12 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg graag mee

3 jaar geleden

😅 succes zo was onze 2e... en ze zijn zo schattig tussendoor maar het woord nee is als een rode lap op een stier.. ik heb 1 advies blijf volhouden.. de aanhouder wint nee is nee ik zette hem altijd apart ik hanteer nog steeds de leeftijd x aantal minuten plus 1(hij is nu 4 dus zit 5 minuten) apart zetten met een nee en dan haal ik hem weer rustig op is hij nog niet afgekoeld en klaar voor een knuffel dan verleng ik dit nog een x met de uitleg waarom hij daar zit hij is nu 4 en heeft nu nog maar zelden zo'n driftbui.

3 jaar geleden

Reactie op mutsiej1987

😅 succes zo was onze 2e... en ze zijn zo schattig tussendoor maar het woor ...
Ik wou het topic gewoon even volgen voor mijn zoontje die dat ook heel erg goed kan.. maar door je reactie word ik haast een beetje bang. Vooral omdat je al begin met succes ... 😂😂

3 jaar geleden

Goed om te horen dat het dus minder kan worden 😅. Vanaf welke leeftijd heb je de minuten in laten gaan? Ze is nu net 1 dus zou ze het dan wel begrijpen?

3 jaar geleden

Hi! Mijn dochter doet dit ook. Helaas werkt het in de praktijk vaker anders dan wat er in de boeken staat. Tot zover is dit mijn aanpak: Ik vertel aan haar wat niet kan of wat ik niet fijn vind en dan laat ik haar even boos zijn. Meestal ontdooit ze vanzelf en komt ze er weer aangekropen wanneer ik dan bijvoorbeeld met de blokken speel. Dit vind ze interessant waardoor ze er wel naartoe komt. Afleiding is vaak wel een goeie. Wanneer ze er lang in hangt zeg ik bijvoorbeeld tegen haar; 'Mama heeft jou gehoord maar je mag niet de stekker uit het stopcontact trekken' En dan wacht ik dicht bij haar af. Tot ze zover is om afgeleid te worden of een knuffel te krijgen. Ook wanneer de dingen zo zijn, bijvoorbeeld wanneer je echt weg moet. Dus onze dochter moet echt in de maxicosi, dan doen we dat gewoon. 'Mama zet jou nu in de maxicosi want we moeten ecbt nu naar opa en oma ' Proberen haar af te leiden of uit te leggen. Daarbij is mij opgevallen dat zij soms even wat moet eten of drinken wanneer ze zo doet. Kan zijn dat ze daar van slag van zijn en niet zoveel kunnen hebben. Het vreet soms energie maar ik probeer te accepteren dat dit ook bij haar als mensje hoort. Ik probeer ondertussen op te letten dat ze niet negatieve aandacht vraagt. Het is een dag in dag uit puzzeltje! Hebben ze vast later in het leven wat aan 😉

3 jaar geleden

Ik merk dat dit bij ons sinds een weekje ook aan het beginnen is. Als ze dan zo aan het drammen is, doe ik haar na. En dan stopt ze, en schiet of in de lach, of kijkt ze me aan van waarom deed ik dat eigenlijk💁‍♀️. Ik wissel dit ook een beetje af met een afleiding in haar hand geven. Soms als ze zich zo gedraagt, geef ik haar een vel keukenrol in haar hand of iets anders en stopt ze direct, want ze is afgeleid. Kortom ik probeer het wel aan te pakken en om te zetten naar ander gedrag op de 1 of andere manier.

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde, enorm gefrustreerd om de kleinste dingen. Wat erg vermoeiend is. Voorbeeld is dat de kat wegloopt als ze erachteraan gaat. Nee die blijft niet zitten tot jij er bent, zodat je kan gaan slaan. Haha probeer het uit te leggen. Maar nee ze wilt iets en dan moet ze het ook krijgen. Verschonen is ook drama alle tips die op dit forum geprobeerd helaas niks werkt. Ik volg dus ook graag mee en tips zijn welkom.

3 jaar geleden

Reactie op Tan30

Hier precies hetzelfde, enorm gefrustreerd om de kleinste dingen. Wat erg v ...
Wij gebruiken tegenwoordig luierbroekjes dan valt het nog een beetje mee want normale kregen we niet aan zonder strijd. Ik beloon dr altijd als ze wel een keer blijft liggen maar dat lijkt niet uit te maken.

3 jaar geleden

Hier ook! Het is een fase.. 😊 ik zeg nee! En soms pakt ik z'n hand en hoe die stevig vast als ik nee zeg.

3 jaar geleden

Hier wilt meneer mij bijten als ik nee zeg en iets moet afplakken. Gelukkig de derde dus weet dat t overgaat

3 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit met luier verschonen en als hij eten wil wat niet van hem is... ik volg even😅 luier verschonen blijft drama: alles geprobeerd.. doe nu altijd zn fles geven met drinken erin tijdens verschonen, dat is het enige wat een beetje werkt.

3 jaar geleden

Reactie op mopje-24

Hier wilt meneer mij bijten als ik nee zeg en iets moet afplakken. Gelukkig ...
Oh dat bijten, gaat dat echt over? hahaha. Hij bijt hard en neemt elke kans waar om mama en soms papa te bijten.