11 Reacties

4 jaar geleden

Giel is 11 weken oud en krijgt om de 4 uur een fles van 150 + 5 scheppen maakt 175cc hij krijgt zijn laatste fles om 00:00 en meld zichzelf iedere ochtend rond 5:00. De speen volstaat dan ook niet meer. Mag ik vragen waarom je het zo graag wil rekken tot 7?

4 jaar geleden

Onze jongen is bijna 11 weken en meldt zich rond 23.00/03.00/06.00 uur voor de borst. Vermoeiend maar niet abnormaal voor een baby van deze leeftijd. Borstvoeding is natuurlijk wel anders dan kunstvoeding. 5 uur doorslapen is al best een hele tijd voor zo'n kleintje, super fijn! Mijn ervaring, ook bij mijn eerste, is dat een baby langer gaat slapen zodra hij daar aan toe is. Zelf heb je daar weinig invloed op. Ervan uitgaande dat er natuurlijk niks medisch aan de hand is. Ik probeer het gewoon maar te accepteren, wetende dat ook dit een fase is die voorbij gaat. Succes ermee!

4 jaar geleden

Kun je niet beter zelf ook om 20.00 uur gaan slapen, dan om 3 uur doen en daarna weer om 7 uur? Dan heb je meer slaap dan wanneer je tot 0.00 op blijft zitten om vervolgens maar tot 5 uur te kunnen slapen. De meeste baby's gaan doorslapen wanneer ze daar aan toe zijn. 12 weken is echt nog niet heel oud om dat nog niet te doen. Met een papfles kun je je ook weer allerlei ellende op de hals halen qua obstipatie. Maar je kunt het allicht een keertje proberen, misschien werkt het wel.

4 jaar geleden

Mag ik vragen hoe zwaar jullie kinderen zijn? Onze zoon Tijn ( bijna 11 weken ) is 4500 gram en krijgt 150 ml water met 5 scheppen en gieten het af naar 150 cc. Hij krijgt bij ons om 7 /11/15/19 en dan laten wij hem slapen. Hij komt dan vaak om 1.30/2.00 en dan weer om ongeveer 5.30 / 6.00. Wij weten niet of wij er goed aan doen om hem niet of juist wel wakker te maken voor de fles van 23.00. Als we dit wel doen dan komt hij om 3.00 en dan ook weer om 6.00. Wij zijn hier erg zoekende in idd wat handig is met die laatste fles. Doorslapen vanaf 20.00 ( bedtijd ) tot 6.00/7.00 doet hij nog niet. Het valt me op dat jullie meer cc aan voedingen geven vandaar de vraag wat ze wegen?

4 jaar geleden

Reactie op emsje

Mag ik vragen hoe zwaar jullie kinderen zijn? Onze zoon Tijn ( bijna 11 wek ...
Giel weegt momenteel 6050 gram. Volgens onze kinderarts moet er per ieder hele kilo lichaamsgewicht 150 milliliter op een dag gedronken worden. Dat is voor ons 6x150=900 over de hele dag dat gedeeld door de 6 flessen is 150 per fles. Hij krijgt om de 4 uur een fles en ja hiervoor maken wij hem wakker omdat het anders niet haalbaar is. Daarbij hebben ze ons ook verteld dat wanneer je bij jonge baby’s er te lang tussen laat zitten ze een suiker dip kunnen krijgen, en dit blijkt gevaarlijk te zijn. Bij ons zit er heel af en toe wel eens 4,5 uur tussen maar absoluut niet vaak.

4 jaar geleden

Reactie op Djennifer

Giel weegt momenteel 6050 gram. Volgens onze kinderarts moet er per ieder h ...
Heb je dit advies recentelijk nog gekregen? Voor borstvoeding geldt dit namelijk voor baby's tot 6 weken. Als dit nog steeds waar zou zijn, zouden kinderen namelijk nooit kunnen gaan doorslapen, toch?

4 jaar geleden

Heb je dit advies recentelijk nog gekregen? Voor borstvoeding geldt dit nam ...
Ik ben vorige week dinsdag met hem bij de kinderarts geweest en toen is het weer verhoogd met 150 cc. Wellicht omdat hij een zorgen kindje is dat ze daarom er bij hem wat strakker opzitten. Maar ze raden absoluut af om je baby onder de 3 maanden zo lang zonder voeding te laten.

4 jaar geleden

Reactie op Djennifer

Ik ben vorige week dinsdag met hem bij de kinderarts geweest en toen is het ...
Ik vind dit ook lastig, het lijkt wel alsof iedereen iets anders zegt en adviseert. Ik heb toevallig deze vraag vanochtend aan de arts gesteld, aangezien mijn dochter van 20:30 slaapt tot 06:00 zonder voeding ertussen. De arts zei dat dit geen probleem is omdat ze boven de 4 kilo is en zolang ze einde van de dag gewoon aan het juiste hoeveelheid voeding zit. Mijn dochter is bijna 10 weken trouwens.

4 jaar geleden

Mijn zoontje is morgen 12weken en krijgt 5 voedingen 8/12/15/19/23. Iets voor 22u valt hij meestal in slaap maar word tegen 23u wat onrustiger en krijgt hij zijn laatste flesje ( wat ik beter vind, zodat hij smorgens langer blijft liggen) . Hij krijgt 5x150 +5 schepjes en drinkt maar +-140ml, heel soms drinkt hij zijn flesje leeg maar dat gebeurt maar 1x per dag. En komt heel goed bij, hij woog bij 11weken 5kg850 dus eigenlijk drinkt hij te weinig voor zijn gewicht. Maar hij slaapt heel goed door 's nachts en is een levendige jongen. Elke week komt hij 200 tot 250 gr bij dus maak ik er mij geen zorgen meer om. Hij blijft ook bij ons beneden liggen 's avonds tot 23u, vinden we gezelliger. 's morgens gaat hij wel terug in zijn bedje tot 11u zodat ik het huishouden kan doen terwijl hij nog slaapt. Ook werkt mijn vriend soms tot 22u en dan ziet hij ons zoontje ook nog voor hij gaat slapen, daarom dat wij het een beetje omgekeerd doen.

4 jaar geleden

Ondertussen zijn we weer ietsje verder en slaapt ons mannetje door! Om 18 uur krijgt hij 180ml -6 schepjes. Dan slaapt hij in z'n eigen kamer sinds een week al z'n slaapjes. En dan maken we hem om.24 uur wakker. En dan slaapt hij tot 7! 🙌🏼