726 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Lial

Ah dat is wel rot hee dat PCM niet meer werkt! Bloeddruk die jij hebt kom i ...
Bloeddruk is bij mij zowel in rust als na lichte inspanning ‘hoog’. Sinds gistermiddag ben ik er ook echt niet lekker van.. suikers gelukkig wel onder controle. Anderzijds baat het me ook zorgen omtrent de verminderde insulinebehoefte. Als het goed is, wordt daar vandaag meer aandacht aan besteed. Vanmorgen is er toch voor de zekerheid nog bloed geprikt en urine gaat nog weg.. afwachten maar! Er is idd gesproken over inleiden. Wordt Max met 38 weken gehaald. Op zich is dat een fijn idee hoor, wetende dat je niet tot 40 weken blijft lopen.. en bij jou?

4 jaar geleden

Reactie op Spookygirlke

Alles nog een beetje rangschikken, veel rusten en me psychisch voor bereide ...
Heb zo vorige week op 34+4 in het ziekenhuis gelegen met regelmatige weeën om de 5-7 min... ze gingen het niet tegenhouden als hij kwam. Versta heel goed hoe je je voelt! Ben nu 35+1 vanmiddag terug echo. Ze zeiden dat ze wel vermoeden dat hij wat vroeger zal zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Nprins89

Bloeddruk is bij mij zowel in rust als na lichte inspanning ‘hoog’. Sinds g ...
Oh das wel minder dat ie zo hoog blijft. Ben benieuwd of ze iets in urine of bloed vinden. Bij mij hebben ze navelstreng doorbloeding bekeken en dat was nog goed. Ben benieuwd wat ze bij je gaan onderzoeken voor je insuline! Bij mij willen ze ook inleiden in week 38 of 39, afhankelijk hoe het gaat met mij en de baby. Ze gaan dat per week beoordelen. Ergens hoop ik dat de baby zich zelf eerder meldt. Heb wat voorweeen al dus wie weet.

4 jaar geleden

Vandaag 39+1 en controle gehad. Bloeddruk was in het begin van de zwangerschap veeeeeel te laag. (57 onder 96 boven) deze is langzaam steeds wat omhoog gegaan en rond de 70 onder 120 boven blijven hangen wat eigenlijk perfect is. Vandaag was mijn onderdruk 87 en boven 134. Dus in de gaten houden want hij word te hoog. Verloskundige zegt dat als ik hoofdpijn heb die niet wegtrekt, sterretjes zie, misselijk ben etc meteen moet bellen want dan word ik getest op zwangerschapsvergiftiging. Fijn zo die laatste week 🤔

4 jaar geleden

Reactie op Sara1986

Herkenbaar! Die laatste weken valt er niet veel te genieten meer :( ben sti ...
De laatste heb ik gehad met 35 weken en krijg met 37w de allerlaatste. Onze baby is ook groter dan gemiddeld. Ik maak me niet zo'n zorgen over de exit omdat het toch een keizersnede wordt.

4 jaar geleden

Nog meer moeders die hebben het zo warm hebben pff zweet breekt me uit

4 jaar geleden

Reactie op debbie32

Nog meer moeders die hebben het zo warm hebben pff zweet breekt me uit
Vooral s' nachts heel mn borst en nek nat van het zweet, echt verschrikkelijk🥵

4 jaar geleden

Reactie op debbie32

Nog meer moeders die hebben het zo warm hebben pff zweet breekt me uit
Ja haha vooral snachts. Waar ik normaal met een trui aan slaap onder een dikke deken, is het nu naakt met raam open en soms zonder deken 😱😱 manlief vindt dat dan weer niet heel erg.... Ook de verwarming gaat een graadje lager, dat vindt hij dan weer wel erg 😅

4 jaar geleden

Ja sowieso, ik vergeet gewoon de kachel aan te doen! En snachts inderdaad zweten als een rund 😜

4 jaar geleden

Reactie op debbie32

Nog meer moeders die hebben het zo warm hebben pff zweet breekt me uit
Ja hoor. Hier nog 1. Vooral 's nachts.

4 jaar geleden

Reactie op debbie32

Nog meer moeders die hebben het zo warm hebben pff zweet breekt me uit
Zooo hier ook! Ineens 😝echt de laatste loodjes

4 jaar geleden

Reactie op debbie32

Nog meer moeders die hebben het zo warm hebben pff zweet breekt me uit
Hier ook alleen 's avonds. Dan wel alleen mijn gezicht. Mijn benen en voeten zijn enorm koud. Maar daar heb ik manlief voor hahaha

4 jaar geleden

Ik lees dat veel dames last hebben van een hoge bloeddruk. Hier helaas ook al weken last van hypertensie. Nu met 3x 500mg methyldopa een bloeddruk van 140/90, dus het blijft spannend. Ze vinden wel dat de kleine het tot nu toe beter heeft in de buik dan dat hij het er buiten zou hebben dus van inleiden is nu nog geen sprake. In hoop dag hij zich toch wel gauw uit zichzelf aan dient... 🙈 Hebben jullie ook dat je een beetje leeft van controle naar controle? Deze week 4x richting zkh, elke x maar weer de vluchttas mee.... 😬

4 jaar geleden

ben het zo zat... al weken het gevoel alsof er iemand recht in mijn bekken heeft lopen boksen... zo beurs... al een paar weken soms wakker van harde buiken/lichte weeen... na een paar uur in het holst van de nacht valt het dan weer stil (maar goed heb nog kids rond lopen...) nu al een paar dagen menstruatie achtige pijn erbij... nog 1,5 week tot 8 februari... maar ja wie zegt dat het er dan is??? vrijdag weer op controle. Iedereen om me heen ging ervan uit dat het wel eerder ging komen omdat ik zo laag droeg en mijn buik echt enorm is. zwangerschap met een normaal bmi begonnen en totaal 14 kilo bij, dus das ook netjes bij de anderen echt 20 kilo of meer bij... die waren er dus al netjes weer af voor ik begon...

4 jaar geleden

Vandaag precies 36 weken van de 2e en ik ben het ook al zat. Veelste veel last van kwaaltjes en ik ben zoooo moe😭😩

4 jaar geleden

Nu weer onderweg naar het ziekenhuis afspraak bij de gynaecoloog hopelijk heeft ze goed nieuws voor me...ben er klaar mee #37weekjes

4 jaar geleden

Sinds gister opgenomen met pre eclampsie, vanmiddag starten ze met inleiden, spannend! Iemand ervaring met inleiden die beetje kan vertellen hoe het gaat? 🙈

4 jaar geleden

Ik ben nu 36 weken in verwachting van mijn tweede dochter en ik ben het zó zat. Mijn bekken en rug doen zó een pijn😫. Ik slaap gewoon niet! Warme kruik etc geprobeerd maar dat helpt ook niet. Dus omdat ik dan toch niet kan slapen, probeer ik dan dingen in t huis te doen en een beetje te netflixen.

4 jaar geleden

Reactie op Shanice van de Veer

Vandaag precies 36 weken van de 2e en ik ben het ook al zat. Veelste veel l ...
Ik ook 😫. Mn 1e is met 37 weken geboren stiekem hoop ik dat deze ook met 37 weken komt.

4 jaar geleden

Wij zijn vanmorgen trotse ouders geworden van onze prachtige dochter Fiene 💓 Ze is geboren met 39+2 weken en weegt 2950 gram. Ze doet het super goed ! Vanaf de eerste wee tot de geboorte een kleine 8 uur over gedaan. Met 14 minuten aan persweeën.