87 Reacties

4 jaar geleden

Oei, heel veel succes

4 jaar geleden

Wij hebben dit ook. Wil alleen maar zitten, bij je zijn, op zijn buik. Ook slapen is moeilijker. En wat je zegt ook iedere dag is het anders de ene keer eet hij alles op en de andere keer laat hij het staan. Volgende week wordt hij 6 maanden

4 jaar geleden

Ja ik herken het ook. Zoontje van 5 maanden. Ik zit nu al een paar dagen te bedenken wat het kan zijn. Ik moet eens kijken in het boek of het idd al sprong 5 kan zijn. Heb geen idee eigenlijk.

4 jaar geleden

Hier ook sprongetje in combinatie met eerste tandjes...effe doorbijten en nabijheid geven, heeft hij even nodig nu ;-)

4 jaar geleden

Jup hier ook heel herkenbaar, ons zoontje is 5 maanden en op sommige dagen is er niks goed . Om soms gek van te worden haha! Hopelijk duurt deze sprong geen weken😅

4 jaar geleden

Hier ook een sprong. Gisteren was niks goed. Humeurig, en vandaag geen zin om te gaan slapen. Volgens mijn oei ik groei app nog 27 dagen te gaan, van de 28😂😩

4 jaar geleden

Heel herkenbaar ons zoontje is nu 6 maanden. Ene moment vind hij alles leuk en daarna begint de ellende. En hij wil inderdaad alleen maar zitten of staan. We zullen maar zeggen: 'Het is een fase?!' 🙈 succes allemaal!

4 jaar geleden

Oei... deze sprong komt er binnen een dikke weeknook aan. Zal me maar voorbereiden 😅 maar hij is de afgelopen dagen al "anders". Volgens mijn app vindt sprong 5 plaats bij 22,5 weken (geplande bevaldatum) en duurt deze tot 4 weken. Succes mama's. Blijkbaar is sprong 6 voor week 37...

4 jaar geleden

OH WAT BEN IK BLIJ DIT TE LEZEN!! Dacht al dat ik gek werd.. overdag gaat het hier best oke, maar de nachten zijn echt horror!!!

4 jaar geleden

Reactie op JGilsoul

Oei... deze sprong komt er binnen een dikke weeknook aan. Zal me maar voorb ...
En succes papa’s 🤣

4 jaar geleden

Heel herkenbaar! Hier hetzelfde. Ene dag gaat het goed en de andere dag heel humeurig en alleen maar vastgehouden willen worden.. Zijn gastouder maakte er ook nog eens een vervelende opmerking over dat hij alleen maar vastgehouden wilt worden nu en dat ze dat best vervelend vond.. Dus daar werd ik best verdrietig van want we kunnen allemaal niks doen aan zo'n sprong.. Maar goed, het is een fase en proberen zoveel mogelijk liefde te geven, dat is alles wat we kunnen doen! We komen hier allemaal wel doorheen😊

4 jaar geleden

Zelfde verhaal hier.. zet m op allemaal! 💪🏻❤️

4 jaar geleden

Hihi zo is het hele leven van mijn eigen kind en m’n neefjes. Denk je net ff in rustig vaarwater gekomen te zijn en gaan ze weer iets nieuws leren, krijgen tanden, worden verkouden etc etc etc

4 jaar geleden

Thanks voor dit bericht, ik dacht echt dat het kwam omdat hij laatst ziek was maar als meerdere dezelfde gedragsveranderingen merken dan is het toch het 5e sprongetje. wat een gedoe he😱 Het is een fase het is een fase🤪💪🏼

4 jaar geleden

Hier echt precies zo! Ik dacht ook dat het kwam door ziek zijn, daarna de vaccinaties en nu een verkoudheid. 😅

4 jaar geleden

Reactie op Veronicamaria_

Heel herkenbaar! Hier hetzelfde. Ene dag gaat het goed en de andere dag hee ...
Wat flauw zeg dat ze daar iets over zegt...kun je ook zo weinig mee😓 Trek je er niks van aan hoor je kunt hier echt niet veel aan doen, behalve liefde rust en regelmaat. Die kleintjes gaan nou eenmaal door verschillende fases van ontwikkeling heen en de 1 heeft daar meer last van dan de andere. En zoals je hier ziet ben je niet de enige🤪 Meer dan je best om ze daarbij te helpen kun je niet doen.🥰😘❤

4 jaar geleden

Hier exact hetzelfde. Ons meisje 5,5 maand oud nu, en sinds 2 dagen denk ik waar is mijn kind! Jengelen, zeuren, boos worden, niets is goed. Speeltjes zijn niet leuk, box is niet leuk en op schoot ook niet. Alles wat ze tot 2 dagen geleden zo leuk vond is niets meer aan. Eten ook maar halvebak. Gelukkig ben ik dus niet de enige! Leuke sprong dit 👍🏼🥳🤣. Maar serieus duurt deze VIER WEKEN??? Welke app voor sprongetjes etc hebben jullie?

4 jaar geleden

Wat fijn dat ik niet de enige ben! Hier is het ook drama! Nog zo’n 18 dagen te gaan volgens de app... slapen ging net zo goed en nu is het de hele nacht huilen. Slaapt alleen bij mij op de borst. Eet ineens geen groente en fruit meer (lippen stijf op elkaar) terwijl ze zo goed at! En dan die spanningsboog van 1 minuut... En heeft iemand anders ook “last” van zo’n 6 poepluiers op een dag/nacht? Ik zie gewoon dat ze van alles wil dat ze nog niet kan, lijkt me enorm frustrerend! Dus heb er wel begrip voor. Maar man, man, man... wat een heftige periode dit!

4 jaar geleden

Reactie op Barth

Wat fijn dat ik niet de enige ben! Hier is het ook drama! Nog zo’n 18 dagen ...
Dat snachts huilen en alleen maar op de borst liggen herken ik helemaal🥴 die poepluiers kan ook door tandjes komen, wij hebben hier tegenwoordig wel 1 explosieluier per dag, maar waren ook pas net met hapjes begonnen dus dacht dat het daardoor kwam🤔 ik vind dit ook een pittige sprong vooral omdat alles net super goed ging zag ik dit niet zo aankomen🙈 hier nog 15 dagen nog even volhouden💪🏼

4 jaar geleden

Reactie op Barth

Wat fijn dat ik niet de enige ben! Hier is het ook drama! Nog zo’n 18 dagen ...
Oh die luiers heel herkenbaar! Is hier nu minder. Hier zou na 11 augustus het ergste voorbij moeten zijn.. hier is ze overdag extreem vrolijk. Wel piepen als andere haar alleen al aankijken 🤷🏼‍♀️. Maar de nachten zijn hier horror... 5/6x op een nacht eruit waarvan 3 voedingen (bv) is even het nieuwe normaal... 😴