87 Reacties

4 jaar geleden

Ik geloofde er eerst ook niet echt in... maar kan er de klok zowat op gelijk zetten. Kijk nooit van tevoren in het boek, pas wanneer mijn dochter ineens slecht in haar vel zit terwijl er in haar ritme en omgeving (de 3 R’en) niets is veranderd en ze niet (overduidelijk en voor mijn gevoel) ziek is. Bij alle voorgaande sprongen/fases/ontwikkelmomenten uiteindelijk bij de kinderarts terechtgekomen en de volgende dag was het over 🙈 en dan keek ik in het boek... en jawel hoor! Maargoed, belangrijk vind ik inderdaad wel om niet alles klakkeloos aan een sprongetje te wijten. Het geeft mij wel de rust dat ik weet dat het over gaat en dat ik gewoon geduld moet hebben en mee moet bewegen met mijn kind.

4 jaar geleden

Reactie op Barth

Ik geloofde er eerst ook niet echt in... maar kan er de klok zowat op gelij ...
Ik vind het ook allemaal iets te toevallig om er helemaal niet in te geloven. Wij veranderen niks in onze regelmaat maar hij heeft opeens andere behoeftes. Dit gaat ook altijd weer over, gelukkig 😜

4 jaar geleden

Het is bij ons eindelijk weer over! sinds gister☺️ alleen wel nog wakker om 6/6:30 😝

4 jaar geleden

Reactie op llinzs | Moderater

Het is bij ons eindelijk weer over! sinds gister☺️ alleen wel nog wakker om ...
Oh ik ben zo benieuwd! Is je kindje nu erg veranderd? Heeft t een ander ritme eraan overgehouden?

4 jaar geleden

Ik hoorde wel eens over de sprongen, maar ervaarde nooit echt iets bij mijn dochter. Nu is ze vanaf vorige week enorm onrustig. Krijg haar overdag lastiger in slaap, maar in de nacht is het helemaal ellende. Sinds vorige week maandag is het steeds rond 3-4 wakker en onrustig. Jammeren, soms huilen en dan echt ontroostbaar. Soms word ze wat later wakker, maar dit is dan rond 5, terwijl ze normaal gesproken rustig in slaap viel rond 7 en dan sliep zonder problemen tot de volgende ochtend 7. Ze heeft al weken geen nacht fles meer, maar als ze ontroostbaar is, is dat de enige manier om haar weer rustig te krijgen. Ik ben nu al gesloopt, heeft iemand tips? Want ik weet me echt geen raad.... ik begin zelf altijd vroeg met werken en mijn wekker gaat om 6 uur. Als ze dan rond 4-5 wakker wordt zijn dit echt hele lange dagen en daarbij gaat het erg slecht met de gezondheid van mijn schoonvader. Hierdoor ben ik sowieso al meer moe, maar dit gedrag van mijn dochter sloopt me echt...

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik hoorde wel eens over de sprongen, maar ervaarde nooit echt iets bij mijn ...
Wat naar! En het is slopend. Wij proberen hier t ritme er weer in te krijgen met de slaapgidsen van slaaptipsvoorbabys.nl. Ons zoontje is iedere dag rond 5 uur wakker en wil dan niet meer slapen. Bij ons in bed wil hij dan nog wel eens verder slapen maar meestal niet. Vannacht heeft hij bij een goede vriendin van ons geslapen. Ze bood t aan zodat wij een nachtje konden bijtanken. Ontzettend fijn! Hopelijk heb jij ook zo iemand in je netwerk. Het wordt weer beter maar ik vind t wel lang duren deze keer.

4 jaar geleden

Nooit echt problemen ervaren met een sprong, behalve nummer 5.. Ongeveer 3 weken is hij zoekende geweest, opeens late voeding en/of nachtvoeding, vroeg wakker (wel direct weer weg kunnen leggen na een voeding). Wakkertijd van ongeveer 1 uur ipv 2 uur, etc. En opeens heeft hij zijn eigen ritme weer!

4 jaar geleden

Reactie op Mats2020

Nooit echt problemen ervaren met een sprong, behalve nummer 5.. Ongeveer 3 ...
Oohhh wat fijn dat je dit schrijft. Zoonlief is super moe ineens en hij slaapt prima. Maar het kan dus moe van de ontwikkeling zijn😂

4 jaar geleden

Vind dit ook wel herkenbaar. Ik heb vooral last van dat mijn dochtertje midden in de nacht huilend/gillend wakker wordt

4 jaar geleden

Reactie op B91

Ik hoorde wel eens over de sprongen, maar ervaarde nooit echt iets bij mijn ...
De enige tip die ik voor je heb is zorgen dat je zelf genoeg slaap krijgt zodat je deze periode door kunt komen. Hier houdt dat in dat het huishouden er even wat meer bij blijft, want ik lig regelmatig snel na de kinderen om 20.00 uur in bed. Maar zo kan ik wel goed voor ze blijven zorgen zonder uitgeput te raken. Hopelijk heb je er wat aan

4 jaar geleden

Wij zitten er nu ook in 🙋‍♀️ al een paar dagen rommelig maar vandaag echt krijsen in bed, 4 uur achter elkaar wakker geweest, dat is nog nooit gebeurd. Ze wil alles zien en meemaken en raakt totaal gefrustreerd dat ze nog niet kan tijgeren/kruipen. De nachten gingen tot nu toe goed maar ben erg benieuwd naar de komende nacht 🙈 maar we komen er wel doorheen.... succes iedereen

4 jaar geleden

Oh wat heerlijk dit! We hebben ons meisje weer terug! Ze is weer zo blij, gezellig en slaapt weer super! Dames, even doorzetten!! Succes!

4 jaar geleden

Haha zo blij dit te lezen. Wij hebben normaal echt het gemakkelijkste kind ooit. Eet goed, slaapt nog beter, altijd happy. Sinds zaterdag PURE horror en drama. Eten letterlijk uitspuwen en het op een tieren zetten. Middagdutjes in bed lukken meer niet dan wel en savonds is een ramp... aan en af ( met constant troosten)onrustige hazenslaapjes en bij het minste terug wakker en veel drama .. 'Het is een fase, het is een fase...' 😅

4 jaar geleden

Oh mijn god.. Ik ben niet alleen.. Dat denk ik wanneer ik dit lees. Wij zijn zelf even ten einde raad 😅

4 jaar geleden

Hier gaat het ook sinds een week a 1.5 weer top! Deze mama heeft weer lekker bijgeslapen😊 volhouden dames!

4 jaar geleden

Na het lezen van alle reacties was ik toch wat bang voor deze sprong. We zitten nu op dag 6 van de vijfde sprong en vind hem tot nu toe meevallen als ik eerlijk ben. Ons zoontje begint soms uit het niets te wenen en ook 's nachts maar vind hem eigenlijk veel vrolijker en onafhankelijker dan voordien. Hij speelt alleen, wil alleen eten, rechtstaan, omrollen, zoveel nieuwe dingen op korte tijd. Wel wil hij veel knuffels maar dat vinden we niet erg 😊 De vorige sprongen waren wel heel hectisch hier dus misschien dat dat ook meespeelt. Ga dus zeker niet klagen en hoop dat zo blijft want we hebben nog 22 dagen te gaan 😅

4 jaar geleden

Nog 2 weken en dan is hier de sprong voorbij... Ik vind hem erg meevallen gelukkig. 😊

4 jaar geleden

Ik heb hier me meisje wat nu midde in haar 5e sprong. Erg veel zeuren en alleen maar bij mama willen zijn. Ze heb last van haar ondertandjes die door komen. En daar bij komt ook nog dat zepas afgelopen maandag haar 5 maandne prikjes gehad heb. Daar werd ze nou ook niet bepaald vrolijk van en werd er nog 3 dage ziek van ook en dat precies in die heetste dagen. Nu since gister is ze niet ziek meer maar het gezeur zit er nog wel ff. Pff zijn er nog meer kindjes die al tandjes krijgen?

4 jaar geleden

Ik heb de oei ik groei app en daar is op het einde van sprong 5 de donderwolk(ergste moment van sprong).... En dan paar dagen later zou het ineens over moeten zijn? Hier zou dat einde nu in zicht moeten komen maar het voelt niet alsof het weer beter gaat. Iemand ervaring of deze sprong inderdaad ineens over was?

4 jaar geleden

Reactie op Neryase

Ik heb de oei ik groei app en daar is op het einde van sprong 5 de donderwo ...
Bij ons van ene op andere dag! Heel frapant!