zou komen omdat onze eerste met 38 weken kwam. Morgen ben ik uitgerekend en heb niet t gevoel dat ze gaat komen, iig durf het niet meer te hopen. Succes nog!

4 jaar geleden

Reactie op roos-24

Teleurstellend is dat dan hè. Ik ging er ook vanuit dat ze eerder zou komen ...
Ja maar het is zoals het is. Ze zullen nog wel lekker zitten in onze buikjes anders waren ze al wel gekomen 😁 Gewoon lekker blijven hopen wie weet helpt het 😊 Jij ook nog veel succes!

4 jaar geleden

Reactie op DebV

Ja maar het is zoals het is. Ze zullen nog wel lekker zitten in onze buikje ...
Ja precies dat idd, ze zitten nog lekker binnen. Wij ook nog maar even “genieten” van de rust haha ☺️

4 jaar geleden

Reactie op fatiha28

Vandaag dus mijn uitgerekende datum! Ik had gehoopt dat de baby vroeger zo ...
Yep inmiddels 40+1 En herken het gevoel. Ben er ook echt heel erg klaar mee en wil dr gewoon graag in mn armen hebben :p