726 Reacties

4 jaar geleden

Dankjewel voor je antwoord! Echt wat gek dan dat mijn verloskundige daar an ...
Mijn verloskundige denkt er ook zo over. Was op controle met 40+1 en moet nu met 41+2 weer terugkomen. Dan willen ze eventueel wel kijken of strippen mogelijk is, daarna mag ik pas voor een ctg naar het ziekenhuis op 41+4 dus en als alles dan goed is willen ze het liefst tot 42 weken afwachten en dan pas inleiden. Ze zei wel dat als ik echt zou willen ik wel iets eerder ingeleid zou kunnen worden, met 41+5/+6 ofzo. Volgens mij verschilt het ook heel erg per verloskundige hoe ze hiermee omgaan.

4 jaar geleden

Reactie op Joyceringo

Ja ik ben wel heel opgelucht idd, maar wel vervelend voor je dat je verlosk ...
Ja daar heb je gelijk in, ik ga er nog wel op aandringen en anders met gyn bespreken. En idd dat kan natuurlijk ook nog, dat ze vanzelf komen. Vergeet dat soms😁 nou laten we het hopen!🤞 misschien leuk als we elkaar hier een beetje op de hoogte kunnen houden. Veel succes nog met de laatste loodjes!🤩

4 jaar geleden

Reactie op Mlis

Mijn verloskundige denkt er ook zo over. Was op controle met 40+1 en moet n ...
Dankje voor het reageren! Wat vervelend voor je dat ze je zo lang laten wachten😑 we zitten dus zeker niet bij de goede. Moeilijk te begrijpen waarom ze niet gewoon standaard inleiden met 41 weken. Dat Zweedse onderzoek liegt er ook niet om..

4 jaar geleden

Dankje voor het reageren! Wat vervelend voor je dat ze je zo lang laten wac ...
Ik vind het vooral jammer dat ze niet iets eerder willen kijken of strippen een optie is. Misschien is het nog helemaal niet mogelijk maar dan weet ik dat in ieder geval, nu is het blind afwachten wat op den duur niet leuk meer is haha

4 jaar geleden

Reactie op Mlis

Ik vind het vooral jammer dat ze niet iets eerder willen kijken of strippen ...
Begrijpelijk idd. Jammer dat ze niet willen kijken of dat mogelijk is. Vaak haalt het ook niets uit of duurt het even en dan ben je ook weer verder. Ja laatste weken moet je heeel geduldig zijn😣haha hopen dat ze zich nog zelf melden.😁

4 jaar geleden

Ik zit nu op 40+1 en snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen het dan al ‘zo lang vindt duren’. Het is toch normaal dat een baby tussen de 37 en 42 weken geboren wordt? Ik denk dat die van ons gewoon komt wanneer ze wil, en of dat nou morgen is of over 2 weken pas.. ze houden het goed in de gaten (ctg en echo in het ziekenhuis en natuurlijk de gewone controles bij de verloskundige)! Heb zelf zoiets van als ze nog goed zit, dan vind ik alles prima :) Al ben ik wel heeel nieuwsgierig naar hoe ze eruit ziet 😁 Maar na al die weken wachten, kunnen de laatste 2 weken er ook nog wel bij! Ze komt vast vanzelf!

4 jaar geleden

Hey even een update van mij😜 De baby is nu helemaal ingedaald gelukkig. Ik ...
Wat fijn dat hij is ingedaald dat gaat echt enorm schelen! Doordat hij bij mij erg hoog lag bij de start van de bevalling had ik na 15 uur 8 cm wat maar niet vorderde en zelfs bij die 8 cm lag hij nog hoog. Dit in combinatie met weeënstormen en al ruim een uur persweeën kon ik niet meer verder en was een keizersnede nodig had. Dus dat hij is ingedaald kan echt enorm schelen!! Ik zou ook niet tot 42 weken doorlopen ik voelde me daar ook niet goed bij en je moederinstinct is vaak goed daarbij. Ze zouden je kunnen strippen rond de 41 weken of iets ervoor bij mij zijn daardoor de vliezen gebroken de nacht voor de inleiden (2e nacht na strippen). De inleiding was opzich goed te doen maar ik denk dat een natuurlijke bevalling wel rustiger kan zijn wat betreft weeën. Dus ik zou aandringen op strippen en uiterlijk voor 42 weken inleiden je bent er op een gegeven moment gewoon klaar voor💪🏼💪🏼 met Lowen gaat het nog niet zo goed. Omdat ik een moeizame bevalling heb gehad en keizersnede en een liter bloed kwijt kwam mijn borstvoeding niet op gang en is de kleine ondervoed geraakt. We liggen daarom nog in het ziekenhuis. Nu hij bijgevoed krijgt lijkt het wel beter te gaan dus hopelijk snel naar huis! Mijn advies is luisteren naar je moederinstinct hij heeft het bij mij iedere keer goed gehad maar doordat ik niet doorzette is er telkens te laat ingegrepen zowel voor de bevalling tijdens en na! Dus volg je gevoel en niet af laten schepen door artsen etc! 😘😘

4 jaar geleden

Vraagje aan degenen die gestript zijn en daarna weeen/bevallen..... hoelang duurde het voordat je weeen kreeg na het strippen. Ben vanmorgen gestript, af en toe pijnlijke harde buiken, maar lijkt niet zo door te zetten ....

4 jaar geleden

Reactie op Deniseeee

Ik zit nu op 40+1 en snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen het dan al ‘z ...
Fijn dat jij er zo in staat en tuurlijk wat zijn die 2 weken als we al zolang wachten. Echter is er gewoon veel meer risico na 41 weken. Helaas ken ik iemand die haar baby is verloren omdat ze haar onnodig tot 42+ hebben laten lopen.

4 jaar geleden

Reactie op S123

Vraagje aan degenen die gestript zijn en daarna weeen/bevallen..... hoelang ...
Bij mij braken mijn vliezen 2e nacht na strippen ik had ook ene rommelige buik! Dus wie weet🤞🏼 ik werdt erna ingeleid in het ziekenhuis om alles te bevoorderen dus over echte weeën kan ik niks zeggen maar ik denk dat strippen zeker geholpen heeft bij breken van de vliezen!

4 jaar geleden

Reactie op Deniseeee

Ik zit nu op 40+1 en snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen het dan al ‘z ...
Ik vind het nu nog niet 'zo lang duren' maar wil niet over de 42 weken gaan wat wel kan gaan gebeuren als er op 41+6 weken pas gesproken gaat worden over inleiden. Het kan nog even duren voor je terecht kan en vervolgens kan het ook nog 2 dagen duren vanaf de start van de inleiding tot dat de baby geboren wordt. Gelukkig worden de meeste baby's gewoon uit zichzelf voor 41 weken geboren :)

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Wat fijn dat hij is ingedaald dat gaat echt enorm schelen! Doordat hij bij ...
Lief dat je reageert😊 wat rot idd dat het bij jou zo een tijd heeft geduurd.. wel fijn te horen dat dat bij mij misschien wat sneller zal gaan. Ik ga idd zeker aandringen op strippen en inleiden voor 42. Ben dus niet de enige die er zo over denkt! Ah balen zeg dat het niet zo lekker gaat😥 hoop dat daar heel snel verandering in komt en jullie lekker naar huis kunnen gaan! Heel veel sterkte😘

4 jaar geleden

Reactie op Deniseeee

Ik zit nu op 40+1 en snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen het dan al ‘z ...
Ik vind het ook wel meevallen met hoe goed ze het in de gaten houden als ze tot 41+4 geen ctg's/echo's meer maken. Tussen 40+1 en 41+2 wordt er bij mij helemaal niks in de gaten gehouden en ook dan luisteren ze alleen even naar het hartje dit zegt niets over het vruchtwater/de placenta. Al heb ik er wel vertrouwen in dat de baby het goed doet hoor!

4 jaar geleden

Morgen ga ik met 40+0 naar de gyn om te bespreken wat mogelijk is qua inleiden. Ik heb bij mijn eerste ook een inleiding gehad met 41+2 toen ook nog geen ontsluiting en geen opening om te kunnen strippen en het lijkt erop dat dat nu hetzelfde gaat... Ik slaap slecht en het kindje is ook wat groter dan gemiddeld dus ik ben benieuwd wat haar advies is morgen.

4 jaar geleden

Fijn dat jij er zo in staat en tuurlijk wat zijn die 2 weken als we al zola ...
Ai dat is wel heftig dan ja! Heb van dat onderzoek niet zoveel meegekregen moet ik zeggen, maar het zal toch niet zo zijn dat ze ons onnodig zo lang laten doorlopen als het echt zo gevaarlijk is? Misschien ben ik wel te goed van vertrouwen hoor ;-) ik ben vaak veel te positief haha! Ik geloof inderdaad wel dat het risico steeds groter wordt, maar heb voor mezelf het gevoel dat alles goed in de gaten wordt gehouden en als ik het idee heb dat er iets niet klopt, dan zullen ze gelijk komen checken! Maar wel goed om elkaar scherp te houden denk ik wat betreft dit soort onderzoeken en ervaringen!

4 jaar geleden

Reactie op Mlis

Ik vind het ook wel meevallen met hoe goed ze het in de gaten houden als ze ...
Ja dit is bij mij eigenlijk ook zo, maar dan tussen 40+0 en 41+0.. kan natuurlijk altijd aan de bel trekken als er iets mis lijkt te zijn, maar dan ben je misschien al wel te laat! Al ga ik daar natuurlijk niet van uit!

4 jaar geleden

Lief dat je reageert😊 wat rot idd dat het bij jou zo een tijd heeft geduur ...
Ik had precies hetzelfde dus gewoon extra aandikken hoe zwaar je het hebt daar zijn ze wel gevoelig voor zeker de gynaecologen! Hoop dat het niet lang meer duurt voor je ik herken het gevoel helemaal!😘 ja het is een pittige paar dagen geweest. Maar het is het allemaal echt waard🥰😍 hopelijk herstelt Lowen snel🤞🏼🥰 succes nog even met de laatste loodjes je kunt het en hou me op de hoogte💪🏼😘

4 jaar geleden

Reactie op Deniseeee

Ai dat is wel heftig dan ja! Heb van dat onderzoek niet zoveel meegekregen ...
Ja ik begrijp jou ook hoor!😊 Ze houden het gelukkig wel wat beter in de gaten nu. Maar het is gewoon een feit dat zwangerschap na 41 weken al een hoger risico geeft. En we praten over gezonde voldragen baby's, ik begrijp gewoon niet zo goed waarom we dan de grens moeten opzoeken. En idd goed om elkaar scherp te houden haha meningsverschillen mogen er ook zijn toch😄 ik ben ook geen dokter weet er verder ook niet veel van!

4 jaar geleden

Reactie op AnnieB-24

Ik had precies hetzelfde dus gewoon extra aandikken hoe zwaar je het hebt d ...
Dankjewel! Dat wil ik geloven.. maar het is het zeker waard allemaal, hopen dat het snel beter gaat en je eindelijk kan gaan genieten dat hebben jullie verdiend🥰🍀ik leef mee! Zal ik doen. Hou me ook op de hoogte als je kan en wil. Rustig aan😘

4 jaar geleden

Reactie op Meus

Gefeliciteerd! Super leuke naam! Stond ook op mijn lijst hihi
Dankjewel!! Haha ja die vonden wij dus ook heel mooi 😍