726 Reacties

4 jaar geleden

Vandaag de laatste afspraak voor een groeiecho en een controle bij verloskundige in het ziekenhuis. 5 Februari staat de inleiding gepland omdat ik zwangerschapsdiabetes heb. Zo spannend de laatste 9 dagen maar ik moet wel zeggen dat ik eraan toe ben! Die laatste loodjes zijn best zwaar ☺️! Zijn er nog meer dames die volgende week toevallig een inleiding gepland hebben staan?

4 jaar geleden

Reactie op deborag

Hallo allemaal. Ik ben zwanger van mijn 3 kindje. Een eerste kindje van mi ...
Goedemiddag ! Wat heftig om te lezen ... en een keizersnee ? Ik zou dat toch overleggen met je verloskundige en je man .... Gr succes

4 jaar geleden

Goedemiddag ! Wat heftig om te lezen ... en een keizersnee ? Ik zou dat ...
Hey een keizersnede is niet echt een optie. Omdat dan ook een epuderale moet gezet worden 😔en daar is juist waar ik bang voor ben ... bang in de zin als ik erna nog iets zal kunnen voelen. De gyniciloog zegt dat hij hoop dat hij er snel uit is. Want ik gang zetten mag ook niet omdat mijn eerste een keizersnede was. 🤷‍♀️ We zullen er wat voor over moeten hebben onze schatjes. Erna zal alles wel beter gaan. Ik duim er alleszins voor 🥰 Ook voor iedereen die het nu lastiger en moeilijker heeft ❤️❤️ eens we onze schatjes vast hebben zullen we alles vergeten

4 jaar geleden

Vandaag de laatste afspraak voor een groeiecho en een controle bij verlosku ...
Even een vraagje. Ik heb ook zwangerschapsdiabetes maar bij mij spreken ze niet over inleiden of keizersnede. Mag ik vragen waarom ze er bij niet jou wel voor kiezen? Is je baby te groot of spuit je insuline? Ik moet in week 41 terugkomen als de baby er dan nog niet is.

4 jaar geleden

Even een vraagje. Ik heb ook zwangerschapsdiabetes maar bij mij spreken ze ...
Hi Isac, Ik spuit inderdaad insuline en de baby is ook aan de grote kant daarom hebben ze ervoor gekozen om met 38 weken in te leiden.

4 jaar geleden

Reactie op deborag

Hey een keizersnede is niet echt een optie. Omdat dan ook een epuderale moe ...
Keizersnede onder algeheel zou theoretisch wel kunnen maar geeft veel meer risico's voor de baby gezien het tot ademdepressie kan leiden bij de baby.

4 jaar geleden

Hi Isac, Ik spuit inderdaad insuline en de baby is ook aan de grote kant d ...
Ah vandaar. Mijn baby was steeds een de kleine kant en bij de laatste echo was hij op gemiddeld gewicht. Ik spuit geen insuline. Het eetschema is hier voldoende om de waardes laag te houden.

4 jaar geleden

Vandaag de laatste afspraak voor een groeiecho en een controle bij verlosku ...
Ik word volgende week ook ingeleid ivm diabetes type 1. Donderdag heb ik een afspraak staan voor een inwendig onderzoek om te kijken of er al ontsluiting is. Dan word er ook bekend gemaakt welke dag ik word ingeleid. Vind t allemaal erg spannend! In welk ziekenhuis word jij ingeleid?

4 jaar geleden

Ik weet ook de datum al ivm type 1 diabetes. Nu maar hopen dat de kleine zich ook aan de planning houdt! Ik vind het wel fijn dat ik niet over de 38 weken heen hoef. Nu bijna 36 weken en ik ben het wel weer zat

4 jaar geleden

Reactie op Sara1986

Ik word volgende week ook ingeleid ivm diabetes type 1. Donderdag heb ik ee ...
Ik vind het ook erg spannend allemaal! Ik word in het Amphia ziekenhuis in Breda ingeleid en jij?

4 jaar geleden

Dat de laatste loodjes het zwaarst wegen, is me meer dan duidelijk de afgelopen dagen.. vandaag voor routine controle naar gynaecoloog, waar vanwege stijgende bloeddruk ondanks medicatie gebruik en dalende insulinebehoefte (zwangerschapsdiabetes) in combi met minder beweeglijk zijn van de baby me toch ter observatie hebben opgenomen. En dan lig je hier.. te wachten.. te wachten.. jullie raden het al, gebeurd niets tot weinig, op bloeddruk meting en CTG na.. ze weten nog niet hoe nu verder.. ik word hier zó onrustig van! Sorry, even klagen.... gelukkig was CTG vanmiddag goed!

4 jaar geleden

Reactie op Gnarly

Ik weet ook de datum al ivm type 1 diabetes. Nu maar hopen dat de kleine zi ...
Herkenbaar! Die laatste weken valt er niet veel te genieten meer :( ben stiekem ook blij dat ik niet over de 38 weken hoef! Hoe vaak heb jij een groeiecho gehad? Ik heb de laatste met 33 wkn gehad en toen was die aan de zware kant. Daarna hebben ze geen groeiecho meer gedaan omdat dit blijkbaar nier meer betrouwbaar is. Ben nu toch wel heel benieuwd hoe zwaar die ongeveer wordt

4 jaar geleden

Ik vind het ook erg spannend allemaal! Ik word in het Amphia ziekenhuis in ...
Ik in het Albert Schweitzer in Dordrecht!

4 jaar geleden

Reactie op Nprins89

Dat de laatste loodjes het zwaarst wegen, is me meer dan duidelijk de afgel ...
Heyy hoe gaat het nu? Ik was vanmiddag toevallig op het triageplein met exact dezelfde klachten. Uiteindelijk zakte de bloeddruk en mocht ik weer naar huis maar moet heel alert zijn op vergiftiging.

4 jaar geleden

Reactie op Nprins89

Dat de laatste loodjes het zwaarst wegen, is me meer dan duidelijk de afgel ...
Hoeveel weken ben je nu trouwens? Ik 37. Vrijdag zie ik ook de diabetes verpleegkundige.

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Heyy hoe gaat het nu? Ik was vanmiddag toevallig op het triageplein met exa ...
Hey, net zo’n goede slaper zie ik! Wat vervelend zeg.. je wordt er zelf ook wat onrustig van, heb jij dat ook? Gelukkig is het weer afgezakt! Mijn bloeddruk stijgt heel langzaam, na iedere meting. Ik krijg nu extra medicatie om te kijken wat bloeddruk gaat doen.. ik merk dat hoofdpijn toeneemt. Ben niet echt fit; “blegghh-gevoel”.. Straks gaan ze verder onderzoeken doen en wordt er een beleid afgesproken. Ik ben nu 36.5.

4 jaar geleden

Reactie op Nprins89

Hey, net zo’n goede slaper zie ik! Wat vervelend zeg.. je wordt er zelf ook ...
Haha ja eenmaal snachts na aantal keer plassen ben ik echt klaar wakker. Ene keer door hoofdpijn, andere keer door ook zo'n blehg gevoel en andere x soms zomaar.. Hoeveel medicatie slik je nu? Ik slik al sinds week 11 3 x 250 mg methyldopa. Tussendoor een poosje verlaagd met 2 x 250 maar dat was te weinig. Nu stijgt ie ligt maar met een beetje geduld zakt ie dan maar 140/85 en dat vinden ze acceptabel. Ik.had bij aanpassingen van het medicijn ook heel erg hoofdpijn. Helpt paracetamol bij je? Als het daarmee weg zakt is er niks aan de hand zegt mijn gyn. Enige stomme is dat mijn hoofdpijn een soort knipperlicht is, niet constant maar steeds met vlagen komt. Ook qua hevigheid. Toevallig nu ook last van voorweeen erbij dus helemaal blehg gevoel vannacht.

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Haha ja eenmaal snachts na aantal keer plassen ben ik echt klaar wakker. En ...
Hé joh.. wat herkenbaar allemaal.. wij gebruiken precies dezelfde dosis medicatie. Hopelijk zakt de bloeddruk.. laatste meting was: 154/98. Morgenvroeg, straks.. meten ze opnieuw! Ik heb gedurende de hele zwangerschap al hoofdpijn, neuroloog heeft nog mee gekeken, kunnen ze helaas weinig mee. Gebruikte dagelijks de maximale dosis pcm, op advies deze weer laten staan omdat het geen verschil maakte bij wel of geen gebruik. Afgelopen week was ik hoofdpijn vrij, tot gisteren eind vd middag dus.. ondanks pcm zakt het niet. Haha, kunnen we alvast (weer) wennen aan de slapeloze nachten! 😅👶

4 jaar geleden

Reactie op Nprins89

Hé joh.. wat herkenbaar allemaal.. wij gebruiken precies dezelfde dosis med ...
Ah dat is wel rot hee dat PCM niet meer werkt! Bloeddruk die jij hebt kom ik dus regelmatig mee binnen maar dan zakt ie na half uurtje weer. Is dit bij jou in uiterste rust of ook alleen als je net binnenkomt ? Ik maak me vooral zorgen om verminderde insuline behoefte omdat dat betekent dat de placenta minder doet.. En die hoofdpijn erbij maakt me onzeker. Zeker nu mn enkels en handen ook nog wat vocht beginnen vast te houden. Hoop dat je hoofdpijn weer wat zakt. Hebben ze bij jou al gesproken over eventuele inleiding? Bij mij zou de combi diabetes en bloeddruk een extra risico vormen.

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Ah dat is wel rot hee dat PCM niet meer werkt! Bloeddruk die jij hebt kom i ...
Ik wil je niet onnodig zorgen geven, maar klinken wel als symptomen van helpp syndroom 🙄 hoofdpijn, hoge bloeddruk, opeens vocht vast houden. Is dit al ten sprake gekomen bij de controles? Alleen een bezorgde moeder die niet wil dat onnodig doorgelopen wordt met helpp syndroom zoals bij haar schoonzus 😘