87 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Jenske

Heeft iemand ook het idee dat de borstvoeding anders verloopt. Dat jullie k ...
Hier ook. Soms aanhappen daarna heel de tijd eruit en huilen

4 jaar geleden

🙋🏻‍♀️ present! Hier echt stillie Willie, maar s nachts nachtmerries, overdag weinig slapen, heel tam, maar ook echt verbazingwekkend veel alleen spelen en zichzelf vermaken.

4 jaar geleden

Reactie op Mrs Millsite

✔️ hier idem al dikke week, en dus paar dagen na oma ik zo ze komt wel weer ...
Mijn dochtertje gaat dit weekend voor het eerst logeren, maar ik ben dus ook bang dat ze bij m’n ouders doorslaapt 🤷🏼‍♀️😂

4 jaar geleden

Reactie op Liesl08

Hier ook. Soms aanhappen daarna heel de tijd eruit en huilen
Echt precies dat, en dan vooral t zelf loslaten en meteen beginnen te huilen.... Ik hoop echt dat dit snel voorbij is. Volgens de app nog een dag of 9...

4 jaar geleden

Hier sinds een paar dagen ook een onrustige baby van 5 en een halve maand. Toen las ik dit topic en ging er ineens een belletje rinkelen. Sprong 5 doet inderdaad zijn intrede en de symptomen steken de kop op (moeilijke dutjes, wispelturig gedrag, hangerig,...). Wel enigzins een opluchting om te weten dat er niets anders aan de hand was (ging bijna een check-up bij de dokter organiseren) en dat je niet alleen on deze situatie zit. Sterkte iedereen en ‘het is maar een fase’ (aftellen maar)...

4 jaar geleden

Pfff. Hier ook echt mega drama, precies hetzelfde wat jij beschrijft!😣

4 jaar geleden

Reactie op Liesl08

Hier ook. Soms aanhappen daarna heel de tijd eruit en huilen
Heb jij een manier gevonden dat er wel goed gedronken wordt? Of gewoon steeds opnieuw aan laten happen en dan hopen dat ze genoeg binnen krijgt

4 jaar geleden

Hier ook in de gezelligste sprong van Nederland😂 Ben blij als ie goed eet maar doet ie het niet ook prima. Ga me niet druk maken heb ik me voorgenomen😇 heb gelezen dat dit een sprong is waar veel ontwikkelingen en gebeurtenissen komen voor die kleine ukken. Heb me in het oei ik groei boek ingelezen wat hij doormaakt en dan kan ik me best voorstellen dat je jengelig wordt. Wij leggen meneer direct op de zij en overdag slapen we samen😄 dat helpt hier wel om zelf ook wat rust te krijgen. Hier ook wit puntje zichtbaar al🦷

4 jaar geleden

Hebben jullie een goede tip voor een app voor die sprongen?

4 jaar geleden

Reactie op Caatje013

Hebben jullie een goede tip voor een app voor die sprongen?
Oei ik groei app 😊

4 jaar geleden

Met sprong 4 hebben we 3 helse weken gehad. Ik had toen nog (verlengd) verlof. Sinds maandag weer aan het werk en sprong 5 is ook meteen begonnen. We zien erg op tegen de komende weken. Zijn er al ouders die sprong 5 hebben gehad? Is sprong 5 nog heftiger dan sprong 4?

4 jaar geleden

Reactie op Jenske

Heeft iemand ook het idee dat de borstvoeding anders verloopt. Dat jullie k ...
Bij sprong 3 en 4 hebben we daar ook veel problemen mee gehad. Ik had na sprong 4 niet meer de energie om die strijd elke voeding aan te gaan. Ik kolf sinds die tijd volledig.

4 jaar geleden

Reactie op MamaLoes-25

Met sprong 4 hebben we 3 helse weken gehad. Ik had toen nog (verlengd) verl ...
Ik denk dat dat erg verschillend is. Wij hadden sprongetje 4 paar dagen echt veel 'last' en sprong 5 is echt een fikse met veel ontwikkelingen en voor ons meer gekke dagen Succes! Laat het maar gebeuren je t je kan er toch niet omheen helaas

4 jaar geleden

Reactie op MamaLoes-25

Met sprong 4 hebben we 3 helse weken gehad. Ik had toen nog (verlengd) verl ...
Hier was sprong 4 echt ellendig, ook 3 weken. Van deze niks gemerkt hoewel hij wel aan het ontwikkelen is.

4 jaar geleden

Reactie op Jenske

Ik denk dat dat erg verschillend is. Wij hadden sprongetje 4 paar dagen ech ...
Daar heb je helemaal gelijk in 😁

4 jaar geleden

Hier een kleine meid van 5,5 maand oud en echt zeuren dat ze doet! Zo kennen we ze helemaal niet 😂 Voorlopig lachen we er nog mee, het is maar een fase denken we dan 😁

4 jaar geleden

Hier precies hetzelfde verhaal! Niks is goed, wilt alleen maar omrollen in bed. Zodra ze is omgerold, is het al niet goed meer. Wilt niet slapen, niet eten. Pfff vermoeiend. Hoop echt dat ze er snel doorheen is 😔

4 jaar geleden

Hier is ze ook al voor de 2e keer in deze sprong ziek! Koorts en verkouden... lekker dubbelop! Zo sneu

4 jaar geleden

Ik geloof niet zo in sprongetjes. Op mijn werk merk ik ook dat ouders het vaak op een sprongetje gooien als het thuis niet lekker gaat met hun baby. Gewoon zelf blijven kijken naar de signalen van je kind. Je zit zelf soms ook even niet lekker in je vel toch? Onze kleine man wil bijvoorbeeld standaard tussen 19:30 uur en 20:00 uur de fles. In het begin begrepen we niks van dat geschreeuw, maar nu weten we het en kunnen we er meteen iets aan doen. Het belangrijkste voor baby is, naar mijn mening, de 3 R en. Rust reinheid en regelmaat 😉

4 jaar geleden

Reactie op Yfke

Ik geloof niet zo in sprongetjes. Op mijn werk merk ik ook dat ouders het v ...
Ik werd getriggerd door je reactie en ben s gaan googlen. Ik wist al wel dat er geen keihard wetenschappelijk bewijs is voor de sprongetjes maar blijkbaar is er nogal wat controverse geweest over de publicatie en de methode van het onderzoek van de schrijver. Het is, denk ik, ook handig inspelen op de onzekerheden van ouders. Ik ben er, moet ik tot mijn spijt, ook niet ongevoelig voor. Ik haal er de voor mij bruikbare dingen uit, vind de herkenning prettig maar maak me geenszins druk als mijn kind t anders doet dan volgens dit boek. Ben nu wél nieuwsgierig geworden naar de verschillen tussen "oei ik groei" en de reguliere ontwikkelingspsychologie.... zodra ik weer meer slaap krijg ga ik me er s in verder in verdiepen :)