726 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben vandaag weer op controle geweest, 38+6. En zolang alles gewoon goed gaat en je je kleine nog goed voelt bewegen, beginnen ze met 40w met strippen. In principe mag je door tot 42w als je dat redt (bij de eerste wel het geval bij mij) maar vanaf 41w mag je ervoor kiezen om ingeleid te worden en anders is het met 41+2 en 41+5 aan de ctg en dan kom je ook automatisch bij de gynaecoloog onder behandeling.

4 jaar geleden

Hallo allemaal vandaag 39+6. Dus morgen 40 weken en uitgerekende datum (20.02.2020) Ik kan niet meer. Ik heb zo een pijn 😖 Ik kan niks meer. Mijn andere 2 kinderen ocharme die zijn gelukkig iets ouder 10 en 6. Die begrijpen het heel goed. Maar ik wil de baby er echt uit Vrijdag na school gaan de kinderen terug naar de papa(co ouderschap ) en dan is het krokus vakantie. En hij heeft de kinderen dan. Dat wil zeggen dat ze hun broertje moest het zijn dat die na 20/02 geboren zij hun de 28 ste pas voor het eerst gaan zien. (Wissel is altijd vrijdag. )💔Vindt dit een verschrikkelijke gedachten. Mss daarmee dat deze er niet uit wilt omdat ik zo zit te speculeren en zenuwachtig ben. Ik heb al een paar dagen hevige weeeen. Maar niet genoeg om naar ziekenhuis te gaan. Bij mijn vorige 2 is spontaan mijn water gebroken 37 weken en 39+3. Dit gaat de eerste keer zijn dat ik volledig en wie weet overlijd ga😫💔 Ik wil mijn grote schatjes dat gunnen Wat kan ik doen. Inleiden mogen ze me niet omdat mijn eerste een keizersnede was en 2 natuurlijke bevalling. Mag niet omdat anders van binnen een litteken zou kunnen scheuren. Dus ik weet het niet meer. Alles al geprobeerd. Ik zal maar gewoon geduld moeten hebben zoals iedereen zeker ❤️

4 jaar geleden

Reactie op deborag

Hallo allemaal vandaag 39+6. Dus morgen 40 weken en uitgerekende datum (20. ...
Ah snap dat je daar erg mee zit. Is het niet mogelijk dat je ex naar het ziekenhuis komt met je kindjes? Of dat misschien opa en oma ze even kan ophalen om bij de baby te gaan kijken. Ik neem aan dat hij het ook wel belangrijk vind dat zij hun broertje ontmoeten. Hoe je eerder zou kunnen bevallen heb ik helaas geen antwoord op denk dat iedereen dat wel zou willen weten. Hopelijk komt ie voor vrijdag of kunnen jullie er samen uitkomen. Sterkte❤

4 jaar geleden

Gister trotse mama geworden van Viënne Lovella 🥰🍀 het verliep spoedig toen de weeën goed gingen doorzetten en konden na 4 uurtjes alweer naar huis. 😊 Succes alle andere mama's🤞❤️

4 jaar geleden

Reactie op Felicia-24

Gister trotse mama geworden van Viënne Lovella 🥰🍀 het verliep spoedig toe ...
Gefeliciteerd! 🤗

4 jaar geleden

Succes iedereen met de laatste loodjes! Gisteren is onze mooie Hannah geboren, 3050gr, vandaag stond eigenlijk de keizersnede gepland, eigenwijsje. 🥰🥰

4 jaar geleden

Gefeliciteerd 🍀🍀😍

4 jaar geleden

17 februari is onze zoon Luca Jace geboren. Hij kwam een week te laat. Alles gaat goed en we zijn super trots op hem 💙

4 jaar geleden

17 februari is onze zoon Luca Jace geboren. Hij kwam een week te laat. All ...
Gefeliciteerd

4 jaar geleden

Reactie op Tmaar

Ah snap dat je daar erg mee zit. Is het niet mogelijk dat je ex naar het zi ...
Hey nee jammer genoeg is dat niet mogelijk 😔 Enkel ikzelf mag ze gaan ophalen. Hij geeft ze aan niemand anders mee. Dus de dag van de wissel hoop ik thuis te zijn want anders 😔🥺 is pas wanneer ik kan /uit ziekenhuis ben

4 jaar geleden

Hey allemaal. Gisteren naar de gyniciloog geweest. Eerst stond 3 kwartier monitor gepland maar is ander half uur geworden omdat meneertje zooooo actief was.... daarna dus naar de gyniciloog. Zoals ik al eens gezegd had mogen ze me niet inleiden of helpen.gisteren was mijn uitgerekende datum .... dus vandaag 40+1🤷‍♀️😔geen een zwangerschap en deze is de 3 heb ik uitgedragen en kijk nu.... zou te maken hebben dat hij al zo groot/dik is 🙊🥰 Dus het onderzoek.... ik heb 2 cm opening 😬🙏was ik blij En ze heeft me gestript. A ja want dat zijn geen medicijnen en geen inleidingen. Dus dat mocht wel 🙏🙏🙏 Maar gelijk voelde ik da ook dadelijk dat er iets veranderd is. Ik heb nu al sinds gisteren hele felle weeen. Maar niet snel genoeg achter elkaar. 10/15 min tussen gisteren avond maar ben uiteindelijk toch in slaap gevallen dus niks aan de hand .Vandaag heb ik ook weeeeen .... maar weer hetzelfde 😔🤷‍♀️ik moet gewoon geduld hebben. Mijn kinderen zijn nu naar school en zie ze pas de 28 terug. (Co ouderschap). Maar het enige lichtpuntje is wel de 2 MAART zeker!!! Is hij er. Want dan moet hij eruit. Dus dat is toch al iets. En dan zijn mijn kinderen er wel. Dus ik ga stoppen met mezelf zo te pijnigen. Heel veel succes allemaal ❤️🥰

4 jaar geleden

Ik ben gisteren mijn slijmprop verloren en ik ben vandaag 40.1. Gisteren avond en nacht heel veel krampen gehad die ook echt aanzwelde en weer weg trokken en vrij pijnlijk maar nu is het weer helemaal rustig. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik hoop natuurlijk dat het het begin is van de bevalling.. Zijn er manieren om de weeën opnieuw aan de gang te krijgen?

4 jaar geleden

Reactie op Aggiiexhip

Ik ben gisteren mijn slijmprop verloren en ik ben vandaag 40.1. Gisteren av ...
Oh wat spannend! Klinkt wel heel bekend voor mij, ik heb precies hetzelfde gehad! Afgelopen dinsdag avond slijmprop verloren en Savonds en snachts veel krampen. Overdag was het weer rustig, dus daar baalde ik echt van, je wilt dan tocht dat het doorzet. M’n verloskundige zei dat het vaker voor komt dat het overdag even stil valt en Savonds weer terug komt. En dat gebeurde ook, rond 18:00 kwamen me ween weer terug en om 23:13 ben ik bevallen! Dus het zou zo maar kunnen dat het wel echt begonnen is en de ween later weer terugkomen! Dus probeer lekker rustig aan te doen vandaag, want misschien heb je je energie straks hard nodig😁 successs!!

4 jaar geleden

Reactie op ManonElaani

Oh wat spannend! Klinkt wel heel bekend voor mij, ik heb precies hetzelfde ...
Bedankt voor je berichtje dat geeft me weer wat hoop! Ik ben er helemaal klaar voor.

4 jaar geleden

Controle week 39 ook weer achter de rug. Bloeddruk blijft bij mij steeds hetzelfde 120/75. En ze vinden mij soepel omdat ik , ondanks het wachelen, zelf zo op en af de tafel spring. 😂 Ze kon het hoofdje al voelen zitten maar had nog geen ontsluiting waarop ze begon te lachen: maarja dat kan zo veranderen. Dadelijk loop jij hier mn deur uit en breken je vliezen 😂. Ben toch wel blij dat ik een VK groep heb met dezelfde humor als ik 😅

4 jaar geleden

Reactie op Aggiiexhip

Ik ben gisteren mijn slijmprop verloren en ik ben vandaag 40.1. Gisteren av ...
Wat jij beschrijft ervaar ik ook. Ook 40+1 vandaag. Ik moet nu om de twee dagen op monitor en ze hebben me vandaag ook onderzocht en toen ik zei dat ze eens goed mocht "koteren" (woelen vanbinnen) zei ze dat ze dat ging doen. Man, wat deed dat pijn seg! Had ik ook helemaal niet verwacht... 😅 Ik had 2 à 3cm al.. Maar kindje zit nog hoog... Hopelijk zet het dit weekend wat door.. 😁 Ik ga savonds om het uur 10 minuutjes op handen en knieën zitten in de zetel. Dat zou wat druk zetten op de baarmoedermond blijkbaar.. Baat het, niet schaadt het niet denk ik dan.. 😅

4 jaar geleden

Reactie op JVH

Wat jij beschrijft ervaar ik ook. Ook 40+1 vandaag. Ik moet nu om de twee d ...
Ja ik lees over de meeste dingen dat het niet heel veel helpt om de bevalling op gang te brengen.. Heb vandaag echt een zware dag. Pas maandag weer een afspraak bij de verloskundige staan waar ze me inwendig gaat onderzoeken. En dus ook even flink gaat woelen hoop ik. Maar mijn man moet dit hele weekend werken en ik verveel me zo erg..ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Heb m'n huis al helemaal schoon en opgeruimd. Bij elke kramp denk ik kom op! Vanmiddag ook weer anderhalf uur regelmatige krampen gehad maar nu weer stil. Ik word ondertussen wel een beetje crazy. Hoe ervaren de nog zwangere dames het wachten?

4 jaar geleden

Reactie op Aggiiexhip

Ja ik lees over de meeste dingen dat het niet heel veel helpt om de bevalli ...
Ik vind het wachten ook echt vreselijk... morgen 39 weken en ik ben echt een controlefreak dus het niet weten wanneer hij komt maakt me zo gespannen 🤦🏻‍♀️. Ik weet dat ik met 41 weken ingeleid word als hij niet zelf komt dus dat is iets maar toch... die onzekerheid. En of de baby oke is en de bevalling goed komt noem maar op, dat bevorderd ook niet het slapen 's nachts 😂 Gaan ze je maandag ook strippen of alleen onderzoek??

4 jaar geleden

Maandag 40 weken, hier totaal niks.... geen kramp of wat dan ook, alleen een druk kind in mijn buik. Ik denk echt dat hij nooit komt....

4 jaar geleden

Reactie op Joyceringo

Ik vind het wachten ook echt vreselijk... morgen 39 weken en ik ben echt ee ...
Ja en iedereen zegt: maar je hoeft nog maar heel even.. Maar dat maakt het wachten niet makkelijker vind ik, zeker omdat ik gewoon zo weinig meer kan. Ik hoop elke dag en nacht zo dat het gaat beginnen. Ze gaan maandag ook strippen als ik ontsluiting heb.