15 Reacties

3 jaar geleden

Toevallig ervaring met berg? Dit kan het nog wel zijn.. hoeft natuurlijk niet, maar daar denk ik altijd als eerste aan bij kinderen. Mijn zusje had dit echt tot een jaar of 3. Advies is om juist niks te gebruiken, enkel water.

3 jaar geleden

Hij had inderdaad heel erg veel last van berg maar daar lijkt het nu niet op... Het zijn niet echt korstjes... Eerder droge huid met schilfertjes

3 jaar geleden

De berg was toen ook weggegaan door Huidolie te laten intrekken en vervolgens uit te kammen

3 jaar geleden

Misschien door het weer? Of een reactie van het lichaam op stress/voeding/noem maar op... ik zou het gewoon even laten gaan en pas wat mee gaan doen als hij er last van lijkt te hebben.

3 jaar geleden

Is heel normaal. Als hij er niet aan krabt dan vooral niks mee doen. Middeltjes maken het meestal alleen maar erger. Niet aan peuteren of proberen weg te kammen, dan beschadig je de huid. Weet niet of je shampoo gebruikt? Je kan haartjes prima met alleen water wassen. Dan kan er niks gaan irriteren of als je echt graag iets gebruikt een natuurlijk product zoeken dat ph neutraal is, zonder parfum etc

3 jaar geleden

Hier hetzelfde al sinds 6 maanden, wij doen er niets aan, enkel soms wat olie maar helpt niet veel. We wassen zijn haartjes ook vaak enkel met water, succes!

3 jaar geleden

Ok bedankt voor de tips. We gebruiken nu een shampoo van Eucerin tegen droge huid. Nog maar twee maal zijn haar mee gewassen en zie nog niet echt verbetering. Maar als het normaal is zal het ook wel vanzelf wegtrekken 😊

3 jaar geleden

Als het berg is dan gewoon wassen met je eigen shampoo. Heb mijn kinderen daar altijd mee gewassen en die hebben nooit last gehad van berg.. babyshampoo is te mild.. Als je het met shampoo gaat wassen gewoon ‘normale’ dan is t binnen no time weg. ( ben zelf kapper) Moet wel zeggen dat vaak vooral als ze toch nog niet zoveel haartjes hebben gewoon water ook genoeg is .

3 jaar geleden

“Last van droge huid” heeft ie dus niet ;) Niet flauw bedoeld hoor! Als hij er niet aan krabt en geen last van lijkt te hebben dan zou ik er als ik jou was helemaal niks mee doen. Alle middeltjes die je mogelijk kunt proberen kunnen eerder kwaad dan goed doen, omdat het de natuurlijke huid/zuurgraad/herstellend vermogen etc aantast. Mocht je shampoo/wasgel gebruiken dan zou je kunnen over gaan op enkel wassen met lauw water. Sowieso goed voor elke huid om de natuur z’n werk te laten doen, maar bij huisirritatie extra belangrijk om niets te gebruiken dat het natuurlijke herstelvermogen in de weg zit

3 jaar geleden

Reactie op Suzan92

Als het berg is dan gewoon wassen met je eigen shampoo. Heb mijn kinderen d ...
Te mild? Hoe milder hoe beter toch? !Altijd, maar helemaal bij iets van huidirritatie

3 jaar geleden

Het is ook heel vaak een kwestie van goed hard afdrogen.. Veel mensen zijn altijd heel zacht handig, wat begrijpelijk is... Maar je mag best een beetje schrobben.. Vaak ligt het daaraan.. 😊

3 jaar geleden

Reactie op Marde

Te mild? Hoe milder hoe beter toch? !Altijd, maar helemaal bij iets van hui ...
Ja te mild word niet goed schoon.. van ‘gewone’ shampoo wel.. t is geen huid irritatie maar word gewoon niet schoon genoeg.. dan krijg je berg.

3 jaar geleden

Reactie op Suzan92

Ja te mild word niet goed schoon.. van ‘gewone’ shampoo wel.. t is geen hui ...
Heb meerdere klanten in de salon gehad met kindjes met berg en bij alle kindjes ging t weg door gewoon met normale shampoo te wassen.. Mijn dochters hadden beide niet extreem veel haar dus vooral met gewoon water en af en toe even met shampoo.

3 jaar geleden

Je kunt in de avond wat huid olie tussen de haartjes doen. En dan de volgende dag met een kammetje het een beetje los kammen/halen. En dan onder de douche uit spoelen. Dat werkte bij mijn zoontje goed.

3 jaar geleden

Hi! Bij ons werkte onbewerkte kokosolie (heel natuurlijk product en ruikt ook lekker) even een nachtje in laten trekken en dan ‘s morgens even wassen (ik deed altijd gewoon babyshampoo). Als je kindje in bad gaat zorg dan dat je de haartjes goed naspoelt met ‘vers’ water. Geen bad water.